| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Opel Corsa OPC Line: w miejskim kamuflażu

Test Opel Corsa OPC Line: w miejskim kamuflażu

Opel Corsa po faceliftingu, zwłaszcza z pakietem OPC Line, jednoznacznie zrywa z wizerunkiem poprawnego auta dla działkowiczów i przedstawicieli handlowych. Sprawdziliśmy, jak w dobie downsizingu radzi sobie wolnossący benzyniak o mocy 100 KM.

Wnętrze Opla Corsy

Wnętrze Corsy jest zaskakująco przestronne. Przednia część kabiny pasażerskiej jest wyposażona w duże i wygodne fotele. Nie powinno tam zabraknąć miejsca ani na nogi, ani nad głową. Z tyłu bez obaw można zapakować troje dzieci, lub dwoje dorosłych osób i nikt nie powinien narzekać, nawet po kilku godzinach jazdy.

Pozycja kierowcy jest bardzo wygodna. Jest to zasługa dobrze wyprofilowanego i odpowiednio dużego fotela, a także wygodnej kierownicy.

Wyposażenie wnętrza wersji Cosmo obejmuje szereg udogodnień, takich jak regulowana w dwóch płaszczyznach kierownica, fotel kierowcy z regulacją wysokości, multifunkcyjna kierownica, i system multimedialny (radioodtwarzacz z nawigacją) obsługiwany za pomocą dotykowego wyświetlacza. Warto podkreślić, że obsługa tego systemu nie wymaga zapoznania się z instrukcją. Sterowanie wszystkimi opcjami jest intuicyjne.

Zobacz też: Test Opel Meriva: akwarium bez rybek

Kolejnym pakietem dokupionym do naszej Corsy jest pakiet zimowy, czyli podgrzewane fotele przednie i podgrzewane koło kierownicy (1650 zł).
Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa w wersji Cosmo obejmuje czołowe i boczne poduszki powietrzne, system kontroli stabilności toru jazdy (ESP), kontrolę trakcji (TC) i ABS.
Bagażnik zmniejszono kosztem przestrzeni pasażerskiej i ma on pojemność 285 litrów. Jest to wynik ponadprzeciętny w klasie, ponieważ lider segmentu, czyli Skoda Fabia ma 288 litrów, a Volkswagen Polo 280 l.

Napęd i zawieszenie Opla Corsy

Testowany egzemplarz został wyposażony w wolnossącą, szesznastozaworową jednostkę napędową Twinport z rodziny Ecotec. Silnik ten generuje moc 100 KM przy 6 tysiącach obr./min, a maksymalny moment obrotowy 130 Nm jest osiągany przy 4 tysiącach Obr./min. Moc tego motoru nie pozwoli mu wygrać wielu wyścigów ze świateł, ale do codziennych dojazdów do pracy wystarczy. Do spokojnej jazdy skłania także chęć uniknięcia hałasu, który towarzyszy pracy silnika w wysokim zakresie obrotów.

Zobacz też: Test Opel Astra Tourer: wielkość nie jest najważniejsza

Średnie zużycie paliwa kształtuje się na poziomie 7-8 litrów na 100 kilometrów, co jest wynikiem akceptowalnym. Poruszanie się po zatłoczonym mieście podnosi zużycie paliwa do 9, a nawet 10 litrów.

Zawieszenie pracuje cicho i zapewnia niezły komfort jazdy. Jedynie szerokie koła wykazują dużą wrażliwość na koleiny, ale nie jest to odosobniony przypadek. Za kierownicą Corsy czuje się pełne panowanie nad autem. Mały Opel prowadzi się precyzyjnie, a jedynie niedobór mocy silnika studzi zapędy do szybkiej jazdy.

Zobacz też: Opel Insignia: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Opel Corsa OPC Line nie kojarzy się z autem dla działkowiczów lub przedstawicieli handlowych. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line nie kojarzy się z autem dla działkowiczów lub przedstawicieli handlowych. Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Corsa OPC Line: bagażnik. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: bagażnik. Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Corsa OPC Line: system multimedialny jest obsługiwany za pomocą dotykowego ekranu. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: system multimedialny jest obsługiwany za pomocą dotykowego ekranu. Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Corsa OPC Line Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Corsa OPC Line Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Corsa OPC Line: deska rozdzielcza. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: deska rozdzielcza. Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Corsa OPC Line: złącze USB oraz AUX IN. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: złącze USB oraz AUX IN. Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Corsa OPC Line: białe, siedemnastocalowe felgi aluminiowe są elementem wyposażenia dodatkowego. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: białe, siedemnastocalowe felgi aluminiowe są elementem wyposażenia dodatkowego. Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Corsa OPC Line: wnętrze. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: wnętrze. Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Corsa OPC Line: przedni reflektor. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: przedni reflektor. Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Corsa OPC Line: tylna kanapa. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: tylna kanapa. Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Corsa OPC Line Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Corsa OPC Line: kierownica. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: kierownica. Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Corsa OPC Line: podgrzewana kierownica i siedzenia to elementy pakietu zimowego. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: podgrzewana kierownica i siedzenia to elementy pakietu zimowego. Fot. Moto.wieszjak.pl

Przód nadwozia Opla Corsa OPC Line wygląda agresywnie dzięki dużym wlotom powietrza w przednim zderzaku. Fot. Moto.wieszjak.pl
Przód nadwozia Opla Corsa OPC Line wygląda agresywnie dzięki dużym wlotom powietrza w przednim zderzaku. Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Corsa OPC Line: lewarek skrzyni biegów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: lewarek skrzyni biegów. Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Corsa OPC Line: uchwyt do składania przednich foteli. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: uchwyt do składania przednich foteli. Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Corsa OPC Line: tablica przyrządów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: tablica przyrządów. Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Corsa OPC Line: wyświetlacz komputera pokładowego. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: wyświetlacz komputera pokładowego. Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Corsa OPC Line został wyposażony w pasy, które są elementem wyposażenia dodatkowego. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line został wyposażony w pasy, które są elementem wyposażenia dodatkowego. Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Corsa OPC Line Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Corsa OPC Line Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Corsa OPC Line Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Corsa OPC Line ma dołożone listwy pod zderzaki i progi, dzięki czemu wygląda bardziej sportowo. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line ma dołożone listwy pod zderzaki i progi, dzięki czemu wygląda bardziej sportowo. Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Corsa OPC Line: tył nadwozia. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: tył nadwozia. Fot. Moto.wieszjak.pl

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Adwokacka AKS

Kancelaria zajmuje się prowadzeniem spraw zarówno klientów indywidualnych, jak i korporacyjnych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »