| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Mazda 6 Sport: dyskretna, elegancka... i łagodna dla portfela

Test Mazda 6 Sport: dyskretna, elegancka... i łagodna dla portfela

Mazda 6 nie jest najszybszym autem w klasie średniej. Nie jest też na pewno najbardziej ekskluzywna. Poza wyglądem jej zalety wcale nie są widoczne na pierwszy rzut oka, jednak po chwili okazuje się, że ma ich całe mnóstwo.

Napęd i zawieszenie

Pod maską Mazdy 6 Sport znalazł się... silnik Diesla. Wybór jednostki wysokoprężnej jako "tej sportowej" zawsze trochę mnie dziwił. W tym jednak wypadku 2,2-litrowy silnik o mocy 180 koni chowa pewnego dość istotnego asa w rękawie.

Mocy i momentu silnik ma pod dostatkiem. Niestety na osiągach odbija się masa auta, które waży 1570 kg. Dlatego też 400 Nm momentu obrotowego i 180 KM mocy pozwalają na rozpędzanie Mazdy 6 do 218 km/h, a pierwszą setkę osiągamy po 8,7 sekundy. Wynik niezły, ale w porównaniu z konkurencją 6-tka nie wypada rewelacyjnie. Nawet w przypadku nieco szybszej 2,5 litrowej 170-konnej wersji benzynowej. Szybszy jest np. Ford Mondeo (7,5 sekundy do setki w wersji z 240-konnym silnikiem benzynowym), Opel Insignia 2,8 V6 260 KM ma do setki 7,1 sekundy (a nie jest to nawet wersja OPC!). Szybszy jest nawet arcyrywal 6-tki z Japonii, czyli Honda Accord.

Mazda 6-tka chowa jednak w rękawie dwa asy jeśli chodzi o silnik. Po pierwsze, jej najszybsza wersja jest od konkurencji sporo tańsza. Po drugie... szybka jazda 6-tka nie powoduje szybkiego opróżnienia portfela kierowcy. Na trasie 180-konny silnik spala tylko około 6 litrów na sto kilometrów, natomiast w mieście, pomimo szczerych chęci i jazdy zupełnie nie przypominającej ekologiczną, nie udało się przekroczyć progu... 7,5 litra na sto kilometrów. Oszczędność 180-konnego Diesla jest wręcz zdumiewająca, przy czym producent chwali się, że przy ostrożnej jeździe zużycie paliwa może spaść nawet do 6,9 litra na 100 km. Nie widzę z tym żadnego problemu.

Zobacz też: Test Mazda CX-7: Amerykanka w Warszawie

Kolejnym atutem Mazdy 6 jest jej doskonałe niezależne zawieszenie (z przodu MacPhersony, z tyłu multilink). Auto prowadzi się doskonale, bardzo łatwo jest je wyczuć, przez co początkujący kierowcy nie będą zbyt długo przyzwyczajać się do charakterystyki jezdnej. Wiele rzeczy zostało tu dobrze przemyślanych: świetnie chodzi sprzęgło, a opór pedału hamulca jest "w sam raz" - wystarczająco lekko aby łatwo i sprawnie hamować i wystarczająco ciężko aby samochód nie stawał dęba przy przypadkowym dotknięciu.

Podsumowanie i ceny

Mazda 6 w topowej wersji nie jest autem drogim. Wersja Sport ze 180-konnym 2,2 litrowym Dieslem kosztuje, pomijając promocje, 132 300 złotych (nadwozie hatchback). Kombi jest o 2 tysiące złotych droższe.

Mazda 6 to przede wszystkim wyjątkowo komfortowe, dyskretne, oszczędne, łatwe w obsłudze i niezwykle przyjemne w prowadzeniu auto. Owszem, konkurencja produkuje auta szybsze (i droższe!), jednak kierowca w 6-tce czuje się jak w dobrze skrojonym garniturze firmy być może niezbyt ekskluzywnej, ale świetnie wiedzącej na czym polega "jej biznes". Kilka stylistycznych wpadek we wnętrzu nie jest w stanie przekreślić faktu, że 6-tka jest naprawdę doskonałym samochodem godnym polecenia każdemu kierowcy.

Dane techniczne Mazda 6 Sport 2,2 180 KM:

Długość: 4755 mm

Szerokość: 1795 mm

Wysokość: 1440 mm

Rozstaw osi: 2725 mm

Masa: 1570 kg

Pojemność bagażnika: 510 litrów

Pojemność bagażnika po złożeniu siedzeń: 1702 litrów

Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna

Napęd: przedni

Typ silnika: diesel

Liczba cylindrów: 4

Pojemność silnika: 2183 ccm

Moc silnika: 180 KM/3500 obr/min

Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm/1800-3000 min

Prędkość maksymalna: 218 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,7 sekund

Zużycie paliwa: 6,9/4,5,5,4 (miasto/trasa/średnia - według danych producenta)

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Mazda 6 drugiej generacji dostępna jest w trzech wersjach nadwozia: sedan, hatchback i kombi  fot.moto.wieszjak.pl
Mazda 6 drugiej generacji dostępna jest w trzech wersjach nadwozia: sedan, hatchback i kombi fot.moto.wieszjak.pl

Wnętrze Mazdy 6 nie zwraca na siebie zbyt wielkiej uwagi... bo nie jest jakoś wybitnie ładne fot.moto.wieszjak.pl
Wnętrze Mazdy 6 nie zwraca na siebie zbyt wielkiej uwagi... bo nie jest jakoś wybitnie ładne fot.moto.wieszjak.pl

Mazda 6 w topowej wersji nie jest autem drogim. Wersja Sport ze 180-konnym 2,2 litrowym Dieslem kosztuje, pomijając promocje, 132 300 złotych fot.moto.wieszjak.pl
Mazda 6 w topowej wersji nie jest autem drogim. Wersja Sport ze 180-konnym 2,2 litrowym Dieslem kosztuje, pomijając promocje, 132 300 złotych fot.moto.wieszjak.pl

Mazda 6 Sport wygląda niesamowicie dynamicznie fot.moto.wieszjak.pl
Mazda 6 Sport wygląda niesamowicie dynamicznie fot.moto.wieszjak.pl

Siedząc za kierownicą 6-tki jedyne, co przykuwa naszą uwagę, to klasyczny obrotomierz i prędkościomierz fot.moto.wieszjak.pl
Siedząc za kierownicą 6-tki jedyne, co przykuwa naszą uwagę, to klasyczny obrotomierz i prędkościomierz fot.moto.wieszjak.pl

Do redakcyjnego testu trafiła najbardziej "sportowa" ze wszystkich 6-tek, czyli wersja Sport ze 180-konnym silnikiem Diesla fot.moto.wieszjak.pl
Do redakcyjnego testu trafiła najbardziej "sportowa" ze wszystkich 6-tek, czyli wersja Sport ze 180-konnym silnikiem Diesla fot.moto.wieszjak.pl

Miejsca za kierownicą jest sporo, co jednak nie oznacza, że nie mogłoby być nieco lepiej fot.moto.wieszjak.pl
Miejsca za kierownicą jest sporo, co jednak nie oznacza, że nie mogłoby być nieco lepiej fot.moto.wieszjak.pl

18 calowe felgi dostępne są jako dodatek. Mazda 6 Sport fot.moto.wieszjak.pl
18 calowe felgi dostępne są jako dodatek. Mazda 6 Sport fot.moto.wieszjak.pl

Mazda 6 drugiej generacji pojawiła się na rynku w 2007 roku fot.moto.wieszjak.pl
Mazda 6 drugiej generacji pojawiła się na rynku w 2007 roku fot.moto.wieszjak.pl

Wysoko podnoszona klapa bagażnika zapewnia dużą swobodę w pakowaniu bagażu fot.moto.wieszjak.pl
Wysoko podnoszona klapa bagażnika zapewnia dużą swobodę w pakowaniu bagażu fot.moto.wieszjak.pl

Producent chwali się, że przy ostrożnej jeździe zużycie paliwa może spaść nawet do 6,9 litra na 100 km fot.moto.wieszjak.pl
Producent chwali się, że przy ostrożnej jeździe zużycie paliwa może spaść nawet do 6,9 litra na 100 km fot.moto.wieszjak.pl

Mazda 6 w 2003 roku zdobyła drugie miejsce w konkursie European Car of the Year fot.moto.wieszjak.pl
Mazda 6 w 2003 roku zdobyła drugie miejsce w konkursie European Car of the Year fot.moto.wieszjak.pl

W drugim rzędzie foteli jest jednak bardzo dobrze, dwie osoby będą podróżować w dużym komforcie, zakładając, że kierowca z przodu nie odsunie sobie fotela "do oporu" fot.moto.wieszjak.pl
W drugim rzędzie foteli jest jednak bardzo dobrze, dwie osoby będą podróżować w dużym komforcie, zakładając, że kierowca z przodu nie odsunie sobie fotela "do oporu" fot.moto.wieszjak.pl

Wnętrze jest bardzo japońskie, okraszone nutką utylitarystycznego minimalizmu, dlatego nic nie rozprasza kierowcy podczas jazdy fot.moto.wieszjak.pl
Wnętrze jest bardzo japońskie, okraszone nutką utylitarystycznego minimalizmu, dlatego nic nie rozprasza kierowcy podczas jazdy fot.moto.wieszjak.pl

Mazda 6 drugiej generacji jest dłuższa i szersza od swojej poprzedniczki fot.moto.wieszjak.pl
Mazda 6 drugiej generacji jest dłuższa i szersza od swojej poprzedniczki fot.moto.wieszjak.pl

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawna Piszcz, Norek i Wspólnicy

Wszechstronne usługi dla biznesu, samorządów oraz jednostek administracji publicznej.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »