| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Volkswagen Passat: Pan porządny

Test Volkswagen Passat: Pan porządny

Najnowsza odsłona Volkswagena Passata to nic innego jak wersja poprzednia, poprawiona, w internetowej nomenklaturze można ją nazwać 2.0. Nie mamy zatem do czynienia z nową generacją modelu Passat, tylko poprzednią nieco zmodyfikowaną. Czy solidniejszy lifting wystarczy, by Passat nadal przyciągał do siebie klientów?

Volkswagen Passat to w Polsce pewien ewenement. Określany przez większość zainteresowanych tematem Polaków mianem wyjątkowo nudnego auta, wzbudza w dyskusjach emocje jakby był co najmniej najnowszą odsłoną FSO Poloneza. Obok tematu niby nudnego Passata mało kto „przechodzi” obojętnie. Jedni są zagorzałymi zwolennikami modelu i niczym kibice piłkarscy bronią honoru Passata na każdym możliwym polu, z kolei drudzy cisną w kierunku modelu gromy krytyki zarzucając mityczną nie awaryjność i zbyt wygórowane ceny nowych i używanych egzemplarzy.

Z tym większym zainteresowaniem przyglądaliśmy się najnowszej wersji Volkswagena Passata w wersji Variant, która trafiła do redakcyjnego testu.

Zobacz też: Opinie kierowców o Volkswagen Passat

Nadwozie

Sylwetka Passata nie zmieniła się znacząco w porównaniu do wersji sprzed liftingu. Najbardziej zmodyfikowano przedni pas i reflektory, które mogą być teraz wyposażone w diody LED.
Zmiany objęły także tylne lampy, które są bardziej prostokątne. Widoczną na zdjęciach najbogatszą odmianę Passata Variant Highline wyróżniają ponadto chromowane relingi dachowe (w uboższych odmianach wyposażeniowych chromowane relingi są niedostępne, dostępne są czarne).
Nie zmieniły się wymiary zewnętrze, ale powiększanie sporego Passata nie miało w tym przypadku sensu.

Wnętrze/wyposażenie

Za kierownicą Passata siedzi się bardzo wygodnie, a szeroki zakres regulacji fotela i kolumny kierownicy ułatwia znalezienie optymalnej pozycji osobom o różnym wzroście. Jakość materiałów i spasowania – jedne z najwyższych w klasie. Intuicyjność obsługi? Wzorowa. Czytelność wskaźników? Również. Ilość miejsca? Wystarczająca nawet dla wysokich kierowców, to samo dotyczy przestrzeni na tylnej kanapie.
Na słowa uznania zasługuje także wielkość bagażnika. Przestrzeń na bagaże w Passacie Variant jest jedną z największych w klasie – przy normalnym ułożeniu tylnej kanapy bagażnik ma objętość aż 603 l i może zostać powiększony do 1731 l. Genialnym w swojej prostocie i praktyczności jest dostępny za dopłatą system elektrycznego otwierania klapy bagażnika, ale uruchamiany nogą. Wystarczy machnąć stopą pod zderzakiem i klapa zacznie się unosić.

Zobacz też: Test Citroen C5: francuski sznyt

Prezentowany na zdjęciach egzemplarz Passata to wersja wyposażeniowa Highline, czyli w nomenklaturze Volkswagena najbogatsza. W odróżnieniu od uboższych odmian Pasata bez dopłaty nabywca otrzyma m.in. częściowo wykończoną skórą tapicerkę foteli, siedemnastocalowe obręcze ze stopów lekkich, podgrzewane przednie fotele i dysze spryskiwaczy, reflektory przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów. Ponadto w wyposażeniu standardowym wersji Highline znalazły się m.in. progresywne wspomaganie układu kierowniczego, światła do jazdy dziennej, komputer pokładowy, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja. Niestety reflektory biksenonowe ze światłami LED do jazdy dziennej wymagają dopłaty 4890 zł.

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Na tylnej kanapie Passat'a miejsca jest pod dostatkiem.
Na tylnej kanapie Passat'a miejsca jest pod dostatkiem.

Fotel kierowcy Passat'a jest bardzo komfortowy.
Fotel kierowcy Passat'a jest bardzo komfortowy.

Silnik 1.8 TSI o mocy 160 KM to świetne źródło napędu dla nowego Volkswagena Passata. Charakteryzuje go wysoka dynamika i niskie spalanie.
Silnik 1.8 TSI o mocy 160 KM to świetne źródło napędu dla nowego Volkswagena Passata. Charakteryzuje go wysoka dynamika i niskie spalanie.

Tablica przyrządów w nowym Passacie jest czytelna i wykonana z materiałów wysokiej jakości.
Tablica przyrządów w nowym Passacie jest czytelna i wykonana z materiałów wysokiej jakości.

Z tej perspektywy sylwetka Passat'a jest najbardziej zbliżona do wersji sprzed liftingu.
Z tej perspektywy sylwetka Passat'a jest najbardziej zbliżona do wersji sprzed liftingu.

W tylnej części nadwozia Passat'a zmiany objęły głównie lampy.
W tylnej części nadwozia Passat'a zmiany objęły głównie lampy.

Przy okazji liftingu Passata zmieniono wygląd przedniego pasa i reflektorów.
Przy okazji liftingu Passata zmieniono wygląd przedniego pasa i reflektorów.

Zawieszenie Passata zostało zestrojone komfortowo, układ kierowniczy działa zbyt lekko.
Zawieszenie Passata zostało zestrojone komfortowo, układ kierowniczy działa zbyt lekko.

Pełnowymiarowe koło zapasowe umieszczono pod podłogą bagażnika Volkswagena Passata.
Pełnowymiarowe koło zapasowe umieszczono pod podłogą bagażnika Volkswagena Passata.

Podczas jazdy Passatem, we wnętrzu jest cicho. Auto dobrze sprawdza się w trasie.
Podczas jazdy Passatem, we wnętrzu jest cicho. Auto dobrze sprawdza się w trasie.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Rachelski i Wspólnicy Kancelaria Prawnicza

Rachelski i Wspólnicy Kancelaria Prawnicza - Bezpiecznie i pewnie prowadzimy do celu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »