| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Volvo V50 D3: prestiżowy i uniwersalny

Test Volvo V50 D3: prestiżowy i uniwersalny

Volvo V50 to jeden z tych samochodów, z którymi trzeba spędzić trochę czasu, żeby je docenić. Zapraszamy na przejażdżkę komfortowym i przestronnym kombi z mocnym i oszczędnym dieslem.

Napęd/zawieszenie

Kod V50 D3 oznacza, że pod maską kompaktowego kombi znajdziemy dwulitrowy pięciocylindrowy silnik diesla o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym równym 350 Nm. Jednostka charakteryzuje się wysoką kulturą pracy i niezłymi osiągami. Katologowo Volvo osiąga pierwszą setkę w 9,6 sekundy i rozpędza się do 210 km/h. W praktyce przyspieszenie jest więcej niż wystarczające, a moc przekazywana na koła za pomocą sześciobiegowej skrzyni biegów pozwala na bezstresowe wyprzedzanie nawet najdłuższych TIRów.

Na pokonanie 100 kilometrów w warunkach miejskich potrzeba około 6-6,5 litra oleju napędowego, a przejechanie 100 km poza miastem kosztuje jedynie 5 litrów paliwa.

Zawieszenie to niemal idealny kompromis pomiędzy poczuciem kontroli a komfortem. Auto prawie nie przechyla się na zakrętach i pozwala czerpać dużo przyjemności z jazdy. Precyzyjny układ kierowniczy potęguje pozytywne wrażenia.

Zobacz też: Volvo S40: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Jedyną bolączką testowanego Volvo były dość duże koła z niskoprofilowanymi oponami, które na większych nierównościach dawały o sobie znać. Jednak uważna jazda lub zamówienie auta z wyższymi oponami wyeliminuje ten problem.

Podsumowanie i ceny

Volvo V50 D3 R-Design to propozycja dla klientów, którzy cenią klasyczne rozwiązania i doceniają szwedzki design sprzed kilku lat. Auto oferuje wysoki komfort jazdy i zapewnie wystarczające osiągi przy niskim zużyciu paliwa. Jednak jeden istotny element potrafi skutecznie przysłonić mnogość zalet testowanego Volvo –cena. Podstawowa wersja D3 R-Design kosztuje ponad 106 tysięcy złotych, a egzemplarz, którym mieliśmy przyjemność jeździć kosztował ponad 125 tysięcy złotych.

Zobacz również: Volvo V50: jakie wybrać? Poradnik kupującego

Dane techniczne

Długość: 4522 mm

Szerokość: 1770 mm

Wysokość: 1457 mm

Rozstaw osi: 2640 mm

Masa: 1416  kg

Pojemność bagażnika: 417 litrów

Pojemność bagażnika po złożeniu siedzeń: 1307 litrów

Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna

Napęd: przód

Typ silnika: turbodiesel common rail

Liczba cylindrów: 5

Pojemnośc silnika: 1984 ccm

Moc silnika: 150 KM/3500 obr/min

Maksymalny moment obrotowy: 350 Nm/2000 obr/min

Prędkość maksymalna: 210 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,6 sekundy

Test zderzeniowy – wynik ogólny: 5 gwiazdek (EuroNCAP)

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Dźwignia zmiany biegów Volvo V50 D3 R-Design jest przyjemna w dotyku. Fot. Moto.wieszjak.pl
Dźwignia zmiany biegów Volvo V50 D3 R-Design jest przyjemna w dotyku. Fot. Moto.wieszjak.pl

Konsola środkowa Volvo V50 D3 R-Design jest taka sama jak w modelach C30, S40 i C70. Fot. Moto.wieszjak.pl
Konsola środkowa Volvo V50 D3 R-Design jest taka sama jak w modelach C30, S40 i C70. Fot. Moto.wieszjak.pl

Volvo V50 po faceliftingu ma zmodernizowane klosze tylnych lamp. Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 po faceliftingu ma zmodernizowane klosze tylnych lamp. Fot. Moto.wieszjak.pl

Volvo V50 D3 R-Design to niewielkie, ale pojemne kombi. Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 D3 R-Design to niewielkie, ale pojemne kombi. Fot. Moto.wieszjak.pl

Zegary Volvo V50 D3 R-Design są uporządkowane i czytelne. Fot. Moto.wieszjak.pl
Zegary Volvo V50 D3 R-Design są uporządkowane i czytelne. Fot. Moto.wieszjak.pl

Wszystkie systemy Volvo V50 D3 R-Design są proste w obsłudze. Fot. Moto.wieszjak.pl
Wszystkie systemy Volvo V50 D3 R-Design są proste w obsłudze. Fot. Moto.wieszjak.pl

Volvo V50 D3 R-Design powstało na tej samej płycie podłogowej co Ford Focus II generacji. Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 D3 R-Design powstało na tej samej płycie podłogowej co Ford Focus II generacji. Fot. Moto.wieszjak.pl

Volvo V50 D3 R-Design posiada wielofunkcyjnąkierownicę. Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 D3 R-Design posiada wielofunkcyjnąkierownicę. Fot. Moto.wieszjak.pl

Volvo V50 D3 R-Design Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 D3 R-Design Fot. Moto.wieszjak.pl

Volvo V50 D3 R-Design zapewnia odpowiednią ilość miejsca pasażerom tylnej kanapy. Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 D3 R-Design zapewnia odpowiednią ilość miejsca pasażerom tylnej kanapy. Fot. Moto.wieszjak.pl

Volvo V50 D3 R-Design wyróżnia się dokładkami pod zderzaki, spojlerem nad tylną szybą i dwiema końcówkami układu wydechowego. Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 D3 R-Design wyróżnia się dokładkami pod zderzaki, spojlerem nad tylną szybą i dwiema końcówkami układu wydechowego. Fot. Moto.wieszjak.pl

Volvo V50 D3 R-Design jest wyposażone w 17 calowe felgi ze stopów metali lekkich. Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 D3 R-Design jest wyposażone w 17 calowe felgi ze stopów metali lekkich. Fot. Moto.wieszjak.pl

Fotele Volvo V50 D3 R-Design są wygodne i mają szeroki zakres regulacji. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fotele Volvo V50 D3 R-Design są wygodne i mają szeroki zakres regulacji. Fot. Moto.wieszjak.pl

Volvo V50 D3 R-Design Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 D3 R-Design Fot. Moto.wieszjak.pl

Volvo V50 D3 R-Design to auto wygodne i dynamiczne. Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 D3 R-Design to auto wygodne i dynamiczne. Fot. Moto.wieszjak.pl

Spasowanie wewnętrznych elementów Volvo V50 D3 R-Design nie budzi zastrzeżeń. Fot. Moto.wieszjak.pl
Spasowanie wewnętrznych elementów Volvo V50 D3 R-Design nie budzi zastrzeżeń. Fot. Moto.wieszjak.pl

Volvo V50 D3 R-Design Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 D3 R-Design Fot. Moto.wieszjak.pl

Volvo V50 D3 R-Design Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 D3 R-Design Fot. Moto.wieszjak.pl

Deska rozdzielcza Volvo V50 D3 R-Design jest wykonana z dużą dokładnoscią.  Fot. Moto.wieszjak.pl
Deska rozdzielcza Volvo V50 D3 R-Design jest wykonana z dużą dokładnoscią. Fot. Moto.wieszjak.pl

Volvo V50 D3 R-Design w testowanej wersji to wydatek około 126 tysięcy złotych. Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 D3 R-Design w testowanej wersji to wydatek około 126 tysięcy złotych. Fot. Moto.wieszjak.pl

Volvo V50 D3 R-Design ma symetrycznie dzielone oparcia tylnej kanapy, co zwiększa możliwości przewozowe auta. Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 D3 R-Design ma symetrycznie dzielone oparcia tylnej kanapy, co zwiększa możliwości przewozowe auta. Fot. Moto.wieszjak.pl

Volvo V50 D3 R-Design ma charakterystyczną dla Volvo deskę rozdzielczą z cienkim panelem. Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 D3 R-Design ma charakterystyczną dla Volvo deskę rozdzielczą z cienkim panelem. Fot. Moto.wieszjak.pl

Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych 2017 Komentarz54.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Agencja Rozwodowa DIVORCED

Portal

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »