| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Pierwsza jazda: Nowy Volkswagen Tiguan

Pierwsza jazda: Nowy Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan pojawił się na rynku w 2007 roku i od tego czasu sprzedano ponad 600 000 egzemplarzy tego modelu. Kolejna generacja auta zadebiutowała podczas Genewskiego Salonu Samochodowego. Podstawowa wersja Nowego Tiguana (Trend&Fun) kosztuje 89 990 zł.

Siedzenia dla Tiguana dostępne są w dwóch konfiguracjach, w zależności od wersji wyposażenia. SUV w wersji Trend & Fun i Track & Field dostępny jest z siedzeniami dysponującymi regulacją wysokości i podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa. W wersjach Sport & Style i Track & Style montowane są sportowe fotele. Pod przednimi siedzeniami znajdują się szuflady, a oparcie prawego fotela można pochylić do przodu.

Dzielona w stosunku 60:40 tylna kanapa jest umieszczona trochę wyżej, niż przednie fotele. Środkową część oparcia można pochylić do przodu i wykorzystywać jako podłokietnik, uchwyt na napoje, stolik lub otwór do bagażnika. Niezależnie od tego można zmieniać kąt pochylenia oparcia o 23 stopnie, a siedziska mogą być przesuwane do przodu i do tyłu w zakresie 16 centymetrów.

Maksymalna ładowność bagażnika wynosi 670 kilogramów.

Napęd

Tiguan jest dostępny w wersji ze stałym napędem na wszystkie koła (4MOTION), a także będzie można wybrać wariant napędzany na przednią oś. Trzy z siedmiu silników są nowością w ofercie Tiguana. Cztery silniki benzynowe (TSI) rozwijają moc od 90 kW/122 KM do 155 kW/210 KM. Nowością są trzy jednostki TSI o mocy 118 kW/160 KM, 132 kW/180 KM i 155 kW/210 KM – wszystkierozwijają moc o 10 KM większą, niż ich poprzednicy.

Trzy silniki wysokoprężne (TDI) dysponują mocą 81 kW/110 KM, 103 kW/140 KM i 125 kW/170 KM. Wszystkie Tiguany z BlueMotion Technology (BMT) posiadają system Start-Stop. Nowością dla wszystkich wersji jest elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS. W zależności od konfiguracji napędu Tiguan może holować przyczepę o masie 2.500 kilogramów.

Poniżej wszystkie wersje napędu debiutujące w 2011 roku:

Napęd na przednią oś

·      1.4 TSI – 90 kW/122 KM (6-biegowa przekładnia) / BMT

·      1.4 TSI – 118 kW/160 KM (6- biegowa przekładnia) / BMT

·      2.0 TDI – 81 kW/110 KM (6- biegowa przekładnia) / BMT

·      2.0 TDI – 103 kW/140 KM (6- biegowa przekładnia) / BMT

Napęd na wszystkie koła / 4MOTION

·      1.4 TSI – 118 kW/160 KM (6- biegowa przekładnia)

·      2.0 TSI – 132 kW/180 KM (6- biegowa przekładnia, opcjonalnie DSG)

·      2.0 TSI – 155 kW/210 KM (6- biegowa przekładnia, opcjonalnie DSG)

·      2.0 TDI – 103 kW/140 KM (6- biegowa przekładnia, opcjonalnie DSG)

·      2.0 TDI – 103 kW/140 KM (6- biegowa przekładnia, opcjonalnie DSG)

·      2.0 TDI – 125 kW/170 KM (6- biegowa przekładnia)

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Volkswagen Tiguan po faceliftingu ma nowe przednie reflektory. Fot. Volkswagen
Volkswagen Tiguan po faceliftingu ma nowe przednie reflektory. Fot. Volkswagen

Volkswagen Tiguan jest oferowany w dwóch wersjach, z których jedna jest przeznaczona tylko na drogi utwardzone, a druga ma zwiększone możliwości terenowe. Fot. Volkswagen
Volkswagen Tiguan jest oferowany w dwóch wersjach, z których jedna jest przeznaczona tylko na drogi utwardzone, a druga ma zwiększone możliwości terenowe. Fot. Volkswagen

Wszystkie modele Tiguana łączy wspólny kąt rampowy 20 stopni i prześwit poprzeczny 200 mm, a także – w najwyższych wersjach wyposażenia – srebrne anodowane relingi dachowe.Fot. Volkswagen
Wszystkie modele Tiguana łączy wspólny kąt rampowy 20 stopni i prześwit poprzeczny 200 mm, a także – w najwyższych wersjach wyposażenia – srebrne anodowane relingi dachowe.Fot. Volkswagen

Volkswagen Tiguan w wersji offroadowej ma przedni zderzak o zwiększonym kącie natarcia. Fot. Volkswagen
Volkswagen Tiguan w wersji offroadowej ma przedni zderzak o zwiększonym kącie natarcia. Fot. Volkswagen

Volkswagen Tiguan konkuruje z autami takimi jak Toyota Rav4 czy Honda CR-V. Fot. Volkswagen
Volkswagen Tiguan konkuruje z autami takimi jak Toyota Rav4 czy Honda CR-V. Fot. Volkswagen

Volkswagen Tiguan to obecnie jedno z najbardziej zaawansowanych technologicznie aut Volkswagena. Fot. Volkswagen
Volkswagen Tiguan to obecnie jedno z najbardziej zaawansowanych technologicznie aut Volkswagena. Fot. Volkswagen

Volkswagen Tiguan przeszedł facelifting, który upodobnił go do większego Tuarega. Fot. Volkswagen
Volkswagen Tiguan przeszedł facelifting, który upodobnił go do większego Tuarega. Fot. Volkswagen

Volkswagen Tiguan jest dostępny zarówno z napędem na jedną, jak i na obie osie. Fot. Volkswagen
Volkswagen Tiguan jest dostępny zarówno z napędem na jedną, jak i na obie osie. Fot. Volkswagen

Volkswagen Tiguan pojawił się na rynku w 2007 roku. Fot. Volkswagen
Volkswagen Tiguan pojawił się na rynku w 2007 roku. Fot. Volkswagen

Volkswagen Tiguan jest obecnie oferowany w czterech wersjach wyposażenia. Fot. Volkswagen
Volkswagen Tiguan jest obecnie oferowany w czterech wersjach wyposażenia. Fot. Volkswagen

Volkswagen Tiguan od czasu wprowadzenia na rynek w 2007 roku sprzedał się w liczbie ponad 600 000 egzemplarzy. Fot. Volkswagen
Volkswagen Tiguan od czasu wprowadzenia na rynek w 2007 roku sprzedał się w liczbie ponad 600 000 egzemplarzy. Fot. Volkswagen

Volkswagen Tiguan opuszcza linię produkcyjną z 2 przednimi, 2 bocznymi (z przodu) i 2 poduszkami chroniącymi głowę i klatkę piersiową. Fot. Volkswagen
Volkswagen Tiguan opuszcza linię produkcyjną z 2 przednimi, 2 bocznymi (z przodu) i 2 poduszkami chroniącymi głowę i klatkę piersiową. Fot. Volkswagen

Volkswagen Tiguan ma nowy grill z dwiema podwójnymi listwami. Fot. Volkswagen
Volkswagen Tiguan ma nowy grill z dwiema podwójnymi listwami. Fot. Volkswagen

Volkswagen Tiguan to jeden z najpopularniejszych SUVów w Europie. Fot. Volkswagen
Volkswagen Tiguan to jeden z najpopularniejszych SUVów w Europie. Fot. Volkswagen

Poprzednia generacja Tiguana uzyskała pięć gwiazdek w teście zderzeniowym europejskiej organizacji ochrony konsumentów EuroNCAP. Fot. Volkswagen
Poprzednia generacja Tiguana uzyskała pięć gwiazdek w teście zderzeniowym europejskiej organizacji ochrony konsumentów EuroNCAP. Fot. Volkswagen

Każdy Tiguan Sport & Style (i nowy Tiguan Track & Style) posiadają system rozpoznający zmęczenie kierowcy, czujnik deszczu, automatycznie przyciemniane lusterko wewnętrzne czy sprzęt audio RCD 310 z 8 głośnikami. Fot. Volkswagen
Każdy Tiguan Sport & Style (i nowy Tiguan Track & Style) posiadają system rozpoznający zmęczenie kierowcy, czujnik deszczu, automatycznie przyciemniane lusterko wewnętrzne czy sprzęt audio RCD 310 z 8 głośnikami. Fot. Volkswagen

Volkswagen Tiguan należy do segmentu kompaktowych SUVów. Fot. Volkswagen
Volkswagen Tiguan należy do segmentu kompaktowych SUVów. Fot. Volkswagen

Pod przednim zderzakiem Tiguana znajduje się osłona chroniąca układ napędowy przed uderzeniami o przeszkody.  Fot. Volkswagen
Pod przednim zderzakiem Tiguana znajduje się osłona chroniąca układ napędowy przed uderzeniami o przeszkody. Fot. Volkswagen

Volkswagen Tiguan Fot. Volkswagen
Volkswagen Tiguan Fot. Volkswagen

Volkswagen Tiguan po faceliftingu ma również nowe tylne lampy. Fot. Volkswagen
Volkswagen Tiguan po faceliftingu ma również nowe tylne lampy. Fot. Volkswagen

Volkswagen Tiguan jesto dostępny z silnikami benzynowymi i dieslami. Fot. Volkswagen
Volkswagen Tiguan jesto dostępny z silnikami benzynowymi i dieslami. Fot. Volkswagen

Volkswagen Tiguan w podstawowej wersji kosztuje 89 900 złotych. Fot. Volkswagen
Volkswagen Tiguan w podstawowej wersji kosztuje 89 900 złotych. Fot. Volkswagen

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

AKSJOM Doradztwo Aktuarialne

Specjalizujemy się zarówno w wycenie rezerw na świadczenie pracownicze (zgodnie z MSR 19 i KSR 6) jak i w usługach konsultingowych na rzecz instytucji finansowych (usługi aktuarialne, Wypłacalność II, zarządzanie ryzykiem, rachunkowość zakładów ubezpieczeń).

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »