| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Fiat 500C: Wspomnień czar!

Test Fiat 500C: Wspomnień czar!

Najnowsza wersja Fiata 500C jest wręcz rozbrajająca. Jak na pojazd miejski, jest absurdalnie droga. Ale dawka radości, którą 500C dostarcza kierowcy jest tak duża, że nawet największy malkontent cieszy się z tego auta jak dziecko.

Fotel kierowcy widocznego na zdjęciach Fiata teoretycznie dał się regulować na wysokość. W praktyce zakres regulacji okazał się mocno ograniczony. Wysokość siedzenia kierowcy da się bowiem regulować jedynie poprzez kąt pochylenia siedziska fotela. Dokładając do tego tylko jednopłaszczyznową regulację kierownicy, żeby zająć odpowiednią pozycję w 500C kierowca musi się sporo nagimnastykować z ustawieniem kątów pochylenia oparcia i siedziska. Ale koniec końców, w Fiacie 500C da się wygodnie usiąść, nawet spędzić na fotelach kilka godzin i to nawet gdy jest się dość dużym mężczyzną.

Najbardziej zaskakująca jest jednak ilość przestrzeni, jaką dysponują pasażerowie tylnej kanapy. Większość osób od razu skreśla funkcjonalność tylnych miejsc w tak małym aucie. Tymczasem nie będzie przesadą stwierdzenie, że na tylnej kanapie Fiata 500C swobodnie usiądą dwie dorosłe osoby i nie będą narzekały na brak miejsca.

Zobacz też: Mazda MX-5: emocje pod kontrolą

Prezentowana na zdjęciach odmiana Lounge to podstawowa wersja wyposażeniowa „Pięćsetki Ce”. Bez dopłaty otrzymamy (oprócz elektrycznie rozkładanego dachu) czujniki parkowania z tyłu, komputer pokładowy, radioodtwarzacz CD, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne, piętnastocalowe obręcze ze stopów lekkich, manualną klimatyzację, czyli całkiem nieźle.

Napęd

Do redakcyjnej recenzji trafiła odmiana 500C z jedynym dostępnym w gamie silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1,3 l, rozwijającym moc maksymalną 95 KM i dysponującym momentem obrotowym 200 Nm dostępnym od 1500 obr./min.

Mały diesel jest dość głośny, ale żwawy i oszczędny. Ochoczo przyspiesza od dolnych zakresów obrotów. Jest też bardzo elastyczny. I mimo, że „na papierze” osiągi „Pięćsetki” nie wyglądają porywająco (przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10,7 s) to subiektywne odczucia kierowcy są dużo bardziej emocjonujące. Podczas dynamicznego przyspieszania z odkrytym dachem i szumem wiatru w uszach testowany Fiat 500C wydawał się autem niezwykle szybkim.

Zobacz też: Test Honda CR-Z: elektroszok

Sprawiający wrażenie dynamicznego wysokoprężny silnik Fiata 500C spala w ruchu miejskim ok. 6-6,5 l/100 km. To nieco więcej niż podaje producent, ale nadal bardzo niewiele, co niewątpliwie czyni jazdę 500C przyjemniejszą.

Mimo rozstawu osi spotykanego jedynie w autach dla dzieci  - 230 cm, Fiat 500C jest autem, które dość komfortowo pokonuje wszelkie nierówności nawierzchni. Głównie za sprawa stosunkowo miękkiego nastawu zawieszenia.
Z kolei miękkie zawieszenie skutkuje dość znacznymi przechyłami nadwozia podczas dynamicznej jazdy po zakrętach. I nie chodzi o przesadną podsterowność, auto radzi sobie na ciasnych łukach zupełnie przyzwoicie.

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Do wyposażenia Fiata 500C można dokupić windshot'a, czyli osłonę przeciwwiatrową.
Do wyposażenia Fiata 500C można dokupić windshot'a, czyli osłonę przeciwwiatrową.

Zawieszenie Fiata 500C zaskakująco komfortowo tłumi nierówności nawierzchni.
Zawieszenie Fiata 500C zaskakująco komfortowo tłumi nierówności nawierzchni.

Niewielkie zagłówki tylnej kanapy Fiata 500C po wysunięciu przestają zawadzać pasażerom.
Niewielkie zagłówki tylnej kanapy Fiata 500C po wysunięciu przestają zawadzać pasażerom.

Automatyczna klimatyzacja to wyposażenie opcjonalne Fiata 500C.
Automatyczna klimatyzacja to wyposażenie opcjonalne Fiata 500C.

Wysokoprężny silnik o mocy 95 KM pracuje dość głośno, ale jest oszczędny i dynamiczny.
Wysokoprężny silnik o mocy 95 KM pracuje dość głośno, ale jest oszczędny i dynamiczny.

Nadwozie Fiata 500C dość mocno się przechyla podczas dynamicznej jazdy po łukach.
Nadwozie Fiata 500C dość mocno się przechyla podczas dynamicznej jazdy po łukach.

Chromowana listwa na przednim pasie Fiata 500C to element personalizacji nadwozia.
Chromowana listwa na przednim pasie Fiata 500C to element personalizacji nadwozia.

Dach Fiata 500C rozsuwa się w dwóch fazach. W pierwszej zatrzymuje się przed tylna szybą.
Dach Fiata 500C rozsuwa się w dwóch fazach. W pierwszej zatrzymuje się przed tylna szybą.

Fotele Fiata 500C mimo niewielkiego zakresu regulacji są wygodna, ale do pozycji za kieronicą trzeba się przyzwyczaić.
Fotele Fiata 500C mimo niewielkiego zakresu regulacji są wygodna, ale do pozycji za kieronicą trzeba się przyzwyczaić.

Fiat 500C to synonim radości z jazdy.
Fiat 500C to synonim radości z jazdy.

Na tylnej kanapie Fiata 500C usiądą bez narzekań dwie dorosłe osoby.
Na tylnej kanapie Fiata 500C usiądą bez narzekań dwie dorosłe osoby.

W drugiej zsuwa się w dół do samego końca, jednak trzecie światło stop jest nadal widoczne.
W drugiej zsuwa się w dół do samego końca, jednak trzecie światło stop jest nadal widoczne.

Jazda Fiatem 500C z maksymalnie odsuniętym do tyłu dachem to czysta przyjemność.
Jazda Fiatem 500C z maksymalnie odsuniętym do tyłu dachem to czysta przyjemność.

Tablica przyrządów w stylu retro to wizytówka Fiata 500. Całość jest urocza, ale wskaźniki niezbyt czytelne.
Tablica przyrządów w stylu retro to wizytówka Fiata 500. Całość jest urocza, ale wskaźniki niezbyt czytelne.

Bagażnik Fiata 500C ma objętość ok. 180 l. Otwór załadunku jest niewielki.
Bagażnik Fiata 500C ma objętość ok. 180 l. Otwór załadunku jest niewielki.

Materiałowy dach dodaje Fiatowi 500C szlachetności.
Materiałowy dach dodaje Fiatowi 500C szlachetności.


E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Rachelski i Wspólnicy Kancelaria Prawnicza

Rachelski i Wspólnicy Kancelaria Prawnicza - Bezpiecznie i pewnie prowadzimy do celu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »