REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Chevrolet Aveo: z nutką szaleństwa

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Chevrolet Aveo kojarzy się ze stonowanym autem segmentu B. Tymczasem najnowsze wcielenie małego Chevroleta zrywa z tym wizerunkiem. I dobrze.

Wydaje się, że recepta Chevroleta na trudne czasy jest genialna w swojej prostocie. Skoro jesteśmy obecni na rynku europejskim, na którym z powodzeniem (w przeciwieństwie do amerykańskiego) sprzedają się małe samochody i mamy w ofercie model segmentu B, podnieśmy jego jakość do oczekiwań europejczyków i z rozsądną ceną zawojujmy rynek. W między czasie podgrzejmy atmosferę wokół marki oferując w gamie modelowej piorunujące Camaro

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Chevrolet Aveo

Nadwozie

 Wyrazista gama kolorów nadwozia nowego Aveo ładnie współgra z oryginalną linią nadwozia. Charakterystycznym elementem sylwetki są „wyłupiaste” podwójne reflektory. Przednia część nadwozia małego Chevroleta przywodzi na myśl modele przeznaczone na amerykański rynek z masywną maską i olbrzymim logo producenta na „grillu”.
Niezbyt nowatorskim ale dodającym szczyptę nietuzinkowości  rozwiązaniem w nadwoziu Aveo jest ukryta w słupku tylnych drzwi klamka.

Wnętrze

Po zajęciu miejsca za kierownicą Aveo nikt nie powinien poczuć się rozczarowany. Co prawda materiały wykończeniowe są w większości czarno-szare, ale projektanci „ocieplili” wygląd kokpitu wstawkami tworzywa srebrno-metalicznego. Tzw. dobrą robotę robi duży podświetlony na niebiesko wyświetlacz prędkościomierza i komputera pokładowego.
Nie bez znaczenia dla komfortu obcowania z pojazdem jest również obszyta skórą kierownica.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Kia Rio – postrach konkurencji

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dużym plusem, biorąc pod uwagę segment pojazdu są wygodne fotele i spora ilość przestrzeni w przedniej części kabiny. Z tyłu miejsca jest mniej, ale dwie osoby o przeciętnym wzroście nie będą narzekały na ciasnotę. Całość – jakość montażu poszczególnych elementów kokpitu oraz jakość tworzyw użytych do wykończenia wnętrza sprawiają bardzo dobre wrażenie.

Pozytywnego odbioru nie psuje także objętość bagażnika Aveo. Przy normalnym położeniu tylnej kanapy przedział bagażowy pomieści przyzwoite 290 l pakunków.

Napęd/układ jezdny

Piętą achillesową prezentowaną na zdjęciach Aveo jest jego napęd. Teoretycznie czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,4 l, rozwijający moc maksymalną 100 KM powinien stanowić świetne źródło napędu dla ważącego 1070 kg auta miejskiego. Tymczasem, choć trudno w to uwierzyć, małemu Chevroletowi wyraźnie brakuje… dynamiki.

Zobacz też: Test Opel Corsa: jest większa od legendarnego Golfa!

REKLAMA

Według danych producenta wspomniane sto koni mechanicznych rozpędza Aveo od 0 do 100 km/h w 12,2 s. Byłby to wynik typowy, w przypadku gdyby do napędu Aveo posłużyła jednostka słabsza o kilkanaście koni mechanicznych. Tym bardziej, że w podczas jazdy z czterema dorosłymi osobami na pokładzie dynamika pojazdu mocno spada.

Ale z drugiej strony poza niedostatkami w dynamice Aveo na drodze sprawuje się bardzo dobrze. Zawieszenie biorąc pod uwagę miejski charakter auta  komfortowo tłumi nierówności nawierzchni. Co więcej auto jest ciche.
Układ kierowniczy także nie daje powodów do narzekań. A zużycie paliwa? W normie. Podczas jazdy w ruchu miejskim Aveo spalało średnio 8,5 l/100 km. Podczas jazdy w trasie zużycie paliwa malało o około 2 l/100 km.

Podsumowanie

Najnowsza generacja Chevroleta Aveo zrywa ostatecznie ze stereotypem nudnego „plastikowego” auta. Producent zadbał o life stylowy design nadwozia oraz odpowiednią jakość wykończenia swojego produktu.

Zobacz też: Test Fiat 500C: Wspomnień czar!

A to wszystko przy konkurencyjnej cenie. Podstawowa odmiana Aveo dostępna jest od 36 490 zł. Za tę kwotę możemy nabyć auto wyposażone m.in. w sześć poduszek powietrznych, system kontroli trakcji, światła do jazdy dziennej, radioodtwarzacz z MP3, czy tempomat (!). Opisywana odmiana Aveo (wersja LTZ) dostępna jest za 48 990 zł, a na liście wyposażenia niewymagającego dopłaty znalazły się m.in. czujniki parkowania z tyłu, obszyta skórą kierownica oraz manualna klimatyzacja.

Dane techniczne:

Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

Typ silnika

benzyna

Pojemność

1 398 cm3

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

100 KM/6000 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

130 Nm/4000 obr./min.

Napęd

przedni

Skrzynia biegów

man.  5-bieg

Pojemność bagażnika

290 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

403,9/173,5/151,7 cm

Rozstaw osi

252,5 cm

V-max

177 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

12,2 s.

Zużycie paliwa*

7,7/4,9/5,9 l/100km

Cena

Od  48 990 zł

*miasto/trasa/cykl mieszany

Tylna część nadwozia Aveo ładnie współgra z masywnym przodem. W obecnej odsłonie stylizacja małego Chevroleta stała się nieco awangardowa.
moto.wieszjak.pl
Tablica przyrządów jest wykonana z tworzyw niezłej jakości, zmontowanych z dokładnością. Kokpit jest ergonomiczny, cieszy atrakcyjnie wyglądający i czytelny wyświetlacz.
moto.wieszjak.pl
Bagażnik Chevroleta Aveo ma pojemność 290 l.
moto.wieszjak.pl
Fotel kierowcy Aveo jest wygodny i sprzyja nawet dłuższym podróżom.
moto.wieszjak.pl
Na tylnej kanapie Aveo wygodnie usiądą dwie dorosłe osoby o średnim wzroście.
moto.wieszjak.pl
Analogowy obrotomierz dodaje Aveo sportowego sznytu.
moto.wieszjak.pl
Jednostka benzynowa o pojemności 1,4 l rozwija moc maksymalną 100 KM. Niestety, brakuje jej dynamiki.
moto.wieszjak.pl
Producent Aveo przewidział wiele praktycznych schowków we wnętrzu auta.
moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

REKLAMA

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

REKLAMA