| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Peugeot 308: na bogato

Test Peugeot 308: na bogato

Topowe wersje aut kompaktowych często osiągają ceny godne samochodów z wyższego segmentu. Czy za kompaktowego Peugeota 308 w topowej wersji warto zapłacić prawie 100 tysięcy złotych?

Peugeot 308 zadebiutował w 2007 roku podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Był to pierwszy Peugeot tzw. ósmej generacji, stąd 8-ka na końcu nazwy modelu. Jego poprzednikiem był model 307, który w 2001 roku zdobył tytuł "Car of the Year" i przez 6 lat produkcji sprzedał się w ponad 3 milionach egzemplarzy.

308-ka miała więc niełatwe zadanie. Prace nad autem trwały aż 4 lata. Skoncentrowano się głównie na poprawieniu wad modelu 307. Nic więc dziwnego, że 308 jest do 307 bardzo podobna, choć nieco większa, bardziej muskularna i bardziej efektowna.

Nadwozie

Testowane auto w wersji Allure (i z silnikiem 2,0 HDi, ale o tym później) wygląda niezwykle efektownie. Już sama linia nadwozia jest dość ciekawa, a oprócz tego mamy też różnego rodzaju drobiazgi: światła LED do jazdy dziennej i całe mnóstwo elementów wykończeniowych.

Zobacz też: Test Peugeot 508 SW: Nieprzekombinowany

Auto zwraca uwagę przechodniów, tym bardziej, że jest pomalowane na jedyny właściwy dla szybkich samochodów kolor - czerwony. Choć auto po czterech latach zasługuje już na facelifting, to nadal wygląda niezwykle świeżo. Klinowate reflektory, przetłoczenia na masce i wielka przednia szyba robią duże wrażenie.

Wnętrze i wyposażenie

Różnica w stosunku do słabiej wyposażonej 308-ki jest piorunująca. W środku wita nas spora przestrzeń: duża powierzchnia przeszklona i wielki szklany dach (standard w tej wersji). Design wnętrza jest niezwykle "lekki". Sportowy charakter auta podkreślają białe zegary prędkościomierza i obrotomierza.

308-ka Active wyposażona jest bogato, choć w środku nie czekają nas żadne wodotryski nieznane klasie kompaktów. Mamy więc dwustrefową klimatyzację, nawigację, elektryczne i przyciemniane szyby, a nawet... superzamek centralny. Tak nazywa go Peugeot, jednak co jest w nim takiego "super" nie udało się mi ustalić. Zamyka i otwiera samochód jak każdy inny zamek.

W środku 308-ki Allure kierowca naprawdę czuje się luksusowo. Nie jest to jednak aż tak bardzo zasługa ilości dodatków, co raczej jakości wykończenia, która w tym Peugeocie jest na naprawdę przyzwoitym poziomie. Białe zegary, błyszczące plastiki, składany wyświetlacz komputera pokładowego i nawigacji oraz ładnie zaprojektowana centralna konsola (choć nieco chaotyczna w obsłudze) tylko podkreślają to odczucie.

Miejsce w środku to kompaktowy standard: z przodu dużo, z tyłu już nieco mniej. Bagażnik nie jest duży: mieści 348 litrów, a po złożeniu tylnych foteli rośnie do 1201 litrów. Mogłoby być lepiej.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Choć auto po czterech latach zasługuje już na facelifting, to nadal wygląda niezwykle świeżo. Fot. Moto.wieszjak.pl
Choć auto po czterech latach zasługuje już na facelifting, to nadal wygląda niezwykle świeżo. Fot. Moto.wieszjak.pl

Z tyłu jest równie ciekawie co z przodu - linię bagażnika podkreśla srebrna listwa. Fot. Moto.wieszjak.pl
Z tyłu jest równie ciekawie co z przodu - linię bagażnika podkreśla srebrna listwa. Fot. Moto.wieszjak.pl

Już sama linia nadwozia jest dość ciekawa, a oprócz tego mamy też różnego rodzaju drobiazgi: światła LED do jazdy dziennej i całe mnóstwo elementów wykończeniowych. Fot. Moto.wieszjak.pl
Już sama linia nadwozia jest dość ciekawa, a oprócz tego mamy też różnego rodzaju drobiazgi: światła LED do jazdy dziennej i całe mnóstwo elementów wykończeniowych. Fot. Moto.wieszjak.pl

Pod maską testowanej 308-ki znalazł się dwulitrowy diesel HDi i mocy 150 KM i momencie obrotowym 340 niutonometrów. Co to dużo mówić: tak napędzana 308-ka to prawdziwa rakieta. Fot. Moto.wieszjak.pl
Pod maską testowanej 308-ki znalazł się dwulitrowy diesel HDi i mocy 150 KM i momencie obrotowym 340 niutonometrów. Co to dużo mówić: tak napędzana 308-ka to prawdziwa rakieta. Fot. Moto.wieszjak.pl

Z tyłu też jest "jasno", choć miejsca na nogi już nie aż tak dużo Fot. Moto.wieszjak.pl
Z tyłu też jest "jasno", choć miejsca na nogi już nie aż tak dużo Fot. Moto.wieszjak.pl

Jasna tapicerka podkreśla przestrzeń panującą w przednim rzędzie Fot. Moto.wieszjak.pl
Jasna tapicerka podkreśla przestrzeń panującą w przednim rzędzie Fot. Moto.wieszjak.pl

 Klinowate reflektory, przetłoczenia na masce i wielka przednia szyba robią duże wrażenie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Klinowate reflektory, przetłoczenia na masce i wielka przednia szyba robią duże wrażenie. Fot. Moto.wieszjak.pl

Białe zegary sprawiają "sportowe" wrażenie Fot. Moto.wieszjak.pl
Białe zegary sprawiają "sportowe" wrażenie Fot. Moto.wieszjak.pl

Testowany Peugeot 308 w wersji Allure wygląda niezwykle efektownie.  Fot. Moto.wieszjak.pl
Testowany Peugeot 308 w wersji Allure wygląda niezwykle efektownie. Fot. Moto.wieszjak.pl

Auto zwraca uwagę przechodniów, tym bardziej, że jest pomalowane na jedyny właściwy dla szybkich samochodów kolor - czerwony. Fot. Moto.wieszjak.pl
Auto zwraca uwagę przechodniów, tym bardziej, że jest pomalowane na jedyny właściwy dla szybkich samochodów kolor - czerwony. Fot. Moto.wieszjak.pl

Bagażnik nie jest duży: mieści 348 litrów, a po złożeniu tylnych foteli rośnie do 1201 litrów. Mogłoby być lepiej. Fot. Moto.wieszjak.pl
Bagażnik nie jest duży: mieści 348 litrów, a po złożeniu tylnych foteli rośnie do 1201 litrów. Mogłoby być lepiej. Fot. Moto.wieszjak.pl

Środek jest świetnie zaprojektowany i dobre wykończony, choć mógłby być lepszy ergonomicznie Fot. Moto.wieszjak.pl
Środek jest świetnie zaprojektowany i dobre wykończony, choć mógłby być lepszy ergonomicznie Fot. Moto.wieszjak.pl

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

FAKRO Sp. z o.o

Lider w produkcji i sprzedaży okien dachowych w Polsce

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »