| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Mitsubishi Lancer Sedan: Mistrz oszczędności

Test Mitsubishi Lancer Sedan: Mistrz oszczędności

Mitsubishi produkuje model Lancer od 1973 roku i od tego czasu sprzedało już około 6 milionów egzemplarzy tego auta. Sprawdźmy, w czym tkwi sukces kompaktowego japończyka.

Do niedawna Mitsubishi Lancer był oferowany jako sedan i kombi. Najnowsza czyli szósta generacja jest dostępna jako sedan i hatchback, a właściwie Sportback (tak Mitsubishi określa ten typ nadwozia). Japończycy nie zważali na panujące trendy i sedan jest nieco krótszy niż pięciodrzwiowe nadwozie. Do testu redakcyjnego otrzymaliśmy Mitsubishi Lancer Sedan z silnikiem MIVEC o pojemności 1,6 litra o mocy 117 KM.

Karoseria/nadwozie

Agresywnie zaprojektowany przód i proporcjonalne nadwozie to główne zalety najnowszego Lancera. Sedan wygląda o wiele lepiej niż zaburzający harmonię tył w przypadku Sportbacka. Linia boczna nie urzeka pięknem, ale sytuację ratuje niebieski metaliczny lakier i aluminiowe felgi.

Zobacz też: Opinie kierowców O Mitsubishi Lancer

Efektownym dodatkiem jest także spojler na tylnej klapie, który dopełnia wizerunku auta o sportowym charakterze.

Wnętrze/wyposażenie

Wnętrze Mitsubishi Lancera zostało zaprojektowane pod kątem użyteczności. Wszechobecny różnokolorowy plastik jest dobrze spasowany i sprawia wrażenie trwałego, ale brakuje mu „życia”.

W centralnej części deski rozdzielczej znajdziemy trzy pokrętła do obsługi nawiewu i klimatyzacji, a powyżej wbudowany radioodtwarzacz. Wszystkie systemy i mechanizmy są obsługiwane intuicyjnie.

Tablica przyrządów jest przejrzysta i nie ma problemu z odczytaniem wskazań komputera pokładowego, który razem ze wspomnianą klimą, kompletem 7 poduszek powietrznych, ESP, radioodtwarzaczem CD z MP3 i wyjściem AUX tworzy wyposażenia standardowe.

Lancer dysponuje także całkiem pojemnym bagażnikiem, który ma pojemność 400 litrów.

Zobacz też: Test Fiat 500C: Wspomnień czar!

Silnik/zawieszenie

Nowością w ofercie jest benzynowy silnik MIVEC o pojemności 1,6 litra o mocy 117 KM. Wolnossący motor jest wyposażony w zmienne fazy rozrządu i według danych producenta rozpędza to ważące około 1300 kg auto do 188 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu 11,1 sekundy.

Może te dane nie przekonają amatorów szybkiej jazdy, ale do sprawnego poruszania się po mieście w zupełności wystarczy. Wybierając się w trasę z rodziną musimy się przyzwyczaić do częstego redukowania biegów i towarzyszącym wysokim obrotom hałasom dochodzącym spod maski auta, ponieważ silnikowi zdarza się złapać zadyszkę podczas próby przyspieszania.

Zobacz też: Test Mazda3 MPS: Generator endorfin

Silnik ten charakteryzuje się przede wszystkim oszczędnością. W czasie jazdy po mieście auto spala średnio około 8-9 litrów benzyny na 100 kilometrów. Aby taką odległość pokonać po za miastem łatwo osiągnąć wynik poniżej 6 litrów paliwa.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Mitsubishi Lancer -panel obsługi nawiewu i klimatyzacji. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer -panel obsługi nawiewu i klimatyzacji. Fot. Moto.wieszjak.pl

Mitsubishi Lancer -na tylnej kanapie spokojnie zmieszczą się trzy osoby. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer -na tylnej kanapie spokojnie zmieszczą się trzy osoby. Fot. Moto.wieszjak.pl

Mitsubishi Lancer -przednie fotele są wygodne, jednak za słabo wyprofilowane. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer -przednie fotele są wygodne, jednak za słabo wyprofilowane. Fot. Moto.wieszjak.pl

Mitsubishi Lancer wygląda agresywnie głównie przez duży wlot powietrza i skośne lampy. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer wygląda agresywnie głównie przez duży wlot powietrza i skośne lampy. Fot. Moto.wieszjak.pl

Mitsubishi Lancer jest pozycjonowany w segmencie kompaktowych sedanów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer jest pozycjonowany w segmencie kompaktowych sedanów. Fot. Moto.wieszjak.pl

Mitsubishi Lancer od 0 do 100 km/h przyspiesza w 11,1 sekundy. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer od 0 do 100 km/h przyspiesza w 11,1 sekundy. Fot. Moto.wieszjak.pl

Mitsubishi Lancer sedan jest o kilka centymetrów krótszy niż sportback (pięciodrzwiowy hatchback). Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer sedan jest o kilka centymetrów krótszy niż sportback (pięciodrzwiowy hatchback). Fot. Moto.wieszjak.pl

Mitsubishi Lancer z nadwoziem sedan jest bardziej proporcjonalny niż sportback. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer z nadwoziem sedan jest bardziej proporcjonalny niż sportback. Fot. Moto.wieszjak.pl

Mitsubishi Lancer kosztuje obecnie około 52 tysiące złotych Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer kosztuje obecnie około 52 tysiące złotych Fot. Moto.wieszjak.pl

Mitsubishi Lancer -przód. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer -przód. Fot. Moto.wieszjak.pl

Mitsubishi Lancer -deska rozdzielcza. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer -deska rozdzielcza. Fot. Moto.wieszjak.pl

Mitsubishi Lancer osiąga prędkość maksymalną równą 188 km/h. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer osiąga prędkość maksymalną równą 188 km/h. Fot. Moto.wieszjak.pl

Mitsubishi Lancer -tył. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer -tył. Fot. Moto.wieszjak.pl

Mitsubishi Lancer -tablica przyrządów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer -tablica przyrządów. Fot. Moto.wieszjak.pl

Mitsubishi Lancer ma bagażnik o pojemności 400 litrów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer ma bagażnik o pojemności 400 litrów. Fot. Moto.wieszjak.pl

Mitsubishi Lancer -konsola centralna. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer -konsola centralna. Fot. Moto.wieszjak.pl

Mitsubishi Lancer -radioodtwarzac jest wbudowany w deskę rozdzielczą. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer -radioodtwarzac jest wbudowany w deskę rozdzielczą. Fot. Moto.wieszjak.pl

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Jarosław Sadowski

Analityk Expandera, ekspert w dziedzinie produktów bankowych i funduszy inwestycyjnych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »