| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Peugeot 308: na bogato

Test Peugeot 308: na bogato

Topowe wersje aut kompaktowych często osiągają ceny godne samochodów z wyższego segmentu. Czy za kompaktowego Peugeota 308 w topowej wersji warto zapłacić prawie 100 tysięcy złotych?

Napęd

Pod maską testowanej 308-ki znalazł się dwulitrowy diesel HDi i mocy 150 KM i momencie obrotowym 340 niutonometrów. Co to dużo mówić: tak napędzana 308-ka to prawdziwa rakieta.

Na papierze nie wygląda to zbyt imponująco (choć 8,8 sekundy do setki to niezły wynik), jednak duży moment obrotowy sprawia, że ważące 1398 kg auto dosłownie katapultuje się do przodu po wciśnięciu gazu. Na każdym biegu i przy prawie każdej prędkości. Doskonałe do jazdy po autostradzie (prędkość maksymalna wynosi 205 km/h), choć taka dynamika w mieście nie jest tak naprawdę nikomu potrzebna.

Zobacz też: Test Peugeot 207 SW: kombi z kosmosu

Zużycie paliwa nie jest duże, jednak większe niż podaje producent. Około 8,5 litrów na sto kilometrów w cyklu miejskim to wartość na którą trzeba być przygotowanym. Fakt faktem, że przy ostrożnym ecodrivingu można zejść niżej, jednak kupowanie drogiego i mocnego Diesla aby jeździć nim ostrożnie i powoli jest trochę dziwne.

Podsumowanie i ceny

Peugeot 308 to jeden z nielicznych kompaktów, który w topowej wersji sprawia naprawdę doskonałe wrażenie. Wszystko tu pasuje do siebie i naprawdę wygląda, jakby było z "wyższej półki".

Design i wykończenie nadwozia, 16-calowe alufelgi, ładne jasne wnętrze, wielki szklany dach i mocny silnik - żaden z elementów nie psuje wrażenia, za które musimy w końcu zapłacić niemało, bo aż 87 400 złotych. Wybierając elementy z krótkiej, choć kosztownej listy wyposażenia dodatkowego łatwo możemy przekroczyć 100 tysięcy złotych. A za tą cenę już kupić można sedana segmentu D.

Czy warto więc kupować mniejszego kompakta za cenę średnio wyposażonego sedana? W przypadku Peugeota 308 z pewnością tak: poziom luksusu i odczuć z jazdy z pewnością będzie lepszy niż w porównywalnym cenowo sedanie. Jedyne, co oddajemy, to ilość miejsca w środku. Jeśli jednak nie wozimy 4-osobowej rodziny na codzień, to skromny bagażnik 308 z pewnością nam wystarczy.

Dane techniczne

Peugeot 308 2,0 HDi FAP Allure

Typ silnika

turbodiesel

Pojemność

1 997 cm3

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

150 KM/3750 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

340 Nm/2000 obr./min.

Napęd

przedni

Skrzynia biegów

man. 6-bieg

Pojemność bagażnika

348 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

427,6/181,5/149,8 cm

Rozstaw osi

260,8 cm

V-max.

205 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

8,8 s.

Zużycie paliwa*

6,5/4,3/5,1 l/100 km

Cena

Od 78 200

*miasto/trasa/cykl mieszany

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Choć auto po czterech latach zasługuje już na facelifting, to nadal wygląda niezwykle świeżo. Fot. Moto.wieszjak.pl
Choć auto po czterech latach zasługuje już na facelifting, to nadal wygląda niezwykle świeżo. Fot. Moto.wieszjak.pl

Z tyłu jest równie ciekawie co z przodu - linię bagażnika podkreśla srebrna listwa. Fot. Moto.wieszjak.pl
Z tyłu jest równie ciekawie co z przodu - linię bagażnika podkreśla srebrna listwa. Fot. Moto.wieszjak.pl

Już sama linia nadwozia jest dość ciekawa, a oprócz tego mamy też różnego rodzaju drobiazgi: światła LED do jazdy dziennej i całe mnóstwo elementów wykończeniowych. Fot. Moto.wieszjak.pl
Już sama linia nadwozia jest dość ciekawa, a oprócz tego mamy też różnego rodzaju drobiazgi: światła LED do jazdy dziennej i całe mnóstwo elementów wykończeniowych. Fot. Moto.wieszjak.pl

Pod maską testowanej 308-ki znalazł się dwulitrowy diesel HDi i mocy 150 KM i momencie obrotowym 340 niutonometrów. Co to dużo mówić: tak napędzana 308-ka to prawdziwa rakieta. Fot. Moto.wieszjak.pl
Pod maską testowanej 308-ki znalazł się dwulitrowy diesel HDi i mocy 150 KM i momencie obrotowym 340 niutonometrów. Co to dużo mówić: tak napędzana 308-ka to prawdziwa rakieta. Fot. Moto.wieszjak.pl

Z tyłu też jest "jasno", choć miejsca na nogi już nie aż tak dużo Fot. Moto.wieszjak.pl
Z tyłu też jest "jasno", choć miejsca na nogi już nie aż tak dużo Fot. Moto.wieszjak.pl

Jasna tapicerka podkreśla przestrzeń panującą w przednim rzędzie Fot. Moto.wieszjak.pl
Jasna tapicerka podkreśla przestrzeń panującą w przednim rzędzie Fot. Moto.wieszjak.pl

 Klinowate reflektory, przetłoczenia na masce i wielka przednia szyba robią duże wrażenie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Klinowate reflektory, przetłoczenia na masce i wielka przednia szyba robią duże wrażenie. Fot. Moto.wieszjak.pl

Białe zegary sprawiają "sportowe" wrażenie Fot. Moto.wieszjak.pl
Białe zegary sprawiają "sportowe" wrażenie Fot. Moto.wieszjak.pl

Testowany Peugeot 308 w wersji Allure wygląda niezwykle efektownie.  Fot. Moto.wieszjak.pl
Testowany Peugeot 308 w wersji Allure wygląda niezwykle efektownie. Fot. Moto.wieszjak.pl

Auto zwraca uwagę przechodniów, tym bardziej, że jest pomalowane na jedyny właściwy dla szybkich samochodów kolor - czerwony. Fot. Moto.wieszjak.pl
Auto zwraca uwagę przechodniów, tym bardziej, że jest pomalowane na jedyny właściwy dla szybkich samochodów kolor - czerwony. Fot. Moto.wieszjak.pl

Bagażnik nie jest duży: mieści 348 litrów, a po złożeniu tylnych foteli rośnie do 1201 litrów. Mogłoby być lepiej. Fot. Moto.wieszjak.pl
Bagażnik nie jest duży: mieści 348 litrów, a po złożeniu tylnych foteli rośnie do 1201 litrów. Mogłoby być lepiej. Fot. Moto.wieszjak.pl

Środek jest świetnie zaprojektowany i dobre wykończony, choć mógłby być lepszy ergonomicznie Fot. Moto.wieszjak.pl
Środek jest świetnie zaprojektowany i dobre wykończony, choć mógłby być lepszy ergonomicznie Fot. Moto.wieszjak.pl

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Finesia Consulting Sp. z o.o.

Usługi księgowe i kadrowo-płacowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »