| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Pierwsza jazda: Nowy Volkswagen Tiguan

Pierwsza jazda: Nowy Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan pojawił się na rynku w 2007 roku i od tego czasu sprzedano ponad 600 000 egzemplarzy tego modelu. Kolejna generacja auta zadebiutowała podczas Genewskiego Salonu Samochodowego. Podstawowa wersja Nowego Tiguana (Trend&Fun) kosztuje 89 990 zł.

Wszystkie Tiguany w wersji BlueMotion Technology posiadają systemy Start-Stop i tryb rekuperacji (czyli odzyskiwania energii podczas hamowania).

Dwie twarze nowego Tiguana

W ofercie nowego Tiguana dostępne są dwie wersje auta, z których jedna ma służyć do poruszania się po drogach utwardzonych, a druga ma zwiększone własności terenowe. Obie te wersje modelu różnią się przednią częścią nadwozia: Onroad – kąt natarcia 18 stopni, Offroad – kąt natarcia 28 stopni. Wariant Offroad po raz pierwszy, tak jak wcześniej wersja Onroad, jest dostępny z najwyższą wersją wyposażenia. Najwyższy standard wyposażenia w odsłonie terenowej to Track & Style (Onroad: Sport & Style).

Ze względu na różnice w nadwoziu oba warianty mają inne wymiary: Tiguan 18-stopniowy mierzy 4.426 mm, a wersja 28-stopniowa
– 4.433 mm. Szerokość (1.809 mm bez lusterek i 2.041 z lusterkami zewnętrznymi) oraz wysokość (1.686 mm bez relingów, 1.703 mm
z relingami) są identyczne. To samo dotyczy rozstawu osi
(2.604 mm) i rozstawu kół (z przodu 1.59 mm, z tyłu 1.571 mm).

Pod przednim zderzakiem, znajduje się osłona chroniąca układ napędowy przed uderzeniami o przeszkody. Ze względu na tę osłonę środkowy wlot powietrza jest optycznie bardzo płaski. Po bokach zderzaka zamontowano reflektory przeciwmgielne w taki sposób by chronić je przed uszkodzeniem.

Wszystkie wersje Tiguana mają tylny kąt natarcia 25 stopni. Zależnie od stopnia załadowania kąt ten może być mniejszy.

Wersje Trend & Fun, Track & Field w wersji przeznaczonej na rynek polski seryjnie wyposażone są w 16-calowe aluminiowe obręcze kół (typ Portland), wersje Tiguana Sport & Style i Track & Style wyjeżdżają z fabryki na 17-calowych kołach alufelgach (typ Philadelphia).

Wersje Sport & Style i Track & Style odróżnić można od modeli podstawowych chromowaną listwą na osłonie ochronnej progu. Wszystkie modele łączy wspólny kąt rampowy 20 stopni i prześwit poprzeczny 200 mm, a także – w najwyższych wersjach wyposażenia – srebrne anodowane relingi dachowe.

Poprzednia generacja Tiguana uzyskała pięć gwiazdek w teście zderzeniowym europejskiej organizacji ochrony konsumentów EuroNCAP (New Car Assessment Programme). Amerykański IIHC (Insurance Institute for Highway Safety) przyznał temu SUVowi wyróżnienie TOP SAFETY PICK. W tej klasyfikacji szczególną wagę przykłada się do szeroko zakrojonych rozwiązań w dziedzinie bezpieczeństwa czynnego i biernego.

Zobacz również: Nowy Volkswagen Tiguan: systemy bezpieczeństwa

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Volkswagen Tiguan po faceliftingu ma nowe przednie reflektory. Fot. Volkswagen
Volkswagen Tiguan po faceliftingu ma nowe przednie reflektory. Fot. Volkswagen

Volkswagen Tiguan jest oferowany w dwóch wersjach, z których jedna jest przeznaczona tylko na drogi utwardzone, a druga ma zwiększone możliwości terenowe. Fot. Volkswagen
Volkswagen Tiguan jest oferowany w dwóch wersjach, z których jedna jest przeznaczona tylko na drogi utwardzone, a druga ma zwiększone możliwości terenowe. Fot. Volkswagen

Wszystkie modele Tiguana łączy wspólny kąt rampowy 20 stopni i prześwit poprzeczny 200 mm, a także – w najwyższych wersjach wyposażenia – srebrne anodowane relingi dachowe.Fot. Volkswagen
Wszystkie modele Tiguana łączy wspólny kąt rampowy 20 stopni i prześwit poprzeczny 200 mm, a także – w najwyższych wersjach wyposażenia – srebrne anodowane relingi dachowe.Fot. Volkswagen

Volkswagen Tiguan w wersji offroadowej ma przedni zderzak o zwiększonym kącie natarcia. Fot. Volkswagen
Volkswagen Tiguan w wersji offroadowej ma przedni zderzak o zwiększonym kącie natarcia. Fot. Volkswagen

Volkswagen Tiguan konkuruje z autami takimi jak Toyota Rav4 czy Honda CR-V. Fot. Volkswagen
Volkswagen Tiguan konkuruje z autami takimi jak Toyota Rav4 czy Honda CR-V. Fot. Volkswagen

Volkswagen Tiguan to obecnie jedno z najbardziej zaawansowanych technologicznie aut Volkswagena. Fot. Volkswagen
Volkswagen Tiguan to obecnie jedno z najbardziej zaawansowanych technologicznie aut Volkswagena. Fot. Volkswagen

Volkswagen Tiguan przeszedł facelifting, który upodobnił go do większego Tuarega. Fot. Volkswagen
Volkswagen Tiguan przeszedł facelifting, który upodobnił go do większego Tuarega. Fot. Volkswagen

Volkswagen Tiguan jest dostępny zarówno z napędem na jedną, jak i na obie osie. Fot. Volkswagen
Volkswagen Tiguan jest dostępny zarówno z napędem na jedną, jak i na obie osie. Fot. Volkswagen

Volkswagen Tiguan pojawił się na rynku w 2007 roku. Fot. Volkswagen
Volkswagen Tiguan pojawił się na rynku w 2007 roku. Fot. Volkswagen

Volkswagen Tiguan jest obecnie oferowany w czterech wersjach wyposażenia. Fot. Volkswagen
Volkswagen Tiguan jest obecnie oferowany w czterech wersjach wyposażenia. Fot. Volkswagen

Volkswagen Tiguan od czasu wprowadzenia na rynek w 2007 roku sprzedał się w liczbie ponad 600 000 egzemplarzy. Fot. Volkswagen
Volkswagen Tiguan od czasu wprowadzenia na rynek w 2007 roku sprzedał się w liczbie ponad 600 000 egzemplarzy. Fot. Volkswagen

Volkswagen Tiguan opuszcza linię produkcyjną z 2 przednimi, 2 bocznymi (z przodu) i 2 poduszkami chroniącymi głowę i klatkę piersiową. Fot. Volkswagen
Volkswagen Tiguan opuszcza linię produkcyjną z 2 przednimi, 2 bocznymi (z przodu) i 2 poduszkami chroniącymi głowę i klatkę piersiową. Fot. Volkswagen

Volkswagen Tiguan ma nowy grill z dwiema podwójnymi listwami. Fot. Volkswagen
Volkswagen Tiguan ma nowy grill z dwiema podwójnymi listwami. Fot. Volkswagen

Volkswagen Tiguan to jeden z najpopularniejszych SUVów w Europie. Fot. Volkswagen
Volkswagen Tiguan to jeden z najpopularniejszych SUVów w Europie. Fot. Volkswagen

Poprzednia generacja Tiguana uzyskała pięć gwiazdek w teście zderzeniowym europejskiej organizacji ochrony konsumentów EuroNCAP. Fot. Volkswagen
Poprzednia generacja Tiguana uzyskała pięć gwiazdek w teście zderzeniowym europejskiej organizacji ochrony konsumentów EuroNCAP. Fot. Volkswagen

Każdy Tiguan Sport & Style (i nowy Tiguan Track & Style) posiadają system rozpoznający zmęczenie kierowcy, czujnik deszczu, automatycznie przyciemniane lusterko wewnętrzne czy sprzęt audio RCD 310 z 8 głośnikami. Fot. Volkswagen
Każdy Tiguan Sport & Style (i nowy Tiguan Track & Style) posiadają system rozpoznający zmęczenie kierowcy, czujnik deszczu, automatycznie przyciemniane lusterko wewnętrzne czy sprzęt audio RCD 310 z 8 głośnikami. Fot. Volkswagen

Volkswagen Tiguan należy do segmentu kompaktowych SUVów. Fot. Volkswagen
Volkswagen Tiguan należy do segmentu kompaktowych SUVów. Fot. Volkswagen

Pod przednim zderzakiem Tiguana znajduje się osłona chroniąca układ napędowy przed uderzeniami o przeszkody.  Fot. Volkswagen
Pod przednim zderzakiem Tiguana znajduje się osłona chroniąca układ napędowy przed uderzeniami o przeszkody. Fot. Volkswagen

Volkswagen Tiguan Fot. Volkswagen
Volkswagen Tiguan Fot. Volkswagen

Volkswagen Tiguan po faceliftingu ma również nowe tylne lampy. Fot. Volkswagen
Volkswagen Tiguan po faceliftingu ma również nowe tylne lampy. Fot. Volkswagen

Volkswagen Tiguan jesto dostępny z silnikami benzynowymi i dieslami. Fot. Volkswagen
Volkswagen Tiguan jesto dostępny z silnikami benzynowymi i dieslami. Fot. Volkswagen

Volkswagen Tiguan w podstawowej wersji kosztuje 89 900 złotych. Fot. Volkswagen
Volkswagen Tiguan w podstawowej wersji kosztuje 89 900 złotych. Fot. Volkswagen

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Marta Kosińska

ekspert rynku nieruchomości

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »