| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Fiat Sedici MultiJet: Włoch z japońskim rodowodem

Test Fiat Sedici MultiJet: Włoch z japońskim rodowodem

Fiat Sedici to na pierwszy rzut oka nic nadzwyczajnego. Miejskie auto udające terenówkę poprzez powiększony prześwit i plastikowe nakładki na karoserii. Jednak crossover Fiata z mocnym dieslem i napędem na cztery koła potrafi zaskoczyć swoją praktycznością.

Światową premierę Fiat Sedici miał na salonie samochodowym w 2006 roku. Obecnie sprzedawana jest wersja po faceliftingu, który został przeprowadzony w 2009 roku. Auto powstaje w węgierskiej fabryce Suzuki razem z bliźniaczym modelem Suzuki SX4, którego test redakcyjny został przeprowadzony kilka miesięcy temu (Test Suzuki SX4: Chomik na kofeinie).

Karoseria/nadwozie

Pomimo wymiarów zbliżonych do aut kompaktowych, Fiat pozycjonuje Sedici jako auto segmentu B, czyli miejskie. Tym sposobem, Sedici jest prawdopodobnie największym autem miejskim na naszym rynku.

Karoseria została zaprojektowana przez włoskie studio projektowe Giugiaro i trzeba przyznać, że nadal (po ponad 5 latach) wygląda dość nowocześnie. Auto z założenia ma mieć możliwość poruszania się po nieutwardzonych drogach, więc dolną część nadwozia uzbrojono w szare plastiki, które mają zapobiec uszkodzeniom lakieru. Kolejnym dodatkiem na bezdroża są płyty zabezpieczające zderzaki od spodu.

Zobacz też: Nissan Juke: jakiego kupić? Poradnik kupującego

Wnętrze/wyposażenie

Wnętrze Fiata Sedici nie zachwyca wyglądem. Jednak w tym przypadku, nie wygląd jest najważniejszy. Nie najlepsze pierwsze wrażenie zostaje dość szybko zatarte po kilkunastu przejechanych kilometrach. Okazuje się wtedy, że wszystkie systemy i mechanizmy są niezwykle proste w obsłudze. Nikt nie będzie miał też problemów z odczytaniem jakichkolwiek danych z tablicy przyrządów. Testowany egzemplarz został wyposażony m.in. we wbudowany system nawigacji z dotykowym wyświetlaczem, wielofunkcyjną kierownicę, elektrycznie sterowane szyby i lusterka i cztery poduszki powietrzne.

W Sedici kierowca siedzi nieco wyżej niż w przeciętnym aucie miejskim. Fotel jest wystarczająco duży dla osoby przeciętnych wymiarach. Na pochwałę zasługuje dobra widoczność w każdym kierunku dzięki dużej przestrzeni przeszklonej. Manewrowanie autem ułatwiają olbrzymie lusterka.

Z tyłu bez niespodzianek. To oznacza, że podobnie jak w innych autach segmentu B trudno będzie przewieźć 5 dorosłych osób, ponieważ o ile auto jest dość szerokie i wysokie to miejsca na nogi może już zabraknąć. Bagażnik ma dość wysoki próg załadunkowy i bez składania foteli pomieści 270 litrów bagażu.

Napęd/zawieszenie

Auto wypożyczone do testu było napędzane dwulitrowym turbodieslem o mocy 135 KM. Diesel ten to jednostka  Fiata Multijet, do której zainstalowano japoński osprzęt. Silnik pracuje nieco głośniej niż najnowocześniejsze konstrukcje wysokoprężne, ale oferuje niezłe osiągi. Ważące ponad 1300 kg auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 180 km/h.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Wewnątrz Fiata Sedici nie znajdziemy zbyt wielu schowków. Fot. Moto.wieszjak.pl
Wewnątrz Fiata Sedici nie znajdziemy zbyt wielu schowków. Fot. Moto.wieszjak.pl

Fiat Sedici bez problemu przejedzie przez pokryte błotem polne drogi. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fiat Sedici bez problemu przejedzie przez pokryte błotem polne drogi. Fot. Moto.wieszjak.pl

Deska rozdzielcza nie zachwyca wyglądem ale jest intuicyjna w obsłudze i funkcjonalna. Fiat Sedici Fot. Moto.wieszjak.pl
Deska rozdzielcza nie zachwyca wyglądem ale jest intuicyjna w obsłudze i funkcjonalna. Fiat Sedici Fot. Moto.wieszjak.pl

Fiat Sedici oferuje trzy tryby napędu: 2WD, AUTO i LOCK. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fiat Sedici oferuje trzy tryby napędu: 2WD, AUTO i LOCK. Fot. Moto.wieszjak.pl

Karoseria została zaprojektowana przez włoskie studio projektowe Giugiaro i trzeba przyznać, że nadal (po ponad 5 latach) Fiat Sedici wygląda dość nowocześnie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Karoseria została zaprojektowana przez włoskie studio projektowe Giugiaro i trzeba przyznać, że nadal (po ponad 5 latach) Fiat Sedici wygląda dość nowocześnie. Fot. Moto.wieszjak.pl

Wielofunkcyjna kierownica pozwala sterować systemami auta nie odrywając od niej rąk. Fiat Sedici Fot. Moto.wieszjak.pl
Wielofunkcyjna kierownica pozwala sterować systemami auta nie odrywając od niej rąk. Fiat Sedici Fot. Moto.wieszjak.pl

Sześciobiegowa skrzynia dobrze współpracuje z mocnym silnikiem diesla. Fiat Sedici Fot. Moto.wieszjak.pl
Sześciobiegowa skrzynia dobrze współpracuje z mocnym silnikiem diesla. Fiat Sedici Fot. Moto.wieszjak.pl

Fiat Sedici potrafi poradzić sobie nawet z większymi przeszkodami. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fiat Sedici potrafi poradzić sobie nawet z większymi przeszkodami. Fot. Moto.wieszjak.pl

Zegary Fiata Sedici są czytelne i przejrzyste. Fot. Moto.wieszjak.pl
Zegary Fiata Sedici są czytelne i przejrzyste. Fot. Moto.wieszjak.pl

Nawigacja satelitarna z dotykowym ekranem wymaga dopłaty. Fiat Sedici Fot. Moto.wieszjak.pl
Nawigacja satelitarna z dotykowym ekranem wymaga dopłaty. Fiat Sedici Fot. Moto.wieszjak.pl

Fiat Sedici świetnie radzi sobie nie tylko w mieście. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fiat Sedici świetnie radzi sobie nie tylko w mieście. Fot. Moto.wieszjak.pl

Bagażnik Fiata Sedici ma pojemność 270 litrów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Bagażnik Fiata Sedici ma pojemność 270 litrów. Fot. Moto.wieszjak.pl

Fiat Sedici daje dużo frajdy z jazdy. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fiat Sedici daje dużo frajdy z jazdy. Fot. Moto.wieszjak.pl

Napęd na cztery koła pozwala czuć się pewnie w różnych sytuacjach, jakie możemy spotkac na drodze. Fot. Moto.wieszjak.pl
Napęd na cztery koła pozwala czuć się pewnie w różnych sytuacjach, jakie możemy spotkac na drodze. Fot. Moto.wieszjak.pl

W tylnej części kabiny Fiata Sedici pasażerowie mogą narzekać na niewystarczającą ilość miejsca na nogi. Fot. Moto.wieszjak.pl
W tylnej części kabiny Fiata Sedici pasażerowie mogą narzekać na niewystarczającą ilość miejsca na nogi. Fot. Moto.wieszjak.pl

Auto z założenia ma mieć możliwość poruszania się po nieutwardzonych drogach, więc dolną część nadwozia uzbrojono w szare plastiki, które mają zapobiec uszkodzeniom lakieru. Fiat Sedici Fot. Moto.wieszjak.pl
Auto z założenia ma mieć możliwość poruszania się po nieutwardzonych drogach, więc dolną część nadwozia uzbrojono w szare plastiki, które mają zapobiec uszkodzeniom lakieru. Fiat Sedici Fot. Moto.wieszjak.pl

Pomimo wymiarów zbliżonych do aut kompaktowych, Fiat pozycjonuje Sedici jako auto segmentu B, czyli miejskie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Pomimo wymiarów zbliżonych do aut kompaktowych, Fiat pozycjonuje Sedici jako auto segmentu B, czyli miejskie. Fot. Moto.wieszjak.pl

Przednie fotele Fiata Sedici są wystarczająco duże i wygodne. Fot. Moto.wieszjak.pl
Przednie fotele Fiata Sedici są wystarczająco duże i wygodne. Fot. Moto.wieszjak.pl

Fiat Sedici idealnie nadaje się do rekreacyjnych wyjazdów poza teren zabudowany. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fiat Sedici idealnie nadaje się do rekreacyjnych wyjazdów poza teren zabudowany. Fot. Moto.wieszjak.pl

Sedici różni się od Suzuki SX4 m.in. tylnymi lampami. Fiat Sedici Fot. Moto.wieszjak.pl
Sedici różni się od Suzuki SX4 m.in. tylnymi lampami. Fiat Sedici Fot. Moto.wieszjak.pl

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Niebieska Linia

Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »