| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Ford Focus III: łączy cechy poprzedników

Test Ford Focus III: łączy cechy poprzedników

Ford Focus to jeden z najpopularniejszych modeli aut na naszym rynku, zajmuje on zwykle jedno z czołowych miejsc w rankingach sprzedaży samochodów osobowych. Kilka miesięcy temu pojawiła się trzecia generacja Forda Focusa, która ma za zadanie podbić niemal cały świat.

Ford Focus to najważniejszy model marki, którego dwie poprzednie generacje kupiło prawie 10 milionów klientów. W najnowszej odsłonie ma być oferowany na około 120 rynkach świata i to w prawie niezmienionej formie.

Kilka miesięcy temu mieliśmy okazją zapoznać się z najnowszym Focusem wyposażonym w silnik EcoBoost o pojemności 1,6 i mocy 182 KM (Pierwsza jazda: Ford Focus III: symbol przemian), a tym razem sprawdzaliśmy, jak radzi sobie Focus napędzany turbodieslem TDCi o mocy 115 KM.

Nadwozie

Pięciodrzwiowy hatchback ma kształt typowy dla aut kompaktowych. Auto ma 4358 mm długości, to prawie 16 cm więcej od najnowszego Volkswagena Golfa, i prawie 3 cm więcej od najnowszego Citroena C4. Z szerokością 1823 Focus jest o ponad 20 cm węższy od Golfa VI, ale szerszy od C4 o około 3 cm.

Nadwozie zaprojektowano zgodnie ze stylem Forda znanym jako „Kinetic Design”, który charakteryzuje się dynamicznymi liniami. Przedni zderzak ma duży centralny wlot powietrza, pod którym znajduje się aktywna żaluzja (dawkuje ona ilość powietrza dopuszczanego do silnika).

W tylnej części nadwozia nie znajdziemy już lamp umieszczonych na słupkach, ale zachodzące na boki światła o nieregularnych kształtach. Zarówno przednie światła do jazdy dziennej jak i tylne lampy są wykonane w technologii LED.

Zobacz też: Opinie kierowców o Ford Focus

Całość wygląda spójnie i nowocześnie, a pozytywne wrażenie spotęgował widoczny na zdjęciach lakier Candy Red (za 2800zł), przyciemniane tylne szyby i 17 calowe aluminiowe obręcze kół.

Wnętrze i wyposażenie

Deska rozdzielcza nowego Focusa została zapożyczona z nieco większego modelu C-max. Jasne wstawki kontrastują z ciemnymi plastikami, a całość wygląda nieźle. Materiały użyte do wykonania kokpitu robią dobre wrażenie.

Komputer pokładowy, którego wyświetlacz znajduje się na tablicy przyrządów, a także system audio obsługuje się za pomocą przycisków umieszczonych na obszytej skórą kierownicy. Wyświetlacz nawigacji mógłby być trochę większy, bo przekątna 4,5 cala nie zrobi na nikim wrażenia, ale sam system działa bez zarzutu, a jego obsługa nie wymaga zagłębiania się w instrukcję.

Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa obejmuje poduszkę powietrzną kierowcy i pasażera, boczne poduszki i kurtyny oraz szereg systemów wspomagających, m.in. ABS, ESP, TVC (układ poprawiający stabilność na zakrętach), HSA (układ wspomagający ruszanie pod górkę).

Testowany Focus dodatkowo był także wyposażony w m.in. tempomat z funkcą regulowanego układu ograniczenia prędkości ASLD, Ford Eco Mode (system informujący o ekonomice jazdy), automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu i wiele innych opcji, które jeszcze kilka lat temu były dostępne we flagowych limuzynach prestiżowych marek.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

W tylnej części kabiny Forda Focusa jest wystarczająco dużo miejsca na nogi, ale opadająca linia dachu ogranicza przestrzeń nad głową. Moto.wieszjak.pl
W tylnej części kabiny Forda Focusa jest wystarczająco dużo miejsca na nogi, ale opadająca linia dachu ogranicza przestrzeń nad głową. Moto.wieszjak.pl

Przednie fotele Forda FOcusa III są wygodne i wysterczająco duże. Moto.wieszjak.pl
Przednie fotele Forda FOcusa III są wygodne i wysterczająco duże. Moto.wieszjak.pl

Nadwozie Forda Focusa zaprojektowano zgodnie ze stylem Forda znanym jako „Kinetic Design”. Moto.wieszjak.pl
Nadwozie Forda Focusa zaprojektowano zgodnie ze stylem Forda znanym jako „Kinetic Design”. Moto.wieszjak.pl

Ford Focus jest dostępny z silnikami benzynowymi i diesla. Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Focus jest dostępny z silnikami benzynowymi i diesla. Fot. Moto.wieszjak.pl

Obsługa panelu klimatyzacji nie powinna sprawić nikomu problemów. Moto.wieszjak.pl
Obsługa panelu klimatyzacji nie powinna sprawić nikomu problemów. Moto.wieszjak.pl

Na tablicy przyrządów znajdują się czytelne zegary i wyświetlacz komputera pokładowego. Moto.wieszjak.pl
Na tablicy przyrządów znajdują się czytelne zegary i wyświetlacz komputera pokładowego. Moto.wieszjak.pl

System nawigacji w nowym Fordzie Focusie wymaga dopłaty. Moto.wieszjak.pl
System nawigacji w nowym Fordzie Focusie wymaga dopłaty. Moto.wieszjak.pl

Ford Focus to jeden z najpopularniejszych modeli aut na naszym rynku. Moto.wieszjak.pl
Ford Focus to jeden z najpopularniejszych modeli aut na naszym rynku. Moto.wieszjak.pl

Ford Focus III ma w swojej ofercie silniki benzynowe i wysokoprężne. Moto.wieszjak.pl
Ford Focus III ma w swojej ofercie silniki benzynowe i wysokoprężne. Moto.wieszjak.pl

Ford Focus zajmuje zwykle jedno z czołowych miejsc w rankingach sprzedaży samochodów osobowych. Moto.wieszjak.pl
Ford Focus zajmuje zwykle jedno z czołowych miejsc w rankingach sprzedaży samochodów osobowych. Moto.wieszjak.pl

Bagażnik Forda Focusa ma 363 litry pojemności. Moto.wieszjak.pl
Bagażnik Forda Focusa ma 363 litry pojemności. Moto.wieszjak.pl

Deska rozdzielcza Forda Focusa III została zapożyczona z modelu C-Max. Moto.wieszjak.pl
Deska rozdzielcza Forda Focusa III została zapożyczona z modelu C-Max. Moto.wieszjak.pl

Ford Focus III generacji wysępuje w trzech wersjach nadwoziowych; jako hatchaback, sedan i kombi.. Moto.wieszjak.pl
Ford Focus III generacji wysępuje w trzech wersjach nadwoziowych; jako hatchaback, sedan i kombi.. Moto.wieszjak.pl

Ford Focus w najnowszej odsłonie ma być oferowany na około 120 rynkach świata. Moto.wieszjak.pl
Ford Focus w najnowszej odsłonie ma być oferowany na około 120 rynkach świata. Moto.wieszjak.pl

Przyciski na kierownicy służą do sterowania komputerem pokładowym i systemem audio. Moto.wieszjak.pl
Przyciski na kierownicy służą do sterowania komputerem pokładowym i systemem audio. Moto.wieszjak.pl

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

S&P Audyt Sp. z o.o.

Podmiot uprawniony do badania sprawozdań finansowych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »