| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Pierwsza jazda Audi Q3: oferta dla wymagających

Pierwsza jazda Audi Q3: oferta dla wymagających

Najnowsze Audi Q3 to propozycja dla osób ceniących jakość klasy premium. Ten kompaktowy SUV jest świetnie wykonany, ale kosztuje tyle co porządne auto klasy średniej.

Napęd

W gamie jednostek napędowych Q3 znalazły się dwa silniki w czterech odmianach mocy. Benzynowy – 2.0 TFSI  jest dostępny w dwóch wariantach – 170 oraz 211 KM i zawsze z napędem Quattro.

Z kolei silnik wysokoprężny – 2.0 TDI jest dostępny również w dwóch wariantach mocy 140 i 170 KM ale w wersji słabszej ma napęd tylko na jedną oś.

Zarówno w przypadku diesla, jak i odmiany benzynowej mocniejsze wersje standardowo wyposażone są w zautomatyzowana przekładnię S tronic.

Zobacz też: Test Fiat 500C: Wspomnień czar!

Podczas pierwszych jazd mieliśmy okazję sprawdzić jak jeździ Audi Q3 w wersji z najmocniejszym dieslem pod maską.
Według danych producenta 170 KM rozpędza ważące 1660 kg Audi od 0 do 100 km/h w 8,2 s. To przyzwoity wynik i równie przyzwoite są odczucia kierowcy podczas prowadzenia. Skrzynia S tronic dyskretnie i niezwykle szybko zmienia poszczególne przełożenia, a auto bardzo żwawo reaguje na wciskanie gazu. Podczas jazdy we wnętrzu Q3 jest cicho, a uszu kierowcy i pasażerów nie drażni mało szlachetny odgłos pracy silnika wysokoprężnego.

Trzeba przyznać, że Q3 jest zwrotne. Rzeczywiście auto nie sprawia kłopotów podczas manewrów na zatłoczonych parkingach. Co więcej układ kierowniczy jest precyzyjny, dzięki czemu kierowca ma poczucie pełnej kontroli nad autem.
Bardzo dobrze jak na SUV-a auto radzi sobie podczas dynamicznej jazdy po łukach. Za to za sprawą krótkiego rozstawu osi samochód niebyt komfortowo tłumi poprzeczne nierówności nawierzchni.

Zobacz też: Test Opel Insignia 2,0 Turbo 220 KM 4x4: wojownik szos

Mocną stroną opisywanej odmiany Q3 jest spalanie. Według deklaracji producenta 170- konne Q3 zużywa w ruchu miejskim 7 l oleju napędowego na 100 km. Jednak praktyka pokazuje, że na co dzień trzeba się liczyć ze spalaniem na poziomie 8-9 l/100 km  podczas jazdy po mieście.

Podsumowanie

Najtańsza odmiana Audi Q3 kosztuje ok. 124 tys. zł. Tyle trzeba zapłacić za auto z silnikiem wysokoprężnym i napędem na jedną oś.
Droższa o 10 tys. zł jest podstawowa odmiana benzynowa, ale jest wyposażona w napęd na obie osie i jest sporo szybsza od podstawowego diesla. Z kolei obie mocniejsze wersje (zarówno diesel jak i benzyna) kosztują tyle samo, ok. 148 tys. zł.

Zobacz też: Test Citroen C5: francuski sznyt

Zatem, żeby stać się właścicielem Audi Q3 trzeba wydać grubo ponad 100 tys. zł, a biorąc pod uwagę listę wyposażenia opcjonalnego można zaryzykować stwierdzenie, że większość nabywców Q3 wyda na to auto nie mniej niż 160-180 tys. zł. Według przekazu komunikacyjnego Audi, Q3 jest SUV-em służącym głównie do jazdy po mieście, więc rozpatrując nowego SUV-a Audi jako auto miejskie koszt zakupu wydaje się absurdalnie wysoki. Całe szczęście, że Q3 dysponuje całkiem sporym bagażnikiem i nie trzeba go traktować jedynie w kategoriach auta do miasta. Nie zmienia to jednak faktu, że nowe Audi jest drogie. I tym samym jest propozycją dla osób, które ponad cenę samochodu przedkładają jakość jaką oferuje ten mocny gracz klasy premium.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Uliczki miast to naturalne środowisko dla Audi Q3.
Uliczki miast to naturalne środowisko dla Audi Q3.

Dzięki zwiększonemu prześwitowi kierowca Q3 może zjechać z utwardzonej drogi.
Dzięki zwiększonemu prześwitowi kierowca Q3 może zjechać z utwardzonej drogi.

Parkowanie nie sprawia kłopotów kierowcy Q3.
Parkowanie nie sprawia kłopotów kierowcy Q3.

Tradycyjne już dla Audi reflektory z obwódką ze świateł LED.
Tradycyjne już dla Audi reflektory z obwódką ze świateł LED.

W ruchu miejskim odmiana Audi Q3 z najmocniejszym dieslem spala ok. 8-9 l/100 km.
W ruchu miejskim odmiana Audi Q3 z najmocniejszym dieslem spala ok. 8-9 l/100 km.

Tylne lampy Audi Q3 są ciekawie rozświetlone.
Tylne lampy Audi Q3 są ciekawie rozświetlone.

Audi Q3 ma zaskakująco mały rozstaw osi - jedynie 260,3 cm.
Audi Q3 ma zaskakująco mały rozstaw osi - jedynie 260,3 cm.

Audi Q3 z tej perspektywy prezentuje się najciekawiej.
Audi Q3 z tej perspektywy prezentuje się najciekawiej.

Audi Q3 przypomina większy model Q5.
Audi Q3 przypomina większy model Q5.

Podstawowa odmiana Audi Q3 nie ma w standardzie napędu na obie osie.
Podstawowa odmiana Audi Q3 nie ma w standardzie napędu na obie osie.

Dzięki kompaktowym wymiarom Audi Q3 nieźle radzi sobie w ruchu miejskim.
Dzięki kompaktowym wymiarom Audi Q3 nieźle radzi sobie w ruchu miejskim.

Podczas jazdy Q3 we wnętrzu samochodu jest bardzo cicho.
Podczas jazdy Q3 we wnętrzu samochodu jest bardzo cicho.

Standardowym wyposażeniem Audi Q3 są relingi dachowe.
Standardowym wyposażeniem Audi Q3 są relingi dachowe.

Na tylnej kanapie Audi Q3 będą wygodnie podróżowały dwie dorosłe osoby.
Na tylnej kanapie Audi Q3 będą wygodnie podróżowały dwie dorosłe osoby.

Bagażnik Audi O3 ma objętość 460 l.
Bagażnik Audi O3 ma objętość 460 l.

Audi Q3 to przedstawiciel nowego segmentu miejskich SUV-ów.
Audi Q3 to przedstawiciel nowego segmentu miejskich SUV-ów.

Audi Q3
Audi Q3

Widoczność do tyłu z miejsca kierowcy Audi Q3 jest niezła, ale przydadzą się czujniki parkowania.
Widoczność do tyłu z miejsca kierowcy Audi Q3 jest niezła, ale przydadzą się czujniki parkowania.

Za widoczne na zdjęciu obręcze ze stopów lekkich trzeba dopłacić.
Za widoczne na zdjęciu obręcze ze stopów lekkich trzeba dopłacić.

Fotele Audi Q3 mają zbyt krótkie siedziska.
Fotele Audi Q3 mają zbyt krótkie siedziska.

Tablica przyrządów Audi Q3 została wykonana z materiałów najwyższej jakości.
Tablica przyrządów Audi Q3 została wykonana z materiałów najwyższej jakości.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Samorządowy Serwis Prawny

Serwis Kancelarii Ślązak, Zapiór i Wspólnicy dla jednostek samorządu terytorialnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »