| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Volvo V50 D3: prestiżowy i uniwersalny

Test Volvo V50 D3: prestiżowy i uniwersalny

Volvo V50 to jeden z tych samochodów, z którymi trzeba spędzić trochę czasu, żeby je docenić. Zapraszamy na przejażdżkę komfortowym i przestronnym kombi z mocnym i oszczędnym dieslem.

Volvo V50 powstało na tej samej platformie, co Ford Focus i zostało wprowadzone do sprzedaży w 2004 roku, zastępując model V40. Przez 7 lat spędzonych na rynku auto przeszło drobny facelifting. Obecnie model ten odstaje nieco wyglądem od najnowszych produktów szwedzkiej marki, jednak nadal zachowuje klasyczny styl, który przyniósł sławę marce.

Karoseria/nadwozie

V50 to według ówczesnego nazewnictwa Volvo S40 kombi. Testowany egzemplarz V50 był wyposażony w pakiet stylizacyjny R-Design na który składają się dokładki zderzaków, spojler nad tylną klapą, podwójna końcówka układu wydechowego i siedemnastocalowych alufelgach. Auto wyróżnia się na tle większości V50, które można spotkać na naszych drogach, jednak te smaczki docenią jedynie znawcy marki. V50 nawet w tak atrakcyjnym wydaniu nie rzuca się w oczy. Karoseria ma znane z innych modeli przetłoczenia boczne i charakterystyczne wydłużone lampy tylne. 

Całość nie urzeknie nikogo urodą, jednak Volvo przez lata przyzwyczajało nas do nieco kanciastych kształtów.

Wnętrze/wyposażenie

Wnętrze to mocna strona naszego V50. Nie sposób docenić bardzo wygodnych, skórzanych foteli, które zapewnią odpowiedni komfort osobom o różnym wzroście i wadze. Tylna kanapa zapewni wystarczającą ilość miejsca dla dwóch osób średniej budowy ciała lub trojga dzieci. Kombi ma minimalnie większy o niż sedan rozstaw osi, dzięki czemu wnętrze jest nieco przestronniejsze.

Deska rozdzielcza to typowy dla samochodów Volvo cienki panel, za którym jest dość niewygodny w użytkowaniu schowek. Wyświetlacz wygląda nieco archaicznie, ale obsługa systemu klimatyzacji i audio nie sprawia najmniejszych  trudności.

Zobacz też: Opinie kierowców o Volvo V50

Na dobrze leżącej w ręku, obszytej skórą kierownicy znajdziemy przyciski do obsługi tempomatu i systemu audio.

Kolejnym przyjemnym dla oka elementem wnętrza są niezwykle proste zegary. Ich delikatne podświetlenie nie spowoduje zmęczenia oczu w czasie jazdy nocą.

Deska rozdzielcza została wykonana z dużą dbałością o szczegóły, a materiały, z których ją wykonano wyglądają na trwałe.

Najważniejsze w przypadku kombi są możliwości przewozowe. Bagażnik V50 ma zadowalającą pojemność 417 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy otrzymujemy ponad 1300 litrów przestrzeni z płaską podłogą.

Na liście seryjnego wyposażenia znajdują się m.in.: dwustopniowo wyzwalane poduszki powietrzne, układ SIPS (czyli wzmocnienia słupków chroniące przed uderzeniem w bok), boczne poduszki i poduszki chroniące z boku ramiona i głowy. Także w standardowym wyposażeniu znajduje się układ DSTC (Dynamic Stability and Traction Control).

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Dźwignia zmiany biegów Volvo V50 D3 R-Design jest przyjemna w dotyku. Fot. Moto.wieszjak.pl
Dźwignia zmiany biegów Volvo V50 D3 R-Design jest przyjemna w dotyku. Fot. Moto.wieszjak.pl

Konsola środkowa Volvo V50 D3 R-Design jest taka sama jak w modelach C30, S40 i C70. Fot. Moto.wieszjak.pl
Konsola środkowa Volvo V50 D3 R-Design jest taka sama jak w modelach C30, S40 i C70. Fot. Moto.wieszjak.pl

Volvo V50 po faceliftingu ma zmodernizowane klosze tylnych lamp. Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 po faceliftingu ma zmodernizowane klosze tylnych lamp. Fot. Moto.wieszjak.pl

Volvo V50 D3 R-Design to niewielkie, ale pojemne kombi. Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 D3 R-Design to niewielkie, ale pojemne kombi. Fot. Moto.wieszjak.pl

Zegary Volvo V50 D3 R-Design są uporządkowane i czytelne. Fot. Moto.wieszjak.pl
Zegary Volvo V50 D3 R-Design są uporządkowane i czytelne. Fot. Moto.wieszjak.pl

Wszystkie systemy Volvo V50 D3 R-Design są proste w obsłudze. Fot. Moto.wieszjak.pl
Wszystkie systemy Volvo V50 D3 R-Design są proste w obsłudze. Fot. Moto.wieszjak.pl

Volvo V50 D3 R-Design powstało na tej samej płycie podłogowej co Ford Focus II generacji. Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 D3 R-Design powstało na tej samej płycie podłogowej co Ford Focus II generacji. Fot. Moto.wieszjak.pl

Volvo V50 D3 R-Design posiada wielofunkcyjnąkierownicę. Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 D3 R-Design posiada wielofunkcyjnąkierownicę. Fot. Moto.wieszjak.pl

Volvo V50 D3 R-Design Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 D3 R-Design Fot. Moto.wieszjak.pl

Volvo V50 D3 R-Design zapewnia odpowiednią ilość miejsca pasażerom tylnej kanapy. Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 D3 R-Design zapewnia odpowiednią ilość miejsca pasażerom tylnej kanapy. Fot. Moto.wieszjak.pl

Volvo V50 D3 R-Design wyróżnia się dokładkami pod zderzaki, spojlerem nad tylną szybą i dwiema końcówkami układu wydechowego. Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 D3 R-Design wyróżnia się dokładkami pod zderzaki, spojlerem nad tylną szybą i dwiema końcówkami układu wydechowego. Fot. Moto.wieszjak.pl

Volvo V50 D3 R-Design jest wyposażone w 17 calowe felgi ze stopów metali lekkich. Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 D3 R-Design jest wyposażone w 17 calowe felgi ze stopów metali lekkich. Fot. Moto.wieszjak.pl

Fotele Volvo V50 D3 R-Design są wygodne i mają szeroki zakres regulacji. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fotele Volvo V50 D3 R-Design są wygodne i mają szeroki zakres regulacji. Fot. Moto.wieszjak.pl

Volvo V50 D3 R-Design Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 D3 R-Design Fot. Moto.wieszjak.pl

Volvo V50 D3 R-Design to auto wygodne i dynamiczne. Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 D3 R-Design to auto wygodne i dynamiczne. Fot. Moto.wieszjak.pl

Spasowanie wewnętrznych elementów Volvo V50 D3 R-Design nie budzi zastrzeżeń. Fot. Moto.wieszjak.pl
Spasowanie wewnętrznych elementów Volvo V50 D3 R-Design nie budzi zastrzeżeń. Fot. Moto.wieszjak.pl

Volvo V50 D3 R-Design Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 D3 R-Design Fot. Moto.wieszjak.pl

Volvo V50 D3 R-Design Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 D3 R-Design Fot. Moto.wieszjak.pl

Deska rozdzielcza Volvo V50 D3 R-Design jest wykonana z dużą dokładnoscią.  Fot. Moto.wieszjak.pl
Deska rozdzielcza Volvo V50 D3 R-Design jest wykonana z dużą dokładnoscią. Fot. Moto.wieszjak.pl

Volvo V50 D3 R-Design w testowanej wersji to wydatek około 126 tysięcy złotych. Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 D3 R-Design w testowanej wersji to wydatek około 126 tysięcy złotych. Fot. Moto.wieszjak.pl

Volvo V50 D3 R-Design ma symetrycznie dzielone oparcia tylnej kanapy, co zwiększa możliwości przewozowe auta. Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 D3 R-Design ma symetrycznie dzielone oparcia tylnej kanapy, co zwiększa możliwości przewozowe auta. Fot. Moto.wieszjak.pl

Volvo V50 D3 R-Design ma charakterystyczną dla Volvo deskę rozdzielczą z cienkim panelem. Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 D3 R-Design ma charakterystyczną dla Volvo deskę rozdzielczą z cienkim panelem. Fot. Moto.wieszjak.pl

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Ewa Pasieczna

Biegły rewident

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »