REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Opel Corsa: jest większa od legendarnego Golfa!

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Opel Corsa, model 2011 to typowy przedstawiciel współczesnych aut segmentu B. Jednak ciekawostką jest, że biorąc pod uwagę gabaryty, jeszcze 20-30 lat temu Corsa byłaby modelowym przykładem auta kompaktowego. Sprawdziliśmy, jak jeździ współczesny maluch z wysokoprężnym silnikiem 1.3 o mocy 75 KM.

Większość kierowców bez trudu zaklasyfikuje Opla Corsę do grona pojazdów miejskich. Ale okazuje się, że Opel Corsa produkowany w roku 2011 jest większy niż produkowany do 1983 r., będący modelowym przykładem auta klasy kompaktowej, Golf pierwszej generacji…

REKLAMA

Nadwozie

REKLAMA

Konkretyzując, nadwozie Golfa I miało długość 381,5 cm, szerokość 161 cm oraz wysokość 141 cm. Tymczasem najnowszy Opel Corsa ma długość 399,9 cm, szerokość 171,3 cm i wysokość 148,8 cm. Dane te obrazują, jak przez ostatnie 20-30 lat samochody w poszczególnych segmentach mocno się rozrosły. Zatem, czy najnowsza Corsa może spełniać rolę podstawowego auta w rodzinie, tak jak niegdyś sprawdzał się w tej roli Volkswagen Golf?

Niedawno odświeżona karoseria Opla Corsy prezentuje się atrakcyjnie. Linia nadwozia małego Opla jest zwarta i dynamiczna. Sportowego akcentu prezentowanej na zdjęciach Corsie dodają szesnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich, agresywnie wyglądające wloty powietrza na przednim pasie oraz adaptacyjne reflektory halogenowe  (dopłata 1500 zł).

Zobacz też: Opinie kierowców o Opel Corsa

Wnętrze/wyposażenie

REKLAMA

Przedział pasażerski Corsy jest przestronny. Przy okazji niedawnego liftingu producent dodał nową opcję wyposażenia. Teraz mały Opel może być wyposażony w nawigację z kolorowym ekranem umieszczonym na konsoli centralnej. System nawigacyjny zintegrowany z radioodtwarzaczem i kolorowym ekranem kosztuje ok. 3000 zł. Tablica przyrządów Corsy jest uporządkowana, przejrzysta, wykonana z niezłych materiałów, spasowanych z dokładnością. Fotele przednie są wygodne, nawet podczas dłuższej jazdy. Na tylnej kanapie wysocy pasażerowie mogą narzekać na brak miejsca nad głową, poza tym mankamentem będą tam wygodnie podróżowały dwie dorosłe osoby o średnim wzroście.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Projektanci ożywili wnętrze Corsy kolorowymi wstawkami. Konsola centralna, uchwyty drzwi oraz obwódki nawiewów są pomalowana na kolor nadwozia. Można też wybrać barwę środkowych części siedzisk oraz oparć foteli. O ile najnowszy Opel Corsa wypada nieźle pod względem przestronności przedziału pasażerskiego bijąc tym samym auta kompaktowe produkowane dwadzieścia, trzydzieści lat temu, o tyle traci punkty w kategorii przedział bagażowy. Bagażnik Corsy ma objętość 285 l, to zbyt mało by spakować rodzinę na wakacyjny wyjazd. Chyba, że rodzina liczy trzy osoby. Wtedy bagażnik można powiększyć składając część tylnej kanapy. I w takiej konfiguracji można do Corsy zapakować bagaże nawet na długi wyjazd.

Wyposażenie standardowe widocznej na zdjęciach wersji Enjoy jest dość zasobne i obejmuje m.in. regulowaną w dwóch płaszczyznach kierownicę, elektrycznie otwierane szyby z przodu, reflektory przeciwmgielne, fotochromatyczne lusterko wsteczne, radioodtwarzacz, klimatyzację manualną, czy komputer pokładowy.  Testowany egzemplarz został dodatkowo wyposażony w pakiet zimowy (koszt 1600 zł) obejmujący podgrzewane fotele przednie oraz podgrzewaną kierownicę.

Zobacz też: Test Kia Soul: w duchu praktyczności


Napęd

Prezentowaną Corsę napędzał wysokoprężny silnik CDTi o pojemności 1,3 l rozwijający moc maksymalną 75 KM. Jednostka dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 170 Nm dostępnym od 1750 obr./min. Z napędem współpracuje pięciobiegowa manualna przekładnia.

W codziennej miejskiej eksploatacji Crosę użytkuje się przyjemnie. W ruchu miejskim nie przeszkadzają niedostatki w dynamice (według danych producenta Corsa rozpędza się od 0 do 100 km/h w 14,5 s) i cieszy niewielkie spalanie – w teście ok. 7 l/100 km przy dynamicznej jeździe. Gabaryty samochodu ułatwiają manewry i  parkowanie w zatłoczonych miastach, a wygodne fotele nie powodują dodatkowego dyskomfortu, gdy utkniemy na dłużej w korku. Jednostka napędowa jest przyzwoicie wyciszona, a silnik na tyle elastyczny, by nie trzeba było non stop sięgać do dźwigni skrzyni biegów. Corsa jest też przyjemna w prowadzeniu za sprawą niezłego układu kierowniczego.Ale niedostatki w dynamice 75-konnej jednostce napędowej dadzą się we znaki osobom, które wybiorą się Oplem Corsą w wakacyjną podróż i przyjdzie im autem dość mocno zapakowanym wyprzedzać ciężarówki jadące z prędkością ok. 90 km/h. Wtedy mały Opel dostaje zadyszki.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Nowa Lancia Ypsilon

Podsumowanie

Mimo sporej przestrzeni, jaką oferuje przedział pasażerski Opla Corsy, trudno będzie to auto z silnikiem 1.3 CDTi o mocy 75 KM traktować jako podstawowy pojazd rodzinny z dwóch powodów. Po pierwsze Corsa dysponuje zbyt małym, jak na auto rodzinne bagażnikiem, choć rodzina z jednym dzieckiem może rozwiązać ten problem poprzez rozłożenie części tylnej kanapy. Większym problemem okaże się na dłuższą metę zbyt słaby do podróżowania z prędkościami autostradowymi i sporym bagażem silnik.

Bazowa wersja Opla Corsy z silnikiem 1.3 CDTi o mocy 75 KM w wersji Enjoy kosztuje ok. 57 tys. zł. Wersja z mocniejszym dieslem o mocy 95 KM kosztuje około 59 tys. zł. To niewiele więcej, dlatego osoby które myślą o zakupie Corsy jako auta bardziej uniwersalnego, a nie jedynie wozidełka do miasta powinny się zdecydować na zakup wersji z mocniejszym silnikiem.

Dane producenta:

Opel Corsa 1.3 CDTi

Pojemność skokowa:  1248 ccm

Typ silnika:  Turbodiesel

Moc maksymalna: 75 KM przy 4000 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy: 170 Nm przy 1750-2500 obr./min.

Prędkość maksymalna: 173 km/h

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 14,5 s

Średnie zużycie paliwa: 4 l/100 km

Pojemność bagażnika: 285 l/1050 l

Zaiweszenie Opla Corsy jest całkiem komfortowe.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Osoby, które zamierzają wykorzystywać Opla Corsę do wakacyjnych wojaży powinny zdecydować się na zakup mocniejszej wersji silnikowej.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Atrakcyjna pod względem kolorystycznym tablica przyrządów Opla Corsy jest wykonana z dobrej jakości materiałów i zmontowana z dokładnością.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Czytelny zestaw wskaźników Opla Corsy.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Nowość wprowadzona przy okazji niedawnego liftingu Opla Corsy. Nawigacja z kolorowym wyświetlaczem, zintegrowana z radioodtwarzaczem. Urządzenie wymaga dopłaty ok. 3000 zł.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Na fotelu kierowcy Opla Corsy siedzi się wygodnie.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Na tylnej kanapie Opla Corsy wysocy pasażerowie będą narzekali na brak miejsca nad głową.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Bagażnik Opla Corsy ma objętość 285 l. Jadą w dłuższą podróż na wakacje można powiększyć przedział bagażowy rozkładając tylną kanapę.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Wysokoprężny silnik Opla Corsy o pojemności 1,3 l i mocy 75 KM jest dobrym źródłem napędu w warunkach miejskich. W trasie trochę dostaje "zadyszki".
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Obręcze kół ze stopów lekkich w rozmierze szesnastu cali to wyposażenie standardowe Opla Corsy w wersji Enjoy.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Widoczne na zdjęciu halogenowe reflektory adaptacyjne w Oplu Corsie wymagają dopłaty 1500 zł.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA