| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Volkswagen Cross Polo: Ulubieniec surferów

Test Volkswagen Cross Polo: Ulubieniec surferów

Volkswagen Polo Cross to zdecydowanie najatrakcyjniejsza pod względem wizualnym odmiana małego Polo. Czy oprócz tego, że najładniejsza to wersja Cross jest również najlepsza w gamie Polo?

Napęd

Testowane Polo napędzał silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 105 KM. Maksymalny moment obrotowy jakim dysponuje ta jednostka to 250 Nm dostępne od 1500 obr./min.

Silnik wyposażony w układ Common Rail charakteryzuje się niezłą kulturą pracy, ale wymaga od kierowcy odpowiedniego wyczucia podczas ruszania. Mniej wprawnym kierowcom w trakcie ruszania silnik często gaśnie. Według danych producenta Cross Polo 1.6 TDI przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,4 s. Wynik wystarczający biorąc pod uwagę charakter pojazdu. Co więcej Polo z opisywanym dieslem odwdzięcza się umiarkowanym zużyciem paliwa. Podczas jazdy w ruchu miejskim silnik spalał ok. 6-7 l oleju napędowego na 100 km.
Z napędem dobrze współgra manualna pięciobiegowa przekładnia.
W porównaniu do tradycyjnej odmiany Polo, nadwozie Cross’a bardziej się przechyla podczas jazdy po łukach, a zawieszenie bardziej miękko tłumi nierówności nawierzchni. Jednak taka charakterystyka zawieszenia pasuje do Polo Cross i nie ujmuje przyjemności prowadzenia. Podczas jazdy z wyższymi prędkościami auto jest też dość wrażliwe na boczne podmuchy wiatru.

Podsumowanie

Bądźmy szczerzy. Na zakup Polo Cross nie może sobie pozwolić wielu Polaków.  Podstawowa odmiana Polo Cross kosztuje 57 990 zł, a odmiana testowana aż 68 390 zł. Za około 70 tys. zł można kupić samochód o wiele większy i praktyczniejszy niż Cross Polo. Ale z drugiej strony nie jest to wersja przeznaczona dla ludzi praktycznych, którzy liczą każdy grosz. Polo Cross kupuje się po to, by się wyróżnić. To modny i solidnie wykonany gadżet przeznaczony dla kierowców z zasobniejszym portfelem. I w tej roli sprawdza się rewelacyjnie.

Dane producenta:

Pojemność, l/cm3                                                           1,6 l / 1598

Moc max., kW (KM)                                                        77 (105) / 4000 obr./min.

Max. moment obr.                                                           250 Nm/1500 - 2500 obr./min.

Skrzynia biegów                                                             manualna, 5 biegowa

Osiągi

Prędkość maksymalna                                                      189 km/h

Przyspieszenie  0-100 km/h                                               10,4 s

Zużycie paliwa

cykl miejski                                                                       5,1 l/100 km

poza miastem                                                                    3,6 l/100 km

średnio                                                                              4,2 l/100 km

średni poziom emisji CO2                                                   109 g/km

Masa własna pojazdu                                                         1165 kg

Dopuszczalna masa całkowita                                             1660 kg

Ładowność                                                                         570 kg

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Bagażnik Volkswagena Polo Cross ma objętość od 280 do 952 litrów.
Bagażnik Volkswagena Polo Cross ma objętość od 280 do 952 litrów.

Na tylnej kanapie Volkswagena Polo Cross ilość miejsca jest umiarkowana.
Na tylnej kanapie Volkswagena Polo Cross ilość miejsca jest umiarkowana.

Oprócz osłon Volkswagen Polo Cross wyposażony został w indywidualny wzór felg.
Oprócz osłon Volkswagen Polo Cross wyposażony został w indywidualny wzór felg.

Volkswagen Polo Cross jest dość podatny na boczne podmuchy wiatru.
Volkswagen Polo Cross jest dość podatny na boczne podmuchy wiatru.

Sportowe fotele i kolorowa tapicerka to wyposażenie standardowe Volkswagen Polo Cross.
Sportowe fotele i kolorowa tapicerka to wyposażenie standardowe Volkswagen Polo Cross.

Tablica przyrządów Volkswagena Polo Cross nie różni się od tych z tradycyjnych odmian Polo.
Tablica przyrządów Volkswagena Polo Cross nie różni się od tych z tradycyjnych odmian Polo.

Zawieszenie Volkswagena Polo Cross wydaje się bardziej miękkie niż tradycyjnej odmiany Polo.
Zawieszenie Volkswagena Polo Cross wydaje się bardziej miękkie niż tradycyjnej odmiany Polo.

Kolorowe szwy m.in. na dźwigni hamulca pomocniczego to smaczki typowe dla Volkswagena Polo Cross.
Kolorowe szwy m.in. na dźwigni hamulca pomocniczego to smaczki typowe dla Volkswagena Polo Cross.

Volkswagen Polo Cross ma zwiększony prześwit (o 15 mm) ale napęd nadal przekazywany jest jedynie na przednią oś.
Volkswagen Polo Cross ma zwiększony prześwit (o 15 mm) ale napęd nadal przekazywany jest jedynie na przednią oś.

Silnik 1,6 TDI to sprawne źródło napędu dla Volkswagena Polo Cross.
Silnik 1,6 TDI to sprawne źródło napędu dla Volkswagena Polo Cross.

Przedni podłokietnik ze schowkiem  to wyposażenie standardowe Volkswagena Polo Cross.
Przedni podłokietnik ze schowkiem to wyposażenie standardowe Volkswagena Polo Cross.

Masywne zderzaki i plastikowe osłony wyróżniają Volkswagena Polo Cross
Masywne zderzaki i plastikowe osłony wyróżniają Volkswagena Polo Cross

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Adwokacka Ius Cogens

Pomoc prawna z zakresu prawa administracyjnego, cywilnego i gospodarczego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »