REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 508 SW: Nieprzekombinowany

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

W dzisiejszych czasach coraz trudniej o samochód klasy średniej, który przy pierwszym kontakcie nie przytłaczałby kierowcy mnogością przycisków, wyświetlaczy i komunikatów które wydaje w kierunku prowadzącego. Tymczasem Peugeot 508 SW, mimo technologicznego zaawansowania wciąż przypomina zwyczajny samochód. I dobrze.

Postęp technologiczny odciska mocne piętno na motoryzacji. Współczesne samochody same parkują, same hamują, same przyspieszają, sugerują kierowcy przerwę na kawę, a nawet do niego mówią.

REKLAMA

Nic zatem dziwnego, że wielu kierowców zasiadając za sterami najnowszych modeli aut z klasy średniej czuje się nieco zagubiona. Na tle technologicznego galimatiasu wyróżnia się Peugeot 508 SW, któremu co prawda technicznego zaawansowania na miarę dzisiejszych czasów nie brakuje, ale zasiadający za jego kierownicą człowiek  nadal ma poczucie, że na końcu kolumny kierowniczej znajduje się oś z kołami, a nie bliżej nieokreślona cyberprzestrzeń.

Zobacz też: Peugeot 508: Jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Nadwozie

Dyskretna elegancja jest mocną stroną designu Peugeot’a przynajmniej od kilku lat. Nie inaczej jest w przypadku modelu 508 SW. Ale stonowana linia nadwozia nie jest pozbawiona charakteru. Smukła bryła, kształtem przypomina styl niegdyś flagowego okrętu we flocie Peugeota – modelu 607.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Citroen C5: francuski sznyt

Na ulicy Peugeot 508 SW prezentuje się zgrabnie, mimo że jest to spore auto. Nadwozie ma długość 481,3 cm, szerokość 185,3 cm i wysokość 147,6 cm. Rozstaw osi wynosi 281,7 cm. Jednak spore gabaryty zewnętrze „dają o sobie znać” podczas parkowania. Tym bardziej, że 508 SW ma dość duży promień skrętu (średnica zawracania wynosi 11,9 m).
Praktyczność auta podnosi nie tylko rodzaj nadwozia, ale również niski próg załadunku. A do bagażnika 508 SW można sporo zapakować. Mierząc objętość do tylnej półki przy normalnym położeniu siedzeń i tylnej kanapy bagażnik 508 SW ma pojemność 508 l. Przy całkowitym rozłożeniu foteli przestrzeń na bagaże w 508 SW rośnie do 1556 l.

Czytaj dalej -> Wnętrze/wyposażenie


Wnętrze/wyposażenie

REKLAMA

Przedział pasażerski Peugeota 508 SW jest bardzo obszerny i sprawia wrażeniu przytulnego. Materiały użyte do wykończenia wnętrza są wysokiej jakości, a poszczególne elementy spasowane z dokładnością do jakiej przyzwyczaili nas producenci z Niemiec, a nie z Francji.

Mimo że tablica przyrządów i koło kierownicy zostały ozdobione wieloma przyciskami uruchamiającymi różnego rodzaju funkcje, całość wdaje się uporządkowana i nie przytłacza przy pierwszym kontakcie z samochodem.
Jedynymi nieergonomicznymi rozwiązaniami w okolicach kokpitu są – umieszczenie przycisku start/stop po lewej stronie kierownicy oraz schowanie przycisków sterujących wyświetlaczem Head up w schowku po lewej stronie, w okolicach kolana kierowcy.

Zobacz też: Test Suzuki Kizashi: początek nowej ery w Suzuki?

Poza tym  obsługa deski rozdzielczej 508 jest intuicyjna, a czytelność wskaźników bez zarzutu. 

Fotel kierowcy jest bardzo wygodny i sprzyja długim podróżom. Na bark przestrzeni i komfortu nie będą również narzekać nawet wysocy pasażerowie tylnej kanapy.

W prezentowana na zdjęciach odmianie 508 SW został zainstalowany najbogatszy pakiet wyposażenia Allure, na którego liście znalazło się wiele dodatków m.in. podnoszących komfort.
I tak, w tym przypadku bez dopłaty dostaniemy m.in. automatyczną dwustrefową klimatyzację z możliwością rozszerzenia funkcjonalności urządzenia za dopłatą do czterostrefowej, szklany panoramiczny dach, przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia, tapicerkę siedzeń po części skórzaną, czujniki parkowania z tyłu, elektrycznie składane i regulowane lusterka boczne, komputer pokładowy, rozbudowany system audio z bluetooth, przednie, boczne i czołowe poduszki powietrzne.

Napęd/układ jezdny

Dwulitrowy silnik z serii HDi o mocy 163 KM to bardzo sprawne i oszczędne źródło napędu dla ważącego 1540 kg Peugeota 508 SW.
Jednostka wyróżnia się bardzo wysoką kulturą pracy i dobrą elastycznością. Według danych producenta 163-konny 508 SW przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,2 s, a średnio spala 5,7 l oleju napędowego na 100 km.
Co do zasady „dynamicznie i oszczędnie” praktyka potwierdza deklaracje producenta. Auto rzeczywiście bardzo ochoczo przyspiesza już od ok. 2000 obr./min. i zużywa niewielkie ilości oleju napędowego. Podczas jazd testowych w ruchu miejskim 508 spalał średnio 7,2-9 l/100 km w zależności od stylu jazdy. To dobre wyniki.

Zobacz też: Test Mazda 6 Sport: dyskretna, elegancka... i łagodna dla portfela

REKLAMA

Duży rozstaw osi Peugeota 508 SW sprawia, że auto dostojnie pokonuje poprzeczne nierówności nawierzchni nie podskakując jak narowisty kucyk.
Zawieszenie, mimo że dość tradycyjne dla tej klasy pojazdów – z przodu zastosowano kolumny McPerschon z tyłu rozwiązanie wielowahaczowe – po francusku (czyli dość miękko) tłumi nierówności nawierzchni jednocześnie zachowując odpowiednią sztywność niezbędną do szybkiego pokonywania zakrętów.
Układ kierowniczy jest przyjemnie „bezpośredni” zapewniając kierowcy poczucie pełnej kontroli nad pojazdem.

Warto wspomnieć o bardzo dobrze wyciszonym wnętrzu „Pięćsetósemki”. Nawet podczas jazdy z wysokimi prędkościami szum opływającego nadwozie powietrza nie jest uciążliwy dla uszu podróżujących.

Czytaj dalej -> Podsumowanie/dane techniczne


Podsumowanie

Opisywana odmiana Peugeota 508SW Allure dostępna jest od 115 200 zł. Kwota wydaje się spora, ale pamiętajmy, że za tę cenę kupimy auto w topowej odmianie wyposażeniowej z najmocniejszym dostępnym silnikiem. Z kolei podstawowa odmiana Peugeota 508 SW dostępna jest od 80 tys. zł.
Biorąc pod uwagę praktyczność auta, wyposażenie i ceny u konkurencji oferta wydaje się atrakcyjna.

Zobacz też: Test Honda CR-V: Dla mieszkańców przedmieść

Dane techniczne:

Pojemność silnika:                         1997 cm3

Moc maks.:                                     163 KM/ 4000 obr./min

Maks. moment obr.                        320 Nm/2000obr./min

Skrzynia biegów:                            manualna, sześciostopniowa

Prędkość maks.                              225 km/h

0-100 km/h                                     9,2 s

Napęd:                                           na przednie koła

Masa:                                                1540 kg

Nadwozie (dł./szer./wys.)               4813/1853/1476 mm

Rozstaw osi:                                    2817 mm

Rozmiar kół:                                   235/45 R18

Poj. bagażnika                               518 l

Spalanie                                        5,7 l/100 km

Cena od                                         106 100 zł

Peugeot 508 SW jest stworzony do dłuższych podróży.
Moto.wieszjak.pl
Tablica przyrządów Peugeota 508 SW, mimo że nie brakuje na niej różnego rodzaju przycisków jest uporządkowana.
Moto.wieszjak.pl
Na tylnej kanapie Peugeota 508 SW nie zabraknie miejsca nawet wysokim pasażerom.
Moto.wieszjak.pl
Fotek kierowcy Peugeota 508 SW sprzyja długim podróżom.
Moto.wieszjak.pl
Schowek umieszczony pomiędzy przednimi fotelami Peugeota 508 SW ma pokrywę otwierana na bok. Nie jest to zbyt wygodne, np. dla pasażera.
Moto.wieszjak.pl
Wskaźniki Peugeota 508 SW są czytelne.
Moto.wieszjak.pl
Przedział bagażowy Peugeota 508 SW ma objętość od 518 l.
Moto.wieszjak.pl
Wysokoprężna jednostka napędowa Peugeota 508 SW o mocy 163 KM jest sprawnym źródłem napędu dla tego auta.
Moto.wieszjak.pl
Stonowana i elegancka sylwetka Peugeota 508 SW może się podobać.
Moto.wieszjak.pl
Projektantom Peugeota 508 SW udało się ładnie wkomponować lampy w sylwetkę kombi.
Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA