| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Pierwsza jazda Audi Q3: oferta dla wymagających

Pierwsza jazda Audi Q3: oferta dla wymagających

Najnowsze Audi Q3 to propozycja dla osób ceniących jakość klasy premium. Ten kompaktowy SUV jest świetnie wykonany, ale kosztuje tyle co porządne auto klasy średniej.

Jeszcze dziesięć lat temu większość miłośników motoryzacji puknęło by się w czoło, gdyby ktoś chciał im zaoferować SUV-a do jazdy po mieście.
Tymczasem moda na SUV-y trwa, a z badań rynku wynika że większość nabywców samochodów z podwyższonym prześwitem eksploatuje je głównie w mieście. O zakupie SUV-a decyduje w dużej mierze unikalna, wyrazista stylizacja tego typu pojazdów.
Dlatego po Nissanie Juke, BMW X1 i Land Roverze także Audi zdecydowało się rozszerzyć  swoją ofertę o miejskiego SUV-a.

Zobacz też: Opinie kierowców o Audi Q3

Nadwozie

Dużym atutem Q3 jest wygląd. Najmłodsze Audi w gamie jest niemal identyczne z większym SUV-em Q5. Zachowawcza, proporcjonalna bryła spodoba się większości potencjalnych nabywców. Tym bardziej, że projektanci nie pozbawili auta smaczków w postaci ciekawie rozświetlonych tylnych lamp, czy tradycyjnych już dla marki reflektorów z lampami LED.

Gdy spoglądamy na Q3 zaparkowane na ulicy, nie wydaje się duże.  I tak jest w istocie - model ma długość 438,5 cm, szerokość 183,1 cm i wysokość 160,8 cm, a rozstaw osi (jeden z najmniejszych w klasie) wynosi 260,3 cm. Dla porównania BMW X1 ma rozstaw osi długości 276 cm, a Range Rover Evoque 266 cm.

Wnętrze/wyposażenie

Przedział pasażerski Q3 jest stosunkowo niewielki, a fotel kierowcy ma zbyt krótkie siedzisko. W rezultacie na tylnej kanapie wygodnie mogą podróżować co najwyżej dwie dorosłe osoby i to raczej o przeciętnym wzroście. Z przodu nikt nie powinien narzekać na brak przestrzeni ale siedziska foteli są zbyt krótkie co nie sprzyja długim podróżom. I w zasadzie na tym minusy wnętrza Q3 się kończą.

Zobacz też: Test Mazda3 MPS: Generator endorfin

Jak przystało na auto klasy premium przedział pasażerski nowego Audi został wykończony materiałami najwyższej jakości, przyjemnymi w dotyku oraz spasowanymi z dokładnością.

Tradycyjnie już dla modeli z Ingolstadt bagażnik Q3 ma regularny kształt. Można do niego zapakować 460 l bagaży przy normalnym położeniu tylnej kanapy oraz maksymalnie 1365 l po rozłożeniu siedzeń.

W wyposażeniu standardowym każdego Q3 znalazły się m.in. boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, ASR i ESP, podgrzewane dysze spryskiwaczy, elektromechaniczny hamulec postojowy, reflektory z regulacją zasięgu, system audio CD z MP3 i ośmioma głośnikami,  manualna klimatyzacja, czy komputer pokładowy.

Dopłaty wymagają m.in. czujniki parkowania (z wizualizacją na ekranie) 1750 zł, asystent podjazdu Auto hold – 380 zł, czy automatyczna klimatyzacja 2550 zł.

Zobacz też: Test Alfa Romeo Giulietta QV: w pakiecie oferuje emocje

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Uliczki miast to naturalne środowisko dla Audi Q3.
Uliczki miast to naturalne środowisko dla Audi Q3.

Dzięki zwiększonemu prześwitowi kierowca Q3 może zjechać z utwardzonej drogi.
Dzięki zwiększonemu prześwitowi kierowca Q3 może zjechać z utwardzonej drogi.

Parkowanie nie sprawia kłopotów kierowcy Q3.
Parkowanie nie sprawia kłopotów kierowcy Q3.

Tradycyjne już dla Audi reflektory z obwódką ze świateł LED.
Tradycyjne już dla Audi reflektory z obwódką ze świateł LED.

W ruchu miejskim odmiana Audi Q3 z najmocniejszym dieslem spala ok. 8-9 l/100 km.
W ruchu miejskim odmiana Audi Q3 z najmocniejszym dieslem spala ok. 8-9 l/100 km.

Tylne lampy Audi Q3 są ciekawie rozświetlone.
Tylne lampy Audi Q3 są ciekawie rozświetlone.

Audi Q3 ma zaskakująco mały rozstaw osi - jedynie 260,3 cm.
Audi Q3 ma zaskakująco mały rozstaw osi - jedynie 260,3 cm.

Audi Q3 z tej perspektywy prezentuje się najciekawiej.
Audi Q3 z tej perspektywy prezentuje się najciekawiej.

Audi Q3 przypomina większy model Q5.
Audi Q3 przypomina większy model Q5.

Podstawowa odmiana Audi Q3 nie ma w standardzie napędu na obie osie.
Podstawowa odmiana Audi Q3 nie ma w standardzie napędu na obie osie.

Dzięki kompaktowym wymiarom Audi Q3 nieźle radzi sobie w ruchu miejskim.
Dzięki kompaktowym wymiarom Audi Q3 nieźle radzi sobie w ruchu miejskim.

Podczas jazdy Q3 we wnętrzu samochodu jest bardzo cicho.
Podczas jazdy Q3 we wnętrzu samochodu jest bardzo cicho.

Standardowym wyposażeniem Audi Q3 są relingi dachowe.
Standardowym wyposażeniem Audi Q3 są relingi dachowe.

Na tylnej kanapie Audi Q3 będą wygodnie podróżowały dwie dorosłe osoby.
Na tylnej kanapie Audi Q3 będą wygodnie podróżowały dwie dorosłe osoby.

Bagażnik Audi O3 ma objętość 460 l.
Bagażnik Audi O3 ma objętość 460 l.

Audi Q3 to przedstawiciel nowego segmentu miejskich SUV-ów.
Audi Q3 to przedstawiciel nowego segmentu miejskich SUV-ów.

Audi Q3
Audi Q3

Widoczność do tyłu z miejsca kierowcy Audi Q3 jest niezła, ale przydadzą się czujniki parkowania.
Widoczność do tyłu z miejsca kierowcy Audi Q3 jest niezła, ale przydadzą się czujniki parkowania.

Za widoczne na zdjęciu obręcze ze stopów lekkich trzeba dopłacić.
Za widoczne na zdjęciu obręcze ze stopów lekkich trzeba dopłacić.

Fotele Audi Q3 mają zbyt krótkie siedziska.
Fotele Audi Q3 mają zbyt krótkie siedziska.

Tablica przyrządów Audi Q3 została wykonana z materiałów najwyższej jakości.
Tablica przyrządów Audi Q3 została wykonana z materiałów najwyższej jakości.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Marcin Grabowski

Prawnik.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »