| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Suzuki Swift A/T: Maluch w automacie

Test Suzuki Swift A/T: Maluch w automacie

Suzuki Swift to samochód, który według niektórych jest "bardziej Mini niż nowe MINI". W teście tym sprawdziliśmy, jak radzi sobie niewielki silnik Swifta w koniunkcji z automatyczną skrzynią biegów.

Suzuki Swift to auto, którego korzenie sięgają 1983 roku. Wprowadzona w 2004 roku trzecia generacja całkowicie zerwała z wizerunkiem pudełkowatego, prostokątnego hatchbacka. Nowe, zgrabne i dynamiczne linie wywołały falę zachwytu. Od 2010 roku sprzedawana jest już czwarta generacja Swifta. Na szczęście wizualnych zmian było bardzo niewiele - Suzuki najwyraźniej nie chce zarzynać swojej kury znoszącej złote jajka. Do redakcyjnego testu trafił tym razem Suzuki Swift w wersji Comfort z 4 biegową automatyczną skrzynią biegów.

Tak jak we wszystkich wersjach, również i tu zamontowano 94-konny silnik o pojemności 1,2 litra. Czy montaż automatycznej przekładni to jednak dobry pomysł? Wiele aut zostało przez automaty "zepsutych" - zbyt słabe silniki w połączeniu z wolno działającymi skrzyniami biegów sprawiało, że dynamiczny "w manualu" samochód zmieniał się w powolnego żółwia. A jak jest tym razem?

Nadwozie

Swift mierzy 3,9 metra długości, 1,6 metra szerokości i 1,5 metra wysokości. Stylistyka jest wyraźnie agresywna, uwagę zwracają zwłaszcza "muskularne" nadwozie i unosząca się ku tyłowi linia okien.

Zobacz też: Opinie kierowców o Suzuki Swift

Nadwozie Swifta nadaje mu charakter bardzo dynamicznego i wyróżniającego się auta. Z pozoru jest to po prostu małe miejskie auto, jednak wiele osób porównuje charakter Swifta do o wiele droższego MINI.

Wnętrze i wyposażenie

W środku miejsca jest naprawdę dużo. Zupełnie nie zapowiadają tego małe wymiary auta, ale już po zajęciu miejsca w kabinie widać, że płaska linia dachu i krótki przód sprawiają, że w aucie komfortowo mogą podróżować nawet cztery osoby (piąta też wejdzie). To raczej rzadko spotykana cecha w autach segmentu B.

Ilość miejsca w kabinie wygospodarowano po części kosztem niewielkiego bagażnika, którego pojemność wynosi raptem 211 litrów (902 litry po złożeniu tylnej kanapy).

Jeśli chodzi o jakość wykonania wnętrza, to mamy tu niejaką dwoistość. Zaczniemy od złych wieści: plastikowe elementy nadal nie wyglądają zbyt dobrze. Twarde (choć dobrze spasowane) plastiki być może będą bardzo trwałe, jednak są nieprzyjemne w dotyku.

Z drugiej strony, design wnętrza zostawia daleko w tyle większość b-segmentowej konkurencji. Na przykład prawie identyczną centralną konsolę znajdziemy w o wiele droższym Kizashi.

Napęd i zawieszenie

Choć silnik pod maską ma tylko 1,2 litra pojemności, to generowana przez niego moc wynosi aż 94 konie mechaniczne. Wiadomo, cudów nie ma - mała, wysilona jednostka lubi wysokie obroty, osiągając maksymalną moc przy 6 tysiącach obrotów na minutę. Momentu obrotowego w niskim zakresie obrotów nie ma tu zbyt wiele.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl

Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl

Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl

Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl

Nadwozie Swifta nadaje mu charakter bardzo dynamicznego i wyróżniającego się auta. Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Nadwozie Swifta nadaje mu charakter bardzo dynamicznego i wyróżniającego się auta. Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl

Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl

Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl

Stylistyka nadwozia małego Suzuki jest wyraźnie agresywna, uwagę zwracają zwłaszcza "muskularne" nadwozie i unosząca się ku tyłowi linia okien. Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Stylistyka nadwozia małego Suzuki jest wyraźnie agresywna, uwagę zwracają zwłaszcza "muskularne" nadwozie i unosząca się ku tyłowi linia okien. Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl

Od 2010 roku sprzedawana jest już czwarta generacja Swifta. Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Od 2010 roku sprzedawana jest już czwarta generacja Swifta. Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl

Z pozoru Suzuki Swift to po prostu małe miejskie auto, jednak wiele osób porównuje charakter Swifta do o wiele droższego MINI. Fot. Moto.wieszjak.pl
Z pozoru Suzuki Swift to po prostu małe miejskie auto, jednak wiele osób porównuje charakter Swifta do o wiele droższego MINI. Fot. Moto.wieszjak.pl

Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl

Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl

Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl

Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl

Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl

Swift mierzy 3,9 metra długości, 1,6 metra szerokości i 1,5 metra wysokości. Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Swift mierzy 3,9 metra długości, 1,6 metra szerokości i 1,5 metra wysokości. Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl

Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl

Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl

Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl

Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Swift A/T Fot. Moto.wieszjak.pl

Podatki 2017 cz. 2 - PIT, CIT, ryczałt 2017 (książka)29.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

BEDS.pl

sklep internetowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »