| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Citroen C5: francuski sznyt

Test Citroen C5: francuski sznyt

Citroen C5 najnowszej generacji to jedno z najładniejszych aut w swojej klasie. Tym samym „Ce piątka” przestała być autem wzbudzającym swoim wyglądem kontrowersje (tak jak to się działo w przypadku C5 poprzedniej generacji) i stała się autem solidniej od poprzednika wykończonym. Jedno się nie zmieniło. Wciąż jest pojazdem niezwykle komfortowym.

Napęd

Pod maską testowanego przez naszą redakcję C5 Tourer pracował wysokoprężny silnik o pojemności 2 l, rozwijający moc maksymalną 160 KM. Jednostka charakteryzuje się bardzo wysoką kulturą pracy i dużą elastycznością. Przyspieszanie nawet na 6-stym biegu nie stanowi dla 160 - konnego C5 problemu. Generalnie auto świetnie sprawdza się w trasie, to typowo autostradowy pojazd.
podczas jazdy z wysokimi prędkościami we wnętrzu jest cicho, a zużycie paliwa oscyluje wokół 6-7 l/100 km.

Charakterystyczne dla Citroena hydrauliczne zawieszenie, w które zostało wyposażone opisywane C5 znacznie podnosi komfort jazdy. W zależności od potrzeb kierowca może wyregulować wysokość prześwitu samochodu– np. podczas załadunku bagażnika obniżyć podłogę, a podczas podjazdu pod krawężnik podwyższyć. Układ został wyposażony w tryb pracy Sport, który utwardza nastawienie zwieszenia np. podczas jazdy z wyższymi prędkościami.
Dla kierowcy, który pierwszy raz prowadzi Citroena C5 z zawieszeniem Hydroactive specyficzne praca układu może być zaskoczeniem. Można odnieść wrażenie, że auto porusza się na poduszce powietrznej kilka centymetrów ponad powierzchnią drogi. Trzeba też się przyzwyczaić do działania układu kierowniczego. Z początku ma się wrażenie że kierownica przyczepiona jest do jakiegoś komputera sterującego pracą kół. Jednak to wrażenie szybko znika, a w rzeczywistości C5 prowadzi się bardzo przyjemnie.

Ciężkie auto (opisywane C5 waży 1717 kg) podczas jazdy sprawia wrażenie podsterownego podczas dynamicznej jazdy po zakrętach, ale w rzeczywistości C5 „trzyma” się drogi lepiej niż można by się było tego spodziewać biorąc pod uwagę „charakter” auta.

Minusem C5 Tourer, który bywa uciążliwy w codziennej miejskiej eksploatacji jest spora średnica zawracania (11,6 m). Utrudnia to parkingowe manewry.

Zobacz też: Test Opel Insignia Sports Tourer: komfortowa jazda za niewielkie pieniądze

Podsumowanie

Według cennika Citroen C5 Tourer 2.0 HDi/160 KM w wersji Exclusive kosztuje 124 700 zł. Można powiedzieć, że tradycyjnie dla marki trwa promocja na zakup modelu. W efekcie opisywana wersja C5 jest dostępna od 111 300 zł. Biorąc pod uwagę wygląd samochodu, bardzo bogate wyposażenie oraz dynamiczną i oszczędną jednostkę napędową cena wydaje się atrakcyjna.

Dane techniczne:

Długość: 4829 mm
Szerokość: 1860 mm
Wysokość: 1483 mm
Rozstaw osi: 281,5 mm

Masa: 1717  kg
Pojemność bagażnika: 505 litrów

Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna

Napęd: przód
Typ silnika: turbodiesel common rail

Liczba cylindrów: 4

Pojemnośc silnika: 1997 ccm
Moc silnika: 160 KM/3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 340 Nm/2000 obr/min

Prędkość maksymalna: 210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,3 sekundy
Zużycie paliwa: 7,1/4,9/5,7 (miasto/trasa/średnie)

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Citroen C5 Tourer - skórzana tapicerka to wyposażenie opcjonalne. Fotel kierowcy jest bardzo wygodny.
Citroen C5 Tourer - skórzana tapicerka to wyposażenie opcjonalne. Fotel kierowcy jest bardzo wygodny.

Citroen C5 Tourer z hydroaktywnym zawieszeniem oferuje ponadprzeciętny komfort jazdy.
Citroen C5 Tourer z hydroaktywnym zawieszeniem oferuje ponadprzeciętny komfort jazdy.

Citroen C5 Tourer z silnikiem wysokoprężnym o mocy 160 KM jest wprost stowrzony do jazdy po autostradzie.
Citroen C5 Tourer z silnikiem wysokoprężnym o mocy 160 KM jest wprost stowrzony do jazdy po autostradzie.

Citroen C5 Tourer - na tylnej kanapie siedzi się bardzo wygodnie.
Citroen C5 Tourer - na tylnej kanapie siedzi się bardzo wygodnie.

Citroen C5 Tourer - zawieszenie Hydroactive III umożliwia regulację prześwitu oraz ustawienie trybu Sport.
Citroen C5 Tourer - zawieszenie Hydroactive III umożliwia regulację prześwitu oraz ustawienie trybu Sport.

Citroen C5 Tourer - tablica przyrządów wygląda dość awangardowo, ale jest czytelna.
Citroen C5 Tourer - tablica przyrządów wygląda dość awangardowo, ale jest czytelna.

Citroen C5 Tourer - w wersji Exclusive pokrywa bagażnika podonona jest i opuszczana elektrycznie.
Citroen C5 Tourer - w wersji Exclusive pokrywa bagażnika podonona jest i opuszczana elektrycznie.

Citroen C5 Tourer - wysokoprężna jednostka napędowa charakteryzuje się wysoką kulturą pracy i niskim zużyciem paliwa.
Citroen C5 Tourer - wysokoprężna jednostka napędowa charakteryzuje się wysoką kulturą pracy i niskim zużyciem paliwa.

Citroen C5 Tourer - aluminiowe obręcze kół to wyposażenie standardowe.
Citroen C5 Tourer - aluminiowe obręcze kół to wyposażenie standardowe.

Citroen C5 Tourer - przedział bagażowy ma objętość 505 l.
Citroen C5 Tourer - przedział bagażowy ma objętość 505 l.

Citroen C5 Tourer - nawet podczas jazdy z wyższymi prędkościami w aucie jest cicho.
Citroen C5 Tourer - nawet podczas jazdy z wyższymi prędkościami w aucie jest cicho.

Citroen C5 Tourer - reflektory ksenonowe to wyposażenie standardowe wersji Exclusive
Citroen C5 Tourer - reflektory ksenonowe to wyposażenie standardowe wersji Exclusive

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Artur Dawid Samek

radca prawny, ekspert z zakresu prawa pracy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »