| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Peugeot 508 SW: Nieprzekombinowany

Test Peugeot 508 SW: Nieprzekombinowany

W dzisiejszych czasach coraz trudniej o samochód klasy średniej, który przy pierwszym kontakcie nie przytłaczałby kierowcy mnogością przycisków, wyświetlaczy i komunikatów które wydaje w kierunku prowadzącego. Tymczasem Peugeot 508 SW, mimo technologicznego zaawansowania wciąż przypomina zwyczajny samochód. I dobrze.

Wnętrze/wyposażenie

Przedział pasażerski Peugeota 508 SW jest bardzo obszerny i sprawia wrażeniu przytulnego. Materiały użyte do wykończenia wnętrza są wysokiej jakości, a poszczególne elementy spasowane z dokładnością do jakiej przyzwyczaili nas producenci z Niemiec, a nie z Francji.

Mimo że tablica przyrządów i koło kierownicy zostały ozdobione wieloma przyciskami uruchamiającymi różnego rodzaju funkcje, całość wdaje się uporządkowana i nie przytłacza przy pierwszym kontakcie z samochodem.
Jedynymi nieergonomicznymi rozwiązaniami w okolicach kokpitu są – umieszczenie przycisku start/stop po lewej stronie kierownicy oraz schowanie przycisków sterujących wyświetlaczem Head up w schowku po lewej stronie, w okolicach kolana kierowcy.

Zobacz też: Test Suzuki Kizashi: początek nowej ery w Suzuki?

Poza tym  obsługa deski rozdzielczej 508 jest intuicyjna, a czytelność wskaźników bez zarzutu. 

Fotel kierowcy jest bardzo wygodny i sprzyja długim podróżom. Na bark przestrzeni i komfortu nie będą również narzekać nawet wysocy pasażerowie tylnej kanapy.

W prezentowana na zdjęciach odmianie 508 SW został zainstalowany najbogatszy pakiet wyposażenia Allure, na którego liście znalazło się wiele dodatków m.in. podnoszących komfort.
I tak, w tym przypadku bez dopłaty dostaniemy m.in. automatyczną dwustrefową klimatyzację z możliwością rozszerzenia funkcjonalności urządzenia za dopłatą do czterostrefowej, szklany panoramiczny dach, przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia, tapicerkę siedzeń po części skórzaną, czujniki parkowania z tyłu, elektrycznie składane i regulowane lusterka boczne, komputer pokładowy, rozbudowany system audio z bluetooth, przednie, boczne i czołowe poduszki powietrzne.

Napęd/układ jezdny

Dwulitrowy silnik z serii HDi o mocy 163 KM to bardzo sprawne i oszczędne źródło napędu dla ważącego 1540 kg Peugeota 508 SW.
Jednostka wyróżnia się bardzo wysoką kulturą pracy i dobrą elastycznością. Według danych producenta 163-konny 508 SW przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,2 s, a średnio spala 5,7 l oleju napędowego na 100 km.
Co do zasady „dynamicznie i oszczędnie” praktyka potwierdza deklaracje producenta. Auto rzeczywiście bardzo ochoczo przyspiesza już od ok. 2000 obr./min. i zużywa niewielkie ilości oleju napędowego. Podczas jazd testowych w ruchu miejskim 508 spalał średnio 7,2-9 l/100 km w zależności od stylu jazdy. To dobre wyniki.

Zobacz też: Test Mazda 6 Sport: dyskretna, elegancka... i łagodna dla portfela

Duży rozstaw osi Peugeota 508 SW sprawia, że auto dostojnie pokonuje poprzeczne nierówności nawierzchni nie podskakując jak narowisty kucyk.
Zawieszenie, mimo że dość tradycyjne dla tej klasy pojazdów – z przodu zastosowano kolumny McPerschon z tyłu rozwiązanie wielowahaczowe – po francusku (czyli dość miękko) tłumi nierówności nawierzchni jednocześnie zachowując odpowiednią sztywność niezbędną do szybkiego pokonywania zakrętów.
Układ kierowniczy jest przyjemnie „bezpośredni” zapewniając kierowcy poczucie pełnej kontroli nad pojazdem.

Warto wspomnieć o bardzo dobrze wyciszonym wnętrzu „Pięćsetósemki”. Nawet podczas jazdy z wysokimi prędkościami szum opływającego nadwozie powietrza nie jest uciążliwy dla uszu podróżujących.

Czytaj dalej -> Podsumowanie/dane techniczne

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Na tylnej kanapie Peugeota 508 SW nie zabraknie miejsca nawet wysokim pasażerom.
Na tylnej kanapie Peugeota 508 SW nie zabraknie miejsca nawet wysokim pasażerom.

Fotek kierowcy Peugeota 508 SW sprzyja długim podróżom.
Fotek kierowcy Peugeota 508 SW sprzyja długim podróżom.

Stonowana i elegancka sylwetka Peugeota 508 SW może się podobać.
Stonowana i elegancka sylwetka Peugeota 508 SW może się podobać.

Wskaźniki Peugeota 508 SW są czytelne.
Wskaźniki Peugeota 508 SW są czytelne.

Podczas jazdy, we wnętrzu Peugeota 508 SW jest bardzo cicho. Przy wyższych prędkościach szum opływającego nadwozie powietrza nie jest zbyt uciążliwy.
Podczas jazdy, we wnętrzu Peugeota 508 SW jest bardzo cicho. Przy wyższych prędkościach szum opływającego nadwozie powietrza nie jest zbyt uciążliwy.

Schowek umieszczony pomiędzy przednimi fotelami Peugeota 508 SW ma pokrywę otwierana na bok. Nie jest to zbyt wygodne, np. dla pasażera.
Schowek umieszczony pomiędzy przednimi fotelami Peugeota 508 SW ma pokrywę otwierana na bok. Nie jest to zbyt wygodne, np. dla pasażera.

Peugeot 508 SW jest stworzony do dłuższych podróży.
Peugeot 508 SW jest stworzony do dłuższych podróży.

Wysokoprężna jednostka napędowa Peugeota 508 SW o mocy 163 KM jest sprawnym źródłem napędu dla tego auta.
Wysokoprężna jednostka napędowa Peugeota 508 SW o mocy 163 KM jest sprawnym źródłem napędu dla tego auta.

Tablica przyrządów Peugeota 508 SW, mimo że nie brakuje na niej różnego rodzaju przycisków jest uporządkowana.
Tablica przyrządów Peugeota 508 SW, mimo że nie brakuje na niej różnego rodzaju przycisków jest uporządkowana.

Projektantom Peugeota 508 SW udało się ładnie wkomponować lampy w sylwetkę kombi.
Projektantom Peugeota 508 SW udało się ładnie wkomponować lampy w sylwetkę kombi.

Przedział bagażowy Peugeota 508 SW ma objętość od 518 l.
Przedział bagażowy Peugeota 508 SW ma objętość od 518 l.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Andrzej Łukaszewicz

Ekspert z zakresu zamówień publicznych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »