| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Ford Focus III: łączy cechy poprzedników

Test Ford Focus III: łączy cechy poprzedników

Ford Focus to jeden z najpopularniejszych modeli aut na naszym rynku, zajmuje on zwykle jedno z czołowych miejsc w rankingach sprzedaży samochodów osobowych. Kilka miesięcy temu pojawiła się trzecia generacja Forda Focusa, która ma za zadanie podbić niemal cały świat.

Wygodną pozycje za kierownicą zapewni wystarczająco duży i wygodny fotel, który ma szeroki zakres regulacji. Komplet dwóch takich foteli częściowo wykończonych skórą, które są podgrzewane i regulowane elektrycznie to koszt 3800 złotych. Tylna kanapa zmieści trzy osoby, ale o ile miejsca na nogi nie powinno zabraknąć, to opadająca linia dachu ogranicza ilość miejsca na głowę. W czasie dłuższej podróży w tylnej części kabiny można odczuć zbyt pionowe ustawienie oparcia tylnej kanapy. Taka konfiguracja miała na celu powiększenie i uregulowanie kształtów bagażnika, który ma pojemności 363 litrów (jeśli zdecydujemy się na zestaw naprawczy zamiast koła zapasowego).

Napęd i zawieszenie

Jednostka napędowa, która pracowała pod maską opisywanego egzemplarza to turbodiesel TDCi o pojemności 1,6 litra i mocy 115 KM. Silnik ten charakteryzuje się wysoką kulturą pracy i dobrą elastycznością. Nie można wymagać od niego zapierających dech w piersiach przyspieszeń, ale do codziennej jazdy wystarczy z pewnością. Według danych producenta Focus ten przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,9 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 193 km/h. W przełożeniu na rzeczywistość kompaktowy Ford wyposażony w ten silnik sprawdzi się zarówno w ruchu miejskim, jak i podczas dłuższej podróży.

Producent podaje, że Focus spala średnio 4,2 litra oleju napędowego na 100 kilometrów, a na ten wynik składa się spalanie w cyklu miejskim (5,1 l/100km) i spalanie poza miastem (3,7 l/100km). Niestety nie udało nam się osiągnąć takiego rezultatu. W czasie testu poza miastem osiągnęliśmy wynik około 5,3 litra na 100 km, a w mieście Focus 1,6 TDCi palił około 6,5 litra. Co i tak jest niezłym wynikiem.

Jednak bogate wyposażenie i niezłe silniki to nie wszystko, co oferuje Focus. Auto przede wszystkim bardzo dobrze się prowadzi. Jest to zasługa znacznie zmodernizowanego zawieszenia. Z przodu zastosowano kolumnę McPhersona, do której dołożono ramę pomocniczą zawierającą elementy amortyzujące. Aby poprawić komfort zmniejszono masę ramy, a także zastosowano lżejsze wahacze dolne.

Zobacz też: Test Ford Kuga: ukłon w stronę Europejczyków

Niezależne zawieszenie tylne otrzymało wahacz ustalający Control Blase, zwiększono łożyska piast oraz zamontowano nowe tuleje metalowo-gumowe. Wszystkie te zabiegi poprawiły i tak bardzo dobre zachowanie Focusa w zakrętach. Elektryczny układ wspomagania kierownicy pracuje niezwykle precyzyjnie. Jazda Focusem to sama przyjemność.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

W tylnej części kabiny Forda Focusa jest wystarczająco dużo miejsca na nogi, ale opadająca linia dachu ogranicza przestrzeń nad głową. Moto.wieszjak.pl
W tylnej części kabiny Forda Focusa jest wystarczająco dużo miejsca na nogi, ale opadająca linia dachu ogranicza przestrzeń nad głową. Moto.wieszjak.pl

Przednie fotele Forda FOcusa III są wygodne i wysterczająco duże. Moto.wieszjak.pl
Przednie fotele Forda FOcusa III są wygodne i wysterczająco duże. Moto.wieszjak.pl

Nadwozie Forda Focusa zaprojektowano zgodnie ze stylem Forda znanym jako „Kinetic Design”. Moto.wieszjak.pl
Nadwozie Forda Focusa zaprojektowano zgodnie ze stylem Forda znanym jako „Kinetic Design”. Moto.wieszjak.pl

Ford Focus jest dostępny z silnikami benzynowymi i diesla. Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Focus jest dostępny z silnikami benzynowymi i diesla. Fot. Moto.wieszjak.pl

Obsługa panelu klimatyzacji nie powinna sprawić nikomu problemów. Moto.wieszjak.pl
Obsługa panelu klimatyzacji nie powinna sprawić nikomu problemów. Moto.wieszjak.pl

Na tablicy przyrządów znajdują się czytelne zegary i wyświetlacz komputera pokładowego. Moto.wieszjak.pl
Na tablicy przyrządów znajdują się czytelne zegary i wyświetlacz komputera pokładowego. Moto.wieszjak.pl

System nawigacji w nowym Fordzie Focusie wymaga dopłaty. Moto.wieszjak.pl
System nawigacji w nowym Fordzie Focusie wymaga dopłaty. Moto.wieszjak.pl

Ford Focus to jeden z najpopularniejszych modeli aut na naszym rynku. Moto.wieszjak.pl
Ford Focus to jeden z najpopularniejszych modeli aut na naszym rynku. Moto.wieszjak.pl

Ford Focus III ma w swojej ofercie silniki benzynowe i wysokoprężne. Moto.wieszjak.pl
Ford Focus III ma w swojej ofercie silniki benzynowe i wysokoprężne. Moto.wieszjak.pl

Ford Focus zajmuje zwykle jedno z czołowych miejsc w rankingach sprzedaży samochodów osobowych. Moto.wieszjak.pl
Ford Focus zajmuje zwykle jedno z czołowych miejsc w rankingach sprzedaży samochodów osobowych. Moto.wieszjak.pl

Bagażnik Forda Focusa ma 363 litry pojemności. Moto.wieszjak.pl
Bagażnik Forda Focusa ma 363 litry pojemności. Moto.wieszjak.pl

Deska rozdzielcza Forda Focusa III została zapożyczona z modelu C-Max. Moto.wieszjak.pl
Deska rozdzielcza Forda Focusa III została zapożyczona z modelu C-Max. Moto.wieszjak.pl

Ford Focus III generacji wysępuje w trzech wersjach nadwoziowych; jako hatchaback, sedan i kombi.. Moto.wieszjak.pl
Ford Focus III generacji wysępuje w trzech wersjach nadwoziowych; jako hatchaback, sedan i kombi.. Moto.wieszjak.pl

Ford Focus w najnowszej odsłonie ma być oferowany na około 120 rynkach świata. Moto.wieszjak.pl
Ford Focus w najnowszej odsłonie ma być oferowany na około 120 rynkach świata. Moto.wieszjak.pl

Przyciski na kierownicy służą do sterowania komputerem pokładowym i systemem audio. Moto.wieszjak.pl
Przyciski na kierownicy służą do sterowania komputerem pokładowym i systemem audio. Moto.wieszjak.pl

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Łukasz Warchoł

Prawnik, ekspert w dziedzinie postępowania egzekucyjnego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »