| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Citroen C5: francuski sznyt

Test Citroen C5: francuski sznyt

Citroen C5 najnowszej generacji to jedno z najładniejszych aut w swojej klasie. Tym samym „Ce piątka” przestała być autem wzbudzającym swoim wyglądem kontrowersje (tak jak to się działo w przypadku C5 poprzedniej generacji) i stała się autem solidniej od poprzednika wykończonym. Jedno się nie zmieniło. Wciąż jest pojazdem niezwykle komfortowym.

Citroen C5 to jeden z tych samochodów, po których zaparkowaniu właściciel obejrzy się kilkakrotnie, żeby kontemplować linię nadwozia z różnej perspektywy. Jest to jeden z najładniejszych, a dla wielu na pewno najładniejszy samochód w swojej klasie.
Wygląda na to, że projektanci byli dość mocno zirytowani komentarzami odnoszącymi się do wyglądu poprzedniej wersji Citroena C5 i mocno się postarali, żeby kolejna generacja modelu ujęła stylem nawet najwrażliwszych estetów.

Nadwozie

Nadwozie C5 Tourer sprawia wrażenie poręcznego, tymczasem auto ma aż 482,9 cm długości, 186 cm szerokości i 149,1 cm wysokości. Rozstaw osi wynosi aż 281,5 cm. W rezultacie, żeby zaparkować C5 potrzeba dość szerokiego i długiego miejsca parkingowego.
Warto też pamiętać o tym (jeżeli mamy zamiar otworzyć bagażnik), żeby nad krawędzią dachu pozostawić sporo przestrzeni. Wysoko unoszona pokrywa bagażnika ułatwia pakowanie, ale łatwo nią zaczepić o garażowy sufit.

Zobacz też: Opinie kierowców o Citroen C5

Wnętrze/wyposażenie

Nietuzinkowa tablica przyrządów z masywną konsolą centralną naszpikowaną przełącznikami, z dużymi wyświetlaczami i nieruchomym panelem z mnóstwem przełączników umieszczonym w środkowej części koła kierownicy sprawia wrażenie awangardowej.
Jednak w istocie rozmieszczenie przycisków i wskaźników jest typowe dla większości samochodów. Może poza guzikami do włączania sygnału dźwiękowego (klakson uruchamia się wciskając jeden z dwóch przycisków umieszczonych na panelu w kole kierownicy), którego sprawne (czytaj szybkie) włączanie wymaga wprawy i przyzwyczajenia. 
Przedział pasażerski Citroena C5 jest wystarczająco przestronny, by wygodnie zawieźć na wakacje czteroosobową rodzinę. Przednie fotele są obszerne i bardzo wygodne, zapewniają wysoki komfort podróżowania nawet na długich trasach. Widoczna na zdjęciach jasna skórzana tapicerka wymaga dopłaty 4400 zł.
Mimo to na wyposażenie standardowe widocznej na zdjęciach odmiany Exclusive nie można narzekać. Bez dopłaty nabywcy C5 Exclusive dostaną m.in. biksenonowe reflektory skrętne, rolety przeciwsłoneczne bocznych szyb, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, tempomat, poduszki kurtynowe, aluminiowe obręcze kół, radioodtwarzacz, elektrycznie otwierana i zamykana pokrywa bagażnika, komputer pokładowy, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja oraz zawieszenie hydrauliczne Hydractive III Plus z regulacją wysokości oraz trybem Sport.
Bagażnik C5 Tourer ma objętość 505 l

Zobacz też: Citroen C5: Którego wybrać? Poradnik kupującego

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Citroen C5 Tourer - skórzana tapicerka to wyposażenie opcjonalne. Fotel kierowcy jest bardzo wygodny.
Citroen C5 Tourer - skórzana tapicerka to wyposażenie opcjonalne. Fotel kierowcy jest bardzo wygodny.

Citroen C5 Tourer z hydroaktywnym zawieszeniem oferuje ponadprzeciętny komfort jazdy.
Citroen C5 Tourer z hydroaktywnym zawieszeniem oferuje ponadprzeciętny komfort jazdy.

Citroen C5 Tourer z silnikiem wysokoprężnym o mocy 160 KM jest wprost stowrzony do jazdy po autostradzie.
Citroen C5 Tourer z silnikiem wysokoprężnym o mocy 160 KM jest wprost stowrzony do jazdy po autostradzie.

Citroen C5 Tourer - na tylnej kanapie siedzi się bardzo wygodnie.
Citroen C5 Tourer - na tylnej kanapie siedzi się bardzo wygodnie.

Citroen C5 Tourer - zawieszenie Hydroactive III umożliwia regulację prześwitu oraz ustawienie trybu Sport.
Citroen C5 Tourer - zawieszenie Hydroactive III umożliwia regulację prześwitu oraz ustawienie trybu Sport.

Citroen C5 Tourer - tablica przyrządów wygląda dość awangardowo, ale jest czytelna.
Citroen C5 Tourer - tablica przyrządów wygląda dość awangardowo, ale jest czytelna.

Citroen C5 Tourer - w wersji Exclusive pokrywa bagażnika podonona jest i opuszczana elektrycznie.
Citroen C5 Tourer - w wersji Exclusive pokrywa bagażnika podonona jest i opuszczana elektrycznie.

Citroen C5 Tourer - wysokoprężna jednostka napędowa charakteryzuje się wysoką kulturą pracy i niskim zużyciem paliwa.
Citroen C5 Tourer - wysokoprężna jednostka napędowa charakteryzuje się wysoką kulturą pracy i niskim zużyciem paliwa.

Citroen C5 Tourer - aluminiowe obręcze kół to wyposażenie standardowe.
Citroen C5 Tourer - aluminiowe obręcze kół to wyposażenie standardowe.

Citroen C5 Tourer - przedział bagażowy ma objętość 505 l.
Citroen C5 Tourer - przedział bagażowy ma objętość 505 l.

Citroen C5 Tourer - nawet podczas jazdy z wyższymi prędkościami w aucie jest cicho.
Citroen C5 Tourer - nawet podczas jazdy z wyższymi prędkościami w aucie jest cicho.

Citroen C5 Tourer - reflektory ksenonowe to wyposażenie standardowe wersji Exclusive
Citroen C5 Tourer - reflektory ksenonowe to wyposażenie standardowe wersji Exclusive

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Andrzej Łukaszewicz

Ekspert z zakresu zamówień publicznych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »