| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Pierwsza jazda: Toyota Yaris 2011 – oszczędna i komfortowa

Pierwsza jazda: Toyota Yaris 2011 – oszczędna i komfortowa

Najnowszy model Toyoty Yaris jest samochodem większym, bardziej komfortowym i wykończonym materiałami lepszej jakości od poprzednika. Nie ma też charakterystycznych dla modelu elektronicznych „zegarów” umieszczonych na górze konsoli centralnej. Sprawdziliśmy, jak nowy Yaris radzi sobie na drodze.

Napęd/wrażenia z jazdy

W gamie jednostek napędowych Yarisa znalazły się 3 silniki. Dwa benzynowe i jeden wysokoprężny.

Podstawowym silnikiem benzynowym jest trzycylindrowa jednostka o pojemności 1 l i mocy maksymalnej 69 KM. Alternatywą w gamie jednostek benzynowych jest silnik o pojemności 1,33 l rozwijający moc maksymalną 99 KM. Silnik wysokoprężny ma pojemność 1,4 l i rozwija moc 90 KM.

Zobacz też: Test Suzuki Alto: najmniejszy w rodzinie

Podczas pierwszych jazd testowych mieliśmy okazję sprawdzić, jak z Yarisem radzi sobie benzynowy silnik o mocy 99 KM.
Według danych producenta wspomniana jednostka napędowa spala w ruchu miejskim 6,4 l benzyny na 100 km i rozpędza małą Toyotę od 0 do 100 km/h w 11,7 s.
To średni wynik biorąc pod uwagę moc maksymalną silnika – prawie 100 KM i to, że mamy do czynienia z autem segmentu B.
I rzeczywiście ospałość wspomnianego silniczka czuć zwłaszcza w dolnych zakresach obrotów. Po przekroczeniu wartości ok. 4,5 tys. obr./min. autko robi się żwawsze, ale i tak niedosyt pozostaje.
Widać, że producent położył nacisk na obniżenie zużycia paliwa i to się udało. Nowy Yaris pali mało, deklarowany przez producenta wynik zużycia paliwa nie jest trudny do osiągnięcia w praktyce. A podczas jazdy w trasie spalanie jeszcze spada, nawet gdy poruszamy się z prędkościami autostradowymi.
Poza spalaniem Yaris zaskakuje komfortem. Mała Toyota miękko tłumi nierówności nawierzchni, a podczas jazdy po nierównej drodze nie ma tendencji do nerwowego podskakiwania, co w autach tej wielkości należy do rzadkości.
Konstruktorzy zastosowali w Toyocie Yaris typową konstrukcję zawieszenia – z przodu kolumny McPherson z tyłu belkę skrętną, co sprawia, że auto na drodze zachowuje się przewidywalnie.
Nie można mieć również zastrzeżeń do działania układu kierowniczego, czy precyzji działania dźwignie manualnej przekładni.

Podsumowanie

Cennik nowego Yarisa otwiera kwota 39900 zł. Tyle trzeba zapłacić za auto trzydrzwiowe z podstawowym silnikiem benzynowym. Pocieszeniem jest fakt, że kolejne wersje wyposażenia nie są dużo droższe od bazowej odmiany. Yaris generalnie jest autem nieźle wyposażonym, bo już w najtańszej odmianie w standardzie dostaniemy dwupłaszczyznową regulację kierownicy, wspomaganie kierownicy, radioodtwarzacz CD z MP3 oraz gniazda USB i AUX,  komputer pokładowy, czy fotel kierowcy z regulacją wysokości siedziska.

Biorąc pod uwagę miłość Polaków do marki Toyota, obszerne wnętrze, niezłe wyposażenie oraz oszczędne jednostki benzynowe w połączeniu ze stosunkowo rozsądną ceną, Yaris może być mocnym graczem na polskim rynku aut segmentu B.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Tablica przyrządów Toyoty Yaris jest wykonana z lepszych materiałów niż w Yarisie poprzedniej generacji. "Zegary" przeniesiono z konsoli środkowej za kierownicę. Kolorowy wyświetlacz to wyposażenie standardowe od wersji Luna.
Tablica przyrządów Toyoty Yaris jest wykonana z lepszych materiałów niż w Yarisie poprzedniej generacji. "Zegary" przeniesiono z konsoli środkowej za kierownicę. Kolorowy wyświetlacz to wyposażenie standardowe od wersji Luna.

Konstruktorzy zastosowali w zawieszeniu Toyoty Yaris klasyczne rozwiązanie - z przodu kolumny McPherson, z tyłu belkę skrętną.
Konstruktorzy zastosowali w zawieszeniu Toyoty Yaris klasyczne rozwiązanie - z przodu kolumny McPherson, z tyłu belkę skrętną.

Toyota Yaris może być wyposażona w kolorową kamerę ułatwiającą cofanie.
Toyota Yaris może być wyposażona w kolorową kamerę ułatwiającą cofanie.

W nowej Toyocie Yaris poprawiono m.in. fotele. W efekcie siedzi się na nich bardzo wygodnie.
W nowej Toyocie Yaris poprawiono m.in. fotele. W efekcie siedzi się na nich bardzo wygodnie.

Linia nadwozia nowego Yarisa jest stonowana.
Linia nadwozia nowego Yarisa jest stonowana.

Bagażnik Toyoty Yaris ma objętość 286 l.
Bagażnik Toyoty Yaris ma objętość 286 l.

Toyota Yaris prowadzi się bardzo przewidywalnie.  Auto jest zaskakująco komfortowe.
Toyota Yaris prowadzi się bardzo przewidywalnie. Auto jest zaskakująco komfortowe.

W Yarisie nie będą dostępne reflektory ze światłami LED.
W Yarisie nie będą dostępne reflektory ze światłami LED.

W nowym Yarisie konstruktorzy zainstalowali jedną wycieraczkę.
W nowym Yarisie konstruktorzy zainstalowali jedną wycieraczkę.

Toyota Yaris 2011 w przedniej części nadwozia podobna jest do IQ i Corolli.
Toyota Yaris 2011 w przedniej części nadwozia podobna jest do IQ i Corolli.

Z tyłu Yaris nie wyróżnia się niczym szczególnym.
Z tyłu Yaris nie wyróżnia się niczym szczególnym.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Bartosz Struzik

Dyrektor Zarządzający internetowego serwisu pracy MonsterPolska.pl, polskiego oddziału międzynarodowej grupy Monster.com.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »