| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Peugeot 5008: krążownik szos

Test Peugeot 5008: krążownik szos

Peugeot 5008 to auto stworzone do długich podróży. Jest szybki a zarazem oszczędny, ma przepastne wnętrze, ogromny bagażnik, i wszelkie urządzenia podnoszące komfort podczas wielogodzinnej jazdy po europejskich autostradach. Ale czy eksploatacja 5008 w mieście ma sens?

Napęd/układ jezdny

 Pod maską widocznego na zdjęciach 5008 pracował wysokoprężny silnik z serii HDi o pojemności 2 l, rozwijający moc maksymalną 150 KM i moment obrotowy 340 Nm dostępny od 2000 obr./min.

Bez przesadnego słodzenia, silnik stanowi doskonałe źródło napędu dla minivana Peugeota. Jednostka charakteryzuje się bardzo wysoką kulturą pracy oraz elastycznością. Mimo, że Peugeot został wyposażony w sześciobiegową manualną przekładnię, nie trzeba często sięgać do jej dźwigni.

Bez względu na to, czy jedziemy autem pustym, czy znacznie obciążonym jednostka napędowa ochoczo przyspiesza od dolnych zakresów obrotów. W rezultacie 150-konnym 5008 można śmiało wyprzedzać zestawy samochodów dostawczych bez konieczności redukcji biegu.

Biorąc pod uwagę przeznaczenie auta, Peugeot wydaje się autem zrywnym. I rzeczywiście według danych producenta prezentowane 500 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,9 s. Nie są to osiągi porywające, ale do sprawnego, żwawego poruszania się w zupełności wystarczą.

150-konne HDi wyróżnia również umiarkowany apetyt na paliwo. Napędzając ważącego 1563 kg 5008 według danych producenta zużywa 7,6 l oleju napędowego na 100 km. W praktyce poruszając się w rytmie otaczających nas pojazdów spalanie oscylowało wokół 8-8,5 l/100 km. Przy szybkiej jeździe w trasie uzyskaliśmy wynik na poziomie 5,8-6 l/100 km. Nieźle.

Zobacz też: Test Mazda 6 Sport: dyskretna, elegancka... i łagodna dla portfela

Peugeot 5008 należy do grupy samochodów wyposażonych w przyjemnie precyzyjny układ kierowniczy. Auto na drodze zachowuje się bardzo przewidywalnie i zaskakująco dobrze (biorąc pod uwagę klasę pojazdu) radzi sobie podczas dość dynamicznej jazdy po łukach. Co prawda nadwozie się wtedy dość znacznie przechyla, ale koła trzymają się dzielnie asfaltu.

Testowany egzemplarz został wyposażony w atrakcyjnie wyglądające duże obręcze kół (18 cali) z niskoprofilowymi oponami. Zestaw dobrze sprawdzał się podczas jazdy po nowych lub wyremontowanych odcinkach dróg, ale na nierównościach potęgował dyskomfort, mimo że zawieszenie 5008 przyjemnie tłumi wszelkiego rodzaju nierówności.

Oprócz sporych gabarytów zewnętrznych utrudniających wsiadanie i wysiadanie z auta na miejskich parkingach 5008 ma jeszcze jedną wadę utrudniającą eksploatację w mieście – duży promień skrętu, który skutkuje wykonywaniem wielu manewrów podczas parkowania i utrudnia zwracanie na miejskich uliczkach.

Zobacz dalej -> Podsumowanie i dane producenta

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Zawieszenie Peugeota 5008 jest bardzo komfortowe, ale duże obręcze kół i opony o niskim profilu pogarszają komfort jazdy na nierównościach.
Zawieszenie Peugeota 5008 jest bardzo komfortowe, ale duże obręcze kół i opony o niskim profilu pogarszają komfort jazdy na nierównościach.

Silnik Peugeota 5008 rozwija moc 150 KM i charakteryzuje się niskim spalanie i wysoką elastycznością.
Silnik Peugeota 5008 rozwija moc 150 KM i charakteryzuje się niskim spalanie i wysoką elastycznością.

Fotel kierowcy Peugeota 5008 sprzyja długim podróżom.
Fotel kierowcy Peugeota 5008 sprzyja długim podróżom.

Po złożeniu tylnych foteli przestrzeń na bagaże rośnie nawet do 1200 l.
Po złożeniu tylnych foteli przestrzeń na bagaże rośnie nawet do 1200 l.

Tablica przyrządów Peugeota 5008 jest atrakcyjnie zaprojektowana, a przy tym solidnie zmontowana.
Tablica przyrządów Peugeota 5008 jest atrakcyjnie zaprojektowana, a przy tym solidnie zmontowana.

Dostępne w wyposażeniu dodatkowym ekrany systemu DVD w Peugeocie 5008 uprzyjemnią każdą podróż.
Dostępne w wyposażeniu dodatkowym ekrany systemu DVD w Peugeocie 5008 uprzyjemnią każdą podróż.

Przy standardowym położeniu foteli i schowaniu dodatkowych dwóch miejsc bagażnik Peugeota 5008 ma objętość od 580 do 680 l.
Przy standardowym położeniu foteli i schowaniu dodatkowych dwóch miejsc bagażnik Peugeota 5008 ma objętość od 580 do 680 l.

Charakterystycznym akcentem w przedniej części nadwozia 5008 są klinowate reflektory oraz ogromna przednia szyba.
Charakterystycznym akcentem w przedniej części nadwozia 5008 są klinowate reflektory oraz ogromna przednia szyba.

Na dwóch dodatkowych fotelach Peugeota 5008 wygodnie usiądą dorośli o średnim wzroście.
Na dwóch dodatkowych fotelach Peugeota 5008 wygodnie usiądą dorośli o średnim wzroście.

W długich, podróżach Peugeot 5008 sprawdza się najlepiej.
W długich, podróżach Peugeot 5008 sprawdza się najlepiej.

Tylna część nadwozia Peugeota 5008 ma regularny kształt, a najciekawszym akcentem są charakterystyczne lampy.
Tylna część nadwozia Peugeota 5008 ma regularny kształt, a najciekawszym akcentem są charakterystyczne lampy.

W drugim rzędzie siedzeń Peugeota 5008 zainstalowano trzy niezależne fotele.
W drugim rzędzie siedzeń Peugeota 5008 zainstalowano trzy niezależne fotele.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Wiktor Sarota

InFakt

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »