| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Pierwsza jazda: Nowa Kia Optima

Pierwsza jazda: Nowa Kia Optima

Kia Optima to najnowszy produkt koreańskiego producenta, który ma przyciągnąć klientów poszukujących sedana segmentu D o nietuzinkowym wzornictwie, bogatym wyposażeniu i przystępnej cenie. Czy Optima ma wszystko, co potrzebne aby konkurować z Passatem i Mondeo?

Po raz pierwszy Optimę zaprezentowano na międzynarodowym salonie samochodowym w Nowym Jorku w kwietniu 2010 r., a jej europejski debiut miał miejsce na salonie samochodowym w Paryżu kilka miesięcy później. Od tego czasu model ten jest sprzedawany w Korei pod nazwą „K5”, a we wszystkich innych krajach jako „Optima”.

Kia Optima została zaprojektowana w popularnym obecnie stylu Coupe. Długa maska, krótki tył i łagodnie opadająca linia dachu to obecnie bardzo pożądane cechy. „Twarz” Optimy wygląda na bardzo pewną siebie. Przód przypomina nieco mniejsze modele Kii (to się nazywa DNA marki), ale jest na swój sposób poważny i dostojny.

Wewnątrz również zadbano o nowoczesny design. Deska rozdzielcza została skierowana do kierowcy, co jednoznacznie podkreśla, kto na pokładzie jest najważniejszy. Obsługa systemów multimedialnych nie wymaga przestudiowania instrukcji obsługi, a ergonomia stoi na wysokim poziomie.

Zobacz też: Opinie kierowców o KIA Optima

Przednie fotele są wygodne i łatwo w nich znaleźć optymalną pozycję. Jedynym słabym punktem wnętrza jest zbyt mała ilość miejsca nad głową w aucie wyposażonym w podwójny szklany dach.

Z tyłu również nikt nie będzie narzekał na brak miejsca. Rodzinne walory auta podkreśla także bagażnik, który ma pojemność 505 litrów, co jest wynikiem zadowalającym.  

Jak jeździ nowa Optima?

Wszystkie modele udostępnione do jazd próbnych zostały wyposażone w turbodiesla 1,7 o mocy 136 KM. Jednostka ta nieźle radzi sobie z napędzaniem auta o ile współpracuje z manualną skrzynią biegów. Automat niestety nie potrafi wydobyć mocy z silnika, a próby przyspieszenia kończą się na zredukowaniu biegu, wzroście obrotów i hałasie wewnątrz. Długo długo później przychodzi nabranie prędkości.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Toyota Yaris 2011 – oszczędna i komfortowa

Nawet najbardziej kręte drogi nie robią większego wrażenia na zawieszeniu Optimy. Auto nie ma tendencji do nadmiernych przechyłów. Układ kierowniczy mógłby być bardziej bezpośredni, jednak lekko pracująca kierownica dobrze współgra ze spokojnym usposobieniem silnika.

Podsumowanie

Kia Optima to obecnie jeden z najlepiej wyglądających sedanów w segmencie D. Według mnie auto jest gotowe do rywalizacji z liderami swojego segmentu. Słabym punktem Optimy jest mały wybór silników (w Polsce będą tylko 2: diesel i benzyna).

Najtańsza wersja Optimy kosztuje 82 900 złotych (silnik benzynowy), a na najtańszą Optimę z dieslem trzeba wydać 87 900 złotych.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Kia Optima będzie konkurować na rynku m. in. z Volkswagenem Passatem i Fordem Mondeo. fot. KIA
Kia Optima będzie konkurować na rynku m. in. z Volkswagenem Passatem i Fordem Mondeo. fot. KIA

Kia Optima: silnik. Fot. Kia
Kia Optima: silnik. Fot. Kia

Kia Optima: deska rozdzielcza. Fot. Kia
Kia Optima: deska rozdzielcza. Fot. Kia

Kia Optima: dwukolorowa deska rozdzielcza. Fot. Kia
Kia Optima: dwukolorowa deska rozdzielcza. Fot. Kia

Kia Optima: kierunkowskazy w obudowie lusterek zewnętrznych. Fot. Kia
Kia Optima: kierunkowskazy w obudowie lusterek zewnętrznych. Fot. Kia

Kia Optima: przednie fotele. Fot. Kia
Kia Optima: przednie fotele. Fot. Kia

Kia Optima: dwukolorowe fotele przednie. Fot. Kia
Kia Optima: dwukolorowe fotele przednie. Fot. Kia

Kia Optima: tablica przyrządów. Fot. Kia
Kia Optima: tablica przyrządów. Fot. Kia

Kia Optima zgodnie z najnowszymi trendami została zaprojektowana w stylu coupe. Fot. Kia
Kia Optima zgodnie z najnowszymi trendami została zaprojektowana w stylu coupe. Fot. Kia

Kia Optima to obecnie jeden z najlepiej wyglądających sedanów segmentu D. Fot. Kia
Kia Optima to obecnie jeden z najlepiej wyglądających sedanów segmentu D. Fot. Kia

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Czopik

Rajdowy Mistrz Polski, właściciel Szkoły Bezpiecznej Jazdy SBJ

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »