| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Suzuki Alto: najmniejszy w rodzinie

Test Suzuki Alto: najmniejszy w rodzinie

Suzuki Alto to mały miejski pojazd, który jest w ofercie producenta od około 30 lat. Obecnie w ofercie Suzuki znajduje się piąta generacja Alto. Małe Suzuki zyskało popularność dzięki trwałej konstrukcji i niewygórowanej cenie. W teście redakcyjnym Suzuki Alto Comfort.

Suzuki Alto to mniejsza i tańsza alternatywa dla Suzuki Splasha, który również jest pozycjonowany w segmencie A. Oba auta mają taki sam rozstaw osi (2,36 m), a to przy długości Alto (3,5 m) oznacza, że jego koła są rozmieszczone na krańcach karoserii. Ułatwia to manewrowanie i maksymalizuje przestrzeń dla pasażerów. Podstawowa wersja Suzuki Alto kosztuje niespełna 30 tysięcy złotych i to właśnie przez pryzmat tej niewygórowanej ceny należy spojrzeć na to auto.

Nadwozie

Alto jest na tyle charakterystyczne, że trudno je pomylić z jakimkolwiek innym autem. Duże przednie reflektory i przedni wlot powietrza dominują w nieco zaokrąglonej przedniej części karoserii. Prawie pionowo ścięty tył ma więcej ostrych linii. Wysoki tylny zderzak i niewielka klapa jest zaprojektowana nieco zachowawczo.

Wnętrze

Najmniejsze Suzuki jest przeznaczone dla czterech osób. Przednie fotele ze zintegrowanymi zagłówkami są wygodne. Pasażerom przedniej sekcji kabiny nie powinno zabraknąć miejsca na nogi i głowę. Nieco gorzej jest z tyłu. Maksymalnie odsunięte przednie fotele prawie uniemożliwiają zajęcie miejsca w drugim rzędzie siedzeń. Tylna kanapa ma krótkie siedziska i niskie oparcia, więc najlepiej będą się tam czuć dzieci. Jednak w przypadku konieczności zabrania kompletu pasażerów o średnim wzroście w dłuższą trasę jest możliwość osiągnięcia kompromisu pomiędzy ilością miejsca z przodu i tyłu.

Zobacz też: Opinie kierowców o Suzuki Alto

Deska rozdzielcza zawiera tylko te elementy, które są niezbędne. Testowany egzemplarz był wyposażony w manualną klimatyzację i radioodtwarzacz CD/MP3.

We wnętrzu Alto dominuje nie najlepszej jakości dwukolorowy plastik, który gdzieniegdzie jest przyozdobiony srebrnymi wstawkami.

Udostępnione do testu Suzuki miało też elektrycznie sterowane szyby. Okazało się jednak, że na obiciu drzwi kierowcy nie ma przycisku do sterowania szybą pasażera. Na szczęście Alto jest na tyle wąskie, że w razie potrzeby bez problemu można dosięgnąć do drzwi pasażera.

Uchylane szyby w tylnych drzwiach przypominają podobne rozwiązanie znane z auta swego czasu motoryzującego Polskę…

Do montażu poszczególnych elementów wnętrza nie można mieć zastrzeżeń. Alto jest proste w obsłudze i funkcjonalne, co w tym przedziale cenowym jest najważniejsze.

Każda z trzech wersji wyposażeniowych Suzuki Alto jest wyposażona we wszystkie dostępne dla tego modelu elementy wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa. Są to m.in.: czołowa poduszka powietrzna dla kierowcy i pasażera, boczne poduszki powietrzne, system ABS + EBD, wspomaganie hamowania awaryjnego BAS, belki wzmacniające w drzwiach bocznych, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczem i ogranicznikiem siły napinającej z przodu, sygnalizacja niezapiętego pasa bezpieczeństwa kierowcy, system mocowania fotelika dziecięcego ISOFIX, bezpieczny pedał hamulca (zapadający się w przypadku zderzenia czołowego i Immobilizer.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Suzuki Alto to najmniejszy model Suzuki na rynku. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto to najmniejszy model Suzuki na rynku. Fot. Moto.wieszjak.pl

Suzuki Alto Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto Fot. Moto.wieszjak.pl

Suzuki Alto Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto Fot. Moto.wieszjak.pl

Suzuki Alto Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto Fot. Moto.wieszjak.pl

Suzuki Alto: bagażnik. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto: bagażnik. Fot. Moto.wieszjak.pl

Suzuki Alto: mechanizm uchylania tylnych szyb. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto: mechanizm uchylania tylnych szyb. Fot. Moto.wieszjak.pl

Suzuki Alto: tylna kanapa. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto: tylna kanapa. Fot. Moto.wieszjak.pl

Suzuki Alto: przednie fotele. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto: przednie fotele. Fot. Moto.wieszjak.pl

Suzuki Alto Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto Fot. Moto.wieszjak.pl

Suzuki Alto: konsola centralna. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto: konsola centralna. Fot. Moto.wieszjak.pl

Suzuki Alto: schowek. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto: schowek. Fot. Moto.wieszjak.pl

Suzuki Alto: panel klimatyzacji. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto: panel klimatyzacji. Fot. Moto.wieszjak.pl

Suzuki Alto: tablica przyrządów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto: tablica przyrządów. Fot. Moto.wieszjak.pl

Suzuki Alto- deska rozdzielcza. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto- deska rozdzielcza. Fot. Moto.wieszjak.pl

Suzuki Alto: tylna lampa. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto: tylna lampa. Fot. Moto.wieszjak.pl

Suzuki Alto: przedni reflektor. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto: przedni reflektor. Fot. Moto.wieszjak.pl

Suzuki Alto jest dostępne z trzycilindrowym silnikiem benzynowym o pojemności jednego litra. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto jest dostępne z trzycilindrowym silnikiem benzynowym o pojemności jednego litra. Fot. Moto.wieszjak.pl

Przód Suzuki Alto jest zdominowany przez duże reflektory i wlot powietrza. Fot. Moto.wieszjak.pl
Przód Suzuki Alto jest zdominowany przez duże reflektory i wlot powietrza. Fot. Moto.wieszjak.pl

Suzuki Alto z pięciodrzwiowym nadwoziem typu hatchback. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto z pięciodrzwiowym nadwoziem typu hatchback. Fot. Moto.wieszjak.pl

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Coris Lex Services sp. z o. o.

Ubezpieczenia ochrony prawnej

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »