| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Mazda3 MPS: Generator endorfin

Test Mazda3 MPS: Generator endorfin

Czekolada czy Mazda3 MPS? Co ma wspólnego jedno z drugim? Otóż i Mazda, i "Milka" podnoszą poziom endorfin. Okazuje się też, że Mazda3 MPS jest niewiele droższa czekolady.

Napęd/zawieszenie

Silnik MZR o pojemności 2,3 litra ma moc 260 KM. Jest to wartość imponująca, ponieważ napęd jest przenoszony jedynie na przednią oś. Aby to oddawanie mocy było jak najbardziej skuteczne inżynierowie Mazdy zastosowali w mniejszym MPS-ie dyferencjał o ograniczonym poślizgu wewnętrznym, czyli szperę.

Dodatkowo przednie osie również zostały zmodyfikowane, aby zmniejszyć wpływ napędu na elektrohydrauliczny układ kierowniczy, który w tym przypadku jest bardziej bezpośredni niż w słabszych „trójkach”.

Medal należy się również za pracę skrzyni biegów, ponieważ przełożenia są dobrze zestopniowane, a sam drążek pracuje precyzyjnie i z typowym dla Mazdy oporem.

Duża moc i potężny moment obrotowy dostępny w szerokim zakresie prędkości obrotowych sprawia, że kierowca może błyskawicznie przyspieszyć ze startu zatrzymanego jak i w każdym innym momencie. Osiągi są godne prawdziwego sportowca. Przyspieszenie ważącego niecałe 1300 kg auta od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 6,1 sekundy, a prędkość maksymalna to 250 km/h.

Mazda3 MPS udowadnia, że imponujące osiągi nie muszą być okupione wysokim spalaniem, ponieważ silnik ten średnio zużywa około 11,5 litra benzyny (producent zaleca tankowanie paliwa 98). W ruchu miejskim na przejechanie 100 kilometrów potrzeba około 14 litrów, a osiągnięcie spalania na poziomie 9 litrów w trasie nie wymaga większego wysiłku.

Jazda Mazdą3 MPS to sama przyjemność. Auto łatwo daje się wyczuć i zapewnia duże poczucie bezpieczeństwa, także dzięki skutecznie działającemu układowi hamulcowemu.

Dość sztywno zestrojone zawieszenie (niższe niż w słabszych wersjach o 10 mm), sprawdza się zarówno na krętych drogach jak i podczas podróżowania autostradą. Auto niemal nie przechyla się w zakrętach i nie wykazuje nerwowego zachowania na nierównościach.

Zobacz też: Test Mazda 3 1.6 MZ-CD: oszczędność kosztem dynamiki

Podsumowanie i cena

Mazda3 MPS zwraca na siebie uwagę nie tylko wyglądem, ale także dzięki temu, że każde naciśnięcie pedału przyspieszenia oprócz wciskania pasażerów w fotele, uwalnia z tłumików układu wydechowego rasowy pomruk. Te zewnętrzne bodźce natychmiast docierają do mózgu, który reaguje produkcją olbrzymich ilości endorfin (hormonów szczęścia). Stąd w definicji Zoom-Zoom znalazło się słowo euforia, pozostałe słowa definiujące filozofie Mazdy to: dynamizm - cechujący nadwozie i sportowy duch - opisujący silnik.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Mazda3 MPS ma dwie końcówki układu wydechowego i spojler nad tylną szybą. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda3 MPS ma dwie końcówki układu wydechowego i spojler nad tylną szybą. Fot. Moto.wieszjak.pl

Mazda3 MPS: deska rodzielcza. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda3 MPS: deska rodzielcza. Fot. Moto.wieszjak.pl

Mazda3 MPS: przednie fotele. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda3 MPS: przednie fotele. Fot. Moto.wieszjak.pl

Mazda3 MPS: przód. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda3 MPS: przód. Fot. Moto.wieszjak.pl

Mazda3 MPS: tablica przyrządów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda3 MPS: tablica przyrządów. Fot. Moto.wieszjak.pl

Mazda3 MPS: aluminiowe pedały. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda3 MPS: aluminiowe pedały. Fot. Moto.wieszjak.pl

Mazda3 MPS zwraca na siebie uwagę dynamicznie zaprojektowaną karoserią. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda3 MPS zwraca na siebie uwagę dynamicznie zaprojektowaną karoserią. Fot. Moto.wieszjak.pl

Mazda3 MPS jest wyposażona w nagłośnienie BOSE. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda3 MPS jest wyposażona w nagłośnienie BOSE. Fot. Moto.wieszjak.pl

Mazda3 MPS jest wyposażona w system bezkluczykowy. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda3 MPS jest wyposażona w system bezkluczykowy. Fot. Moto.wieszjak.pl

Mazda3 MPS wyróżnia się także dużym wlotem powietrza na masce. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda3 MPS wyróżnia się także dużym wlotem powietrza na masce. Fot. Moto.wieszjak.pl

Mazda3 MPS panel obsługi klimatyzacji. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda3 MPS panel obsługi klimatyzacji. Fot. Moto.wieszjak.pl

Mazda3 MPS: wielofunkcyjna kierownica. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda3 MPS: wielofunkcyjna kierownica. Fot. Moto.wieszjak.pl

Mazda3 MPS występuje jedynie jako pięciodrzwiowy hatchback. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda3 MPS występuje jedynie jako pięciodrzwiowy hatchback. Fot. Moto.wieszjak.pl

Mazda3 MPS: tył. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda3 MPS: tył. Fot. Moto.wieszjak.pl

Mazda3 MPS: przednie reflektory przypominają te z modelu Mazda6. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda3 MPS: przednie reflektory przypominają te z modelu Mazda6. Fot. Moto.wieszjak.pl

Mazda3 MPS przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,1 sekundy. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda3 MPS przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,1 sekundy. Fot. Moto.wieszjak.pl

Mazda3 MPS Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda3 MPS Fot. Moto.wieszjak.pl

Mazda3 MPS: przycisk do sterowania centralnym zamkiem. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda3 MPS: przycisk do sterowania centralnym zamkiem. Fot. Moto.wieszjak.pl

Mazda3 MPS ma specjalnie zaprojektowane 18 calowe felgi z lekkich stopów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda3 MPS ma specjalnie zaprojektowane 18 calowe felgi z lekkich stopów. Fot. Moto.wieszjak.pl

Mazda3 MPS ma silnik o pojemności 2,3 lita o mocy 260 KM. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda3 MPS ma silnik o pojemności 2,3 lita o mocy 260 KM. Fot. Moto.wieszjak.pl

Mazda3 MPS ma składaną tylną kanapę co zwiększa możliwości przewozowe auta do 1360 litrów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda3 MPS ma składaną tylną kanapę co zwiększa możliwości przewozowe auta do 1360 litrów. Fot. Moto.wieszjak.pl

Mazda3 MPS rozpędza się do 250 km/h. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda3 MPS rozpędza się do 250 km/h. Fot. Moto.wieszjak.pl

Mazda3 MPS: silnik. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda3 MPS: silnik. Fot. Moto.wieszjak.pl

Mazda3 MPS ma bagażnik o pojemności 340 litrów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda3 MPS ma bagażnik o pojemności 340 litrów. Fot. Moto.wieszjak.pl

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Paulina Kosior

Prawnik, absolwentka Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »