| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Fiat 500C: Wspomnień czar!

Test Fiat 500C: Wspomnień czar!

Najnowsza wersja Fiata 500C jest wręcz rozbrajająca. Jak na pojazd miejski, jest absurdalnie droga. Ale dawka radości, którą 500C dostarcza kierowcy jest tak duża, że nawet największy malkontent cieszy się z tego auta jak dziecko.

Pierwowzorem konstrukcji Fiata 500C jest Fiat 500 z płóciennym dachem produkowany w latach 50. Stąd najnowsza generacja „Pięćsetki” C nie jest typowym kabrioletem z całkowicie rozkładaną powierzchnia dachu wraz z bocznymi słupkami. Nie mniej, mały Fiat z rozkładanym dachem prezentuje się niezwykle uroczo i zarazem elegancko.

Nadwozie

O wyglądzie Fiata 500 napisano już wiele. Fakt, jest to jeden z najpiękniejszych samochodów dostępnych na polskim rynku. W sylwetce Fiata 500C „cieszy oko” niemal każdy detal. Wygląd nadwozia można dodatkowo spersonalizować i wedle własnych upodobań nadać Fiacikowi wygląd bardziej nowoczesny lub bardziej nawiązujący do poprzednika. W widocznym na zdjęciach egzemplarzu jednym z elementów personalizacji jest utrzymana w stylizacji retro chromowana listwa na przednim pasie pomiędzy światłami.

Zobacz też: Opinie kierowców o Fiat 500

Spoglądając na gabaryty zewnętrze większość odnosi wrażenie, że 500C to auto, którym damy radę zaparkować nawet w luce pod balkonem. Rzeczywiście nadwozie ma długość jedynie 354,6 cm, szerokość 162,7 cm i wysokość 148,8 cm, a średnica zwracania pomiędzy krawężnikami wynosi 9,3 m. To w zupełności wystarczy do sprawnego parkowania i manewrowania w zatłoczonych miastach.

Typowo dla aut miejskich 500C ma niewielki bagażnik. Przy normalnym położeniu tylnej kanapy przestrzeń na pakunki ma objętość 182 l, a możliwości przewozowe dość znacznie ogranicza mały otwór załadunku. Dlatego wsadzenie do bagażnika dużej walizki może się okazać nie lada wyzwaniem.

Wnętrze/wyposażenie

Przedział pasażerski Fiata 500C nie różni się od tego z odmiany z blaszanym dachem. Niektóre elementy wnętrza testowanej wersji zostały wykończone brązową skórą podobnie do fragmentów foteli i tylnej kanapy.
Piękna, nawiązująca do klasycznego stylu tablica przyrządów częściowo została pomalowana na biało, a częściowo w kolorze nadwozia. W połączeniu z ogromnym, obszytym białą skórą kołem kierownicy prezentuje się niezwykle efektownie i zdobywa przychylne uwagi nawet tych, którzy zauważą, że zarówno duży prędkościomierz, jak i mały wyświetlacz wkomponowany w jego tarczę są w gruncie rzeczy dość nieczytelne.

Zobacz też: Test Volkswagen Polo 1.2 TSI: Uroczy… Volkswagen?

Do pozycji za kierownicą Fiata 500C trzeba się przyzwyczaić. Fotel został umieszczony wysoko nad podłogą, w rezultacie kierowca ma wrażenie, że siedzi na krześle. Jednak taka pozycja mimo, że budzi sprzeciw miłośników sportowych aut, w których siedzi się bardzo nisko z nogami wyprostowanymi ma swoje zalety – wygodę. Zajmowanie miejsca i wysiadanie z foteli 500C jest ułatwione właśnie za sprawą wysoko umieszczonych siedzisk.

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Do wyposażenia Fiata 500C można dokupić windshot'a, czyli osłonę przeciwwiatrową.
Do wyposażenia Fiata 500C można dokupić windshot'a, czyli osłonę przeciwwiatrową.

Zawieszenie Fiata 500C zaskakująco komfortowo tłumi nierówności nawierzchni.
Zawieszenie Fiata 500C zaskakująco komfortowo tłumi nierówności nawierzchni.

Niewielkie zagłówki tylnej kanapy Fiata 500C po wysunięciu przestają zawadzać pasażerom.
Niewielkie zagłówki tylnej kanapy Fiata 500C po wysunięciu przestają zawadzać pasażerom.

Automatyczna klimatyzacja to wyposażenie opcjonalne Fiata 500C.
Automatyczna klimatyzacja to wyposażenie opcjonalne Fiata 500C.

Wysokoprężny silnik o mocy 95 KM pracuje dość głośno, ale jest oszczędny i dynamiczny.
Wysokoprężny silnik o mocy 95 KM pracuje dość głośno, ale jest oszczędny i dynamiczny.

Nadwozie Fiata 500C dość mocno się przechyla podczas dynamicznej jazdy po łukach.
Nadwozie Fiata 500C dość mocno się przechyla podczas dynamicznej jazdy po łukach.

Chromowana listwa na przednim pasie Fiata 500C to element personalizacji nadwozia.
Chromowana listwa na przednim pasie Fiata 500C to element personalizacji nadwozia.

Dach Fiata 500C rozsuwa się w dwóch fazach. W pierwszej zatrzymuje się przed tylna szybą.
Dach Fiata 500C rozsuwa się w dwóch fazach. W pierwszej zatrzymuje się przed tylna szybą.

Fotele Fiata 500C mimo niewielkiego zakresu regulacji są wygodna, ale do pozycji za kieronicą trzeba się przyzwyczaić.
Fotele Fiata 500C mimo niewielkiego zakresu regulacji są wygodna, ale do pozycji za kieronicą trzeba się przyzwyczaić.

Fiat 500C to synonim radości z jazdy.
Fiat 500C to synonim radości z jazdy.

Na tylnej kanapie Fiata 500C usiądą bez narzekań dwie dorosłe osoby.
Na tylnej kanapie Fiata 500C usiądą bez narzekań dwie dorosłe osoby.

W drugiej zsuwa się w dół do samego końca, jednak trzecie światło stop jest nadal widoczne.
W drugiej zsuwa się w dół do samego końca, jednak trzecie światło stop jest nadal widoczne.

Jazda Fiatem 500C z maksymalnie odsuniętym do tyłu dachem to czysta przyjemność.
Jazda Fiatem 500C z maksymalnie odsuniętym do tyłu dachem to czysta przyjemność.

Tablica przyrządów w stylu retro to wizytówka Fiata 500. Całość jest urocza, ale wskaźniki niezbyt czytelne.
Tablica przyrządów w stylu retro to wizytówka Fiata 500. Całość jest urocza, ale wskaźniki niezbyt czytelne.

Bagażnik Fiata 500C ma objętość ok. 180 l. Otwór załadunku jest niewielki.
Bagażnik Fiata 500C ma objętość ok. 180 l. Otwór załadunku jest niewielki.

Materiałowy dach dodaje Fiatowi 500C szlachetności.
Materiałowy dach dodaje Fiatowi 500C szlachetności.


E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Bogacz Bartoszewicz Kancelaria Radców Prawnych

Obsługa prawna klientów indywidualnych i przedsiębiorców

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »