| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Pierwsza jazda: Nowe Audi A5 Coupe

Pierwsza jazda: Nowe Audi A5 Coupe

Audi odświeża całą rodzinę modelu A5, w jej skład wchodzi A5 Coupe, Sportback i Cabrio. Zmiany widać na pierwszy rzut oka, jednak wiele niespodzianek czeka nas również we wnętrzu auta, a także pod maską.

W momencie, gdy model A5 nie zdążył się jeszcze zestarzeć, marka Audi wprowadza do sprzedaży odmienioną gamę serii A5. Kosmetyczne na pozór zmiany to kolejny krok niemieckiego producenta, na drodze do podbicia serc klientów, dla których A4 jest zbyt pospolite, a A6 czy A7 za duże, lub zbyt drogie.

Historia modelu

Zapowiedź modelu A5, czyli koncepcyjne Audi Nuvolari Quattro, zaprezentowano na salonie samochodowym w Genewie w 2003 roku. Auto wzbudziło duże zainteresowanie, a już 2007 roku rozpoczęto seryjną produkcję modelu A5 Coupe.

Zobacz też: Opinie kierowców o Audi A5

Najnowsza generacja Audi A5 idzie z duchem czasu i zgodnie z najnowszymi trendami jest sportowa i elegancka. Wymagania klientów w tym segmencie rynku są proporcjonalne do ilości pieniędzy, jakie trzeba wydać na luksusowo wyposażone auto.

Mam wrażenie, że Audi stara się wpasować pomiędzy sportowy charakter BMW Serii 3, a elegancję Mercedesa klasy C. Od razu trzeba przyznać, że jakością wykończenia i dbałością o szczegóły, Audi od dawna gra w tej samej lidze co „trójka” czy „Ce klasa”.

Zobacz też: Pierwsza jazda Audi Q3: oferta dla wymagających

Facelifting rodziny A5 to nie tylko kosmetyka

Zaczynając od przodu: zmodernizowano osłonę chłodnicy i wloty powietrza w nowym zderzaku, co optycznie poszerzyło auto. Jak lifting, to oczywiście nowe lampy, które w zależności od zasobności portfela klienta, mogą być wyposażone do doświetlanie zakrętów i pobocza, diodowe listwy i biksenon. Dodam, że za dopłatą, lampy tylne mogą przyjąć formę ciągłych pasów diodowych, co w nocy wygląda ultranowocześnie.

Nadwozia nowych A5 Sportback (długość 4,71 m i pięć drzwi), Coupé i Cabriolet (4,63 m i dwoje drzwi) są teraz dostępne w jednym z 16 kolorów, a składany dach A5 Cabriolet, można wybrać z czterech propozycji kolorystycznych.

Ze względów ekologicznych i z uwagi na rozkład obciążenia osi przednie błotniki wykonane są z aluminium. Opory aerodynamiczne zmniejszono dzięki między innymi zamkniętemu spodowi nadwozia.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Audi A6 3.0 TDI - Przewaga dzięki technice?

Jednym zdaniem o wnętrzu: wygląd zyskał, ergonomia nie ucierpiała

Właściciele najnowszych A6 za pewne rozpoznają, że w A5 są montowane kierownice zapożyczone z linii montażowej większych modeli. Nowe są także dźwigienki przy kierownicy i z wąskie, chromowane obramowania elementów obsługowych.

Nowy model, to także: nowy kluczyk zapłonu, dźwignia automatycznej skrzyni biegów i przycisk opcjonalnego systemu regulacji dynamiki jazdy Audi drive selekt.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Nowe Audi A5 Coupe S line wyróżnia się obniżonym zawieszeniem i większymi obręczami kół. Fot. Audi
Nowe Audi A5 Coupe S line wyróżnia się obniżonym zawieszeniem i większymi obręczami kół. Fot. Audi

Nowe Audi A5 Coupe S line Fot. Audi
Nowe Audi A5 Coupe S line Fot. Audi

Nowe Audi A5 Coupe: deska rozdzielcza. Fot. Audi
Nowe Audi A5 Coupe: deska rozdzielcza. Fot. Audi

Nowe Audi A5 Coupe w standardzie ma napęd na przód, ale można też dokupić do niego napęd quattro. Fot. Audi
Nowe Audi A5 Coupe w standardzie ma napęd na przód, ale można też dokupić do niego napęd quattro. Fot. Audi

Nowe Audi A5 Coupe: tablica przyrządów. Fot. Audi
Nowe Audi A5 Coupe: tablica przyrządów. Fot. Audi

Nowe Audi A5 Coupe ma bardziej agresywny charakter. Fot. Audi
Nowe Audi A5 Coupe ma bardziej agresywny charakter. Fot. Audi

Nowe Audi A5 Coupe: wnętrze. Fot. Audi
Nowe Audi A5 Coupe: wnętrze. Fot. Audi

Nowe Audi A5 Coupe S line konkuruje na rynku z autami takimi jak BMW Serii 3 i Mercedes klasy C. Fot. Audi
Nowe Audi A5 Coupe S line konkuruje na rynku z autami takimi jak BMW Serii 3 i Mercedes klasy C. Fot. Audi

Nowe Audi A5 Coupe w podstawowej wersji kosztuje około 140 tysięcy złotych. Fot. Audi
Nowe Audi A5 Coupe w podstawowej wersji kosztuje około 140 tysięcy złotych. Fot. Audi

Nowe Audi A5 Coupe S line Fot. Audi
Nowe Audi A5 Coupe S line Fot. Audi

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Olga Borkowska

Aplikant adwokacki, specjalista z zakresu postępowania cywilnego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »