| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Honda CR-V: uniwersalność jest w cenie

Test Honda CR-V: uniwersalność jest w cenie

Jakiś czas temu opublikowaliśmy wrażenia z jazdy Hondą CR-V z silnikiem wysokoprężnym. Tym razem dzielimy się opinią na temat Hondy CR-V z benzynowym silnikiem o pojemności 2 l i mocy 150 KM.

Honda CR-V to jeden z najczęściej wybieranych przez Polaków aut segmentu SUV. A, że SUV-y nie tylko w Polsce sprzedają się nieźle, CR-V to częsty widok na polskich ulicach.

Nadwozie

Od początku wprowadzenia widocznej na zdjęciach odmiany CR-V przeważały opinie, że auto dużo lepiej jeździ niż wygląda. Rzeczywiście z jednej strony trudno dostrzec wyjątkowy urok w przedniej części nadwozia japońskiego SUV-a, ale z drugiej trudno zarzucić sylwetce pokraczność. Prezentowana Honda może się podobać zwłaszcza w wersji wyposażonej w reflektory ksenonowe oraz atrakcyjnie wyglądające obręcze kół ze stopów lekkich.
To, co „rzuca się w oczy” zerkając na CR-V to pozornie spore gabaryty nadwozia. Pozornie, bo według danych producenta auto nie jest przesadnie duże (długość 457 cm, szerokość 182 cm, wysokość 167,5 cm), a długość rozstawu osi wynosi 263 cm.

Zobacz też: Opinie kierowców o Honda CR-V

Wnętrze/wyposażenie

Przedział pasażerski CR-V jest wykończony z dokładnością, materiałami niezłej jakości. W prezentowanej wersji wyposażeniowej Executive wyposażeniem standardowym jest skórzana tapicerka.
Czytelność tablicy przyrządów oraz ergonomia są wzorowe. Świetnie na długich dystansach sprawują się fotele i tylna kanapa – siedzi się na nich bardzo wygodnie. Co więcej nawet w tylnym rzędzie nikt nie powinien narzekać na bark przestrzeni na nogi, czy nad głową.
Nieźle CR-V wypada pod względem obszerności bagażnika. W zależności od rozłożenia kanapy i siedzeń przestrzeń na bagaże ma objętość od 513 do 1532 l.

Prezentowana na zdjęciach Honda CR-V została wyposażona w dodatki znajdujące się na liście wyposażenia wersji Executive. To najbogatsza wersja CR-V i jej nabywca bez dopłaty otrzyma nie tylko wspomnianą wcześniej skórzaną tapicerkę, lecz również skrętne reflektory ksenonowe, czujniki parkowania, tempomat adaptacyjny, czy dwustrefową automatyczną klimatyzację.

Zobacz też: Test Honda CR-V z dieslem: Dla mieszkańców przedmieść

Napęd

Czerocylindrowy silnik o pojemności 2l i mocy 150 KM stanowi sprawne choć nie najtańsze źródło napędu dla CR-V. Jednostka charakteryzuje się wysoką kulturą pracy i typowym dla Hondy nieco ospałym charakterem w dolnych zakresach obrotów. To dlatego spora część kierowców zarzuca tej jednostce napędowej, że jest zbyt słaba do napędu CR-V. Nic bardziej mylnego. Podczas przyspieszania pojazd nabiera wyraźnej werwy po przekroczeniu ok. 4200 obr./min., ale skutkuje to zwiększonym zużyciem paliwa. Bo o ile jeżdżąc SUV-em Hondy dość spokojnie można uzyskać spalanie w ruchu miejskim na poziomie 11 l/100 km o tyle miłośnicy dynamicznej jazdy muszą się liczyć z tym, że silnik zużyje nawet 13 l/100 km.

Zobacz też: Test Mazda CX-7: Amerykanka w Warszawie

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Prześwit CR-V to 17,5 cm. W zależności od potrzeb to komputer steruje przekazywaniem napędu między osiami. Fot. Moto.wieszjak.pl
Prześwit CR-V to 17,5 cm. W zależności od potrzeb to komputer steruje przekazywaniem napędu między osiami. Fot. Moto.wieszjak.pl

Fotel kierowcy Hondy CR-V zapewnia komfort nawet na długich dystansach. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fotel kierowcy Hondy CR-V zapewnia komfort nawet na długich dystansach. Fot. Moto.wieszjak.pl

Dwulitrowa jednostka napędowa CR-V "lubi" wysokie obroty. Fot. Moto.wieszjak.pl
Dwulitrowa jednostka napędowa CR-V "lubi" wysokie obroty. Fot. Moto.wieszjak.pl

Najwięcej kontrowersji wzbudza przednia część nadwozia Hondy CR-V Fot. Moto.wieszjak.pl
Najwięcej kontrowersji wzbudza przednia część nadwozia Hondy CR-V Fot. Moto.wieszjak.pl

Charakterystyczna dla modelu CR-V dźwignia hamulca pomocniczego. Fot. Moto.wieszjak.pl
Charakterystyczna dla modelu CR-V dźwignia hamulca pomocniczego. Fot. Moto.wieszjak.pl

Tablica przyrządów Hondy CR-V jest wzorowo uporządkowana i wykonana z dokładnością. Fot. Moto.wieszjak.pl
Tablica przyrządów Hondy CR-V jest wzorowo uporządkowana i wykonana z dokładnością. Fot. Moto.wieszjak.pl

Z tyłu Honda CR-V prezentuje się mniej kontrowersyjnie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Z tyłu Honda CR-V prezentuje się mniej kontrowersyjnie. Fot. Moto.wieszjak.pl

Na tylnej kanapie Hondy CR-V siedzi się bardzo wygodnie, miejsca jest pod dostatkiem. Fot. Moto.wieszjak.pl
Na tylnej kanapie Hondy CR-V siedzi się bardzo wygodnie, miejsca jest pod dostatkiem. Fot. Moto.wieszjak.pl

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Monika Wolska-Bryńska

Radca prawny w Departamencie Kontroli Podatkowych w Kancelarii Prawno-Podatkowej Mariański Group

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »