REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Mitsubishi Lancer Sedan: Mistrz oszczędności

Jakub Tujaka

REKLAMA

REKLAMA

Mitsubishi produkuje model Lancer od 1973 roku i od tego czasu sprzedało już około 6 milionów egzemplarzy tego auta. Sprawdźmy, w czym tkwi sukces kompaktowego japończyka.

Do niedawna Mitsubishi Lancer był oferowany jako sedan i kombi. Najnowsza czyli szósta generacja jest dostępna jako sedan i hatchback, a właściwie Sportback (tak Mitsubishi określa ten typ nadwozia). Japończycy nie zważali na panujące trendy i sedan jest nieco krótszy niż pięciodrzwiowe nadwozie. Do testu redakcyjnego otrzymaliśmy Mitsubishi Lancer Sedan z silnikiem MIVEC o pojemności 1,6 litra o mocy 117 KM.

REKLAMA

Karoseria/nadwozie

Agresywnie zaprojektowany przód i proporcjonalne nadwozie to główne zalety najnowszego Lancera. Sedan wygląda o wiele lepiej niż zaburzający harmonię tył w przypadku Sportbacka. Linia boczna nie urzeka pięknem, ale sytuację ratuje niebieski metaliczny lakier i aluminiowe felgi.

Zobacz też: Opinie kierowców O Mitsubishi Lancer

Efektownym dodatkiem jest także spojler na tylnej klapie, który dopełnia wizerunku auta o sportowym charakterze.

Wnętrze/wyposażenie

Wnętrze Mitsubishi Lancera zostało zaprojektowane pod kątem użyteczności. Wszechobecny różnokolorowy plastik jest dobrze spasowany i sprawia wrażenie trwałego, ale brakuje mu „życia”.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W centralnej części deski rozdzielczej znajdziemy trzy pokrętła do obsługi nawiewu i klimatyzacji, a powyżej wbudowany radioodtwarzacz. Wszystkie systemy i mechanizmy są obsługiwane intuicyjnie.

Tablica przyrządów jest przejrzysta i nie ma problemu z odczytaniem wskazań komputera pokładowego, który razem ze wspomnianą klimą, kompletem 7 poduszek powietrznych, ESP, radioodtwarzaczem CD z MP3 i wyjściem AUX tworzy wyposażenia standardowe.

Lancer dysponuje także całkiem pojemnym bagażnikiem, który ma pojemność 400 litrów.

Zobacz też: Test Fiat 500C: Wspomnień czar!

Silnik/zawieszenie

REKLAMA

Nowością w ofercie jest benzynowy silnik MIVEC o pojemności 1,6 litra o mocy 117 KM. Wolnossący motor jest wyposażony w zmienne fazy rozrządu i według danych producenta rozpędza to ważące około 1300 kg auto do 188 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu 11,1 sekundy.

Może te dane nie przekonają amatorów szybkiej jazdy, ale do sprawnego poruszania się po mieście w zupełności wystarczy. Wybierając się w trasę z rodziną musimy się przyzwyczaić do częstego redukowania biegów i towarzyszącym wysokim obrotom hałasom dochodzącym spod maski auta, ponieważ silnikowi zdarza się złapać zadyszkę podczas próby przyspieszania.

Zobacz też: Test Mazda3 MPS: Generator endorfin

Silnik ten charakteryzuje się przede wszystkim oszczędnością. W czasie jazdy po mieście auto spala średnio około 8-9 litrów benzyny na 100 kilometrów. Aby taką odległość pokonać po za miastem łatwo osiągnąć wynik poniżej 6 litrów paliwa.

Zawieszenie Lancera pracuje zaskakująco cicho, a w jego ustawianiu osiągnięto kompromis pomiędzy pewnością prowadzenia, a komfortem jazdy. Auto niemal nie przechyla się w zakrętach i tłumi większość nierówności.

Najtańszy Lancer Sedan w wyposażeniu Inform z benzynowym silnikiem o pojemności 1,6 kosztuje w Polsce około 52 tysiące złotych. To bardzo ciekawa pozycja, ponieważ w wyposażeniu standardowym znajdziemy klimatyzację, 7 poduszek powietrznych, ESP, radio z CD i MP3 i komputer pokładowy.

Podsumowanie

Mitsubishi Lancer sedan osiągami nie dorównuje sportowym odmianom, ale potrafi za to być bardzo oszczędny. Ważnym argumentem działającym na korzyść Lancera, jest bardzo dobry stosunek jakości i wyposażenia do ceny.

Dane techniczne

Mitsubishi Lancer 2011 Invite

Typ silnika

benzyna

Pojemność

1 590 cm3

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

117 KM/6000 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

154 Nm/4000 obr./min.

Napęd

przedni

Skrzynia biegów

man. 5-bieg

Pojemność bagażnika

344 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

458,5/176/149 cm

Rozstaw osi

263,5 cm

V-max.

188 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

11,1 s.

Zużycie paliwa*

7,8/4,8/5,9 l/100 km

Cena

Od 61 590

*miasto/trasa/cykl mieszany

Mitsubishi Lancer osiąga prędkość maksymalną równą 188 km/h. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer z nadwoziem sedan jest bardziej proporcjonalny niż sportback. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer -przód. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer -tył. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer ma bagażnik o pojemności 400 litrów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer -na tylnej kanapie spokojnie zmieszczą się trzy osoby. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer -przednie fotele są wygodne, jednak za słabo wyprofilowane. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer -radioodtwarzac jest wbudowany w deskę rozdzielczą. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer -panel obsługi nawiewu i klimatyzacji. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer -konsola centralna. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer -tablica przyrządów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer -deska rozdzielcza. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer kosztuje obecnie około 52 tysiące złotych Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer sedan jest o kilka centymetrów krótszy niż sportback (pięciodrzwiowy hatchback). Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer wygląda agresywnie głównie przez duży wlot powietrza i skośne lampy. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer jest pozycjonowany w segmencie kompaktowych sedanów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA