| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Citroen C4: francuskie wino w niemieckiej butelce

Test Citroen C4: francuskie wino w niemieckiej butelce

Citroen C4 drugiej generacji niestety również poddaje się obecnemu trendowi w designie, dzięki któremu auta kompaktowe stylistycznie bardzo zbliżają się do siebie. Nie oznacza to jednak, że C4 nie próbuje wepchnąć się łokciami do czołówki segmentu. Czy ma ku temu predyspozycje?

Kolejny plus Citroen C4 zdobywa przy ocenie jakości wykonania wnętrza. Brak tu tandetnych chropowatych słabo złożonych plastików. zamiast tego mamy wnętrze złożone wręcz "po niemiecku" a materiały są przyjemne w dotyku.

Zobacz też: Test Citroen C3: pojazd dla artysty

Na ilość miejsca w środku też nie można narzekać. Przednie fotele są bardzo wygodne, z tyłu zaś bez problemu zmieszczą się dwie dorosłe osoby. Trzecia wejdzie już trochę "na styk", no ale w końcu Citroen C4 to kompakt, a nie klasa średnia.

W C4 obecna jest też genialna funkcja ułatwiająca bardzo jazdę w nocy, a mianowicie tryb nocny, który wygasza wszystkie podświetlenia (nawet konsoli centralnej) oprócz umieszczonego centralnie prędkościomierza. Dzięki temu łatwiej jest w nocy skoncentrować się na tym, co dzieje się przed samochodem.

Bagażnik Citroena C4 jest bardzo przyzwoity. Z pojemnościa 408 litrów plasuje się w ścisłej czołówce i przebija takie auta jak Ford Focus czy Opel Astra. Po złożeniu foteli otrzymujemy bagażnik który pomieści litrów 1183, co z kolei nie jest wynikiem już aż tak imponującym (hatchback Opel Astra mieści wtedy 1300 litrów).

Napęd i zawieszenie

Testowany egzemplarz Citroena C4 miał pod maską 1,6 litrowego diesla HDI o mocy 112 KM i momencie obrotowym 270NM. Muszę przyznać, że wrażenie silnik robi doskonałe: jest cichy, pracuje bardzo kulturalnie, do setki auto rozpędza w 11,3 sekundy, dając solidnego "kopa" za każdym razem gdy załącza się turbosprężarka. Prędkość maksymalna to 190 km/h. Citroen C4 z silnikiem 1,6 HDI to kolejne auto z rodzaju tych "wolnych na papierze, szybkich w rzeczywistości".

Producent podaje zużycie paliwa w mieście na poziomie 5,8 litra i jest to wynik osiągalny bez większego ecodrivingowego trudu. Poza miastem C4 zadowala się 3,9 litrami oleju napędowego na sto kilometrów.

Zawieszenie Citroena C4 tak naprawdę definiuje cały samochód. Zestrojone jest niezwykle miękko (czasem być może nawet zbyt miękko), co sprawia, że C4-ka najlepiej sprawdza się w roli komfortowego środka transportu. To zresztą bardzo ciekawe, że podczas gdy prawie wszyscy producenci prześcigają się w przekonywaniu klientów, że ich auto ma prawdziwie "sportowy" charakter, Citroen po prostu stawia na wygodę, komfort i niecodzienny design. Zwłaszcza, że akurat Citroen C4 jest wręcz idealny do sportowych porównań: w to końcu na C4 WRC Sebastien Loeb cztery razy, od 2007 do 2010, zdobył mistrzostwo świata.

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Prędkość maksymalna to 190 km/h Fot. Moto.wieszjak.pl
Prędkość maksymalna to 190 km/h Fot. Moto.wieszjak.pl

Z tyłu bez problemu zmieszczą się dwie dorosłe osoby. Trzecia wejdzie już trochę "na styk", no ale w końcu Citroen C4 to kompakt, a nie klasa średnia.,  Fot. Moto.wieszjak.pl
Z tyłu bez problemu zmieszczą się dwie dorosłe osoby. Trzecia wejdzie już trochę "na styk", no ale w końcu Citroen C4 to kompakt, a nie klasa średnia., Fot. Moto.wieszjak.pl

Producent podaje zużycie paliwa w mieście na poziomie 5,8 litra i jest to wynik osiągalny bez większego trudu Fot. Moto.wieszjak.pl
Producent podaje zużycie paliwa w mieście na poziomie 5,8 litra i jest to wynik osiągalny bez większego trudu Fot. Moto.wieszjak.pl

Testowany egzemplarz Citroena C4 miał pod maską 1,6 litrowego diesla HDI o mocy 112 KM i momencie obrotowym 270NM Fot. Moto.wieszjak.pl
Testowany egzemplarz Citroena C4 miał pod maską 1,6 litrowego diesla HDI o mocy 112 KM i momencie obrotowym 270NM Fot. Moto.wieszjak.pl

W porównaniu z poprzednią generacją nadwozie C4 jest jakby bardziej... konserwatywne i ugrzecznione Fot. Moto.wieszjak.pl
W porównaniu z poprzednią generacją nadwozie C4 jest jakby bardziej... konserwatywne i ugrzecznione Fot. Moto.wieszjak.pl

W środku Citroena C4 jest... wręcz niemiecko Fot. Moto.wieszjak.pl
W środku Citroena C4 jest... wręcz niemiecko Fot. Moto.wieszjak.pl

Silnik robi doskonałe wrażenie: jest cichy, pracuje bardzo kulturalnie, do setki auto rozpędza w 11,3 sekundy, dając solidnego "kopa" za każdym razem gdy załącza się turbosprężarka Fot. Moto.wieszjak.pl
Silnik robi doskonałe wrażenie: jest cichy, pracuje bardzo kulturalnie, do setki auto rozpędza w 11,3 sekundy, dając solidnego "kopa" za każdym razem gdy załącza się turbosprężarka Fot. Moto.wieszjak.pl

W 2010 roku w sprzedaży pojawiła się druga generacja C4 Fot. Moto.wieszjak.pl
W 2010 roku w sprzedaży pojawiła się druga generacja C4 Fot. Moto.wieszjak.pl

Kierowca może zmieniać kolorystykę wyświetlaczy na desce rozdzielczej, dobierając do siebie dwa zestawy kolorów Fot. Moto.wieszjak.pl
Kierowca może zmieniać kolorystykę wyświetlaczy na desce rozdzielczej, dobierając do siebie dwa zestawy kolorów Fot. Moto.wieszjak.pl

Citroen C4 Fot. Moto.wieszjak.pl
Citroen C4 Fot. Moto.wieszjak.pl

 Brak tu tandetnych, chropowatych, słabo złożonych plastików Fot. Moto.wieszjak.pl
Brak tu tandetnych, chropowatych, słabo złożonych plastików Fot. Moto.wieszjak.pl

W C4 obecna jest też genialna funkcja ułatwiająca bardzo jazdę w nocy, a mianowicie tryb nocny, który wygasza wszystkie podświetlenia (nawet konsoli centralnej) oprócz umieszczonego centralnie prędkościomierza Fot. Moto.wieszjak.pl
W C4 obecna jest też genialna funkcja ułatwiająca bardzo jazdę w nocy, a mianowicie tryb nocny, który wygasza wszystkie podświetlenia (nawet konsoli centralnej) oprócz umieszczonego centralnie prędkościomierza Fot. Moto.wieszjak.pl

Citroen przy tworzeniu kolejnej generacji C4 podjął dość kuriozalną na pierwszy rzut oka decyzję: zrezygnował z wersji dwudrzwiowej Fot. Moto.wieszjak.pl
Citroen przy tworzeniu kolejnej generacji C4 podjął dość kuriozalną na pierwszy rzut oka decyzję: zrezygnował z wersji dwudrzwiowej Fot. Moto.wieszjak.pl

Bagażnik Citroena C4 jest bardzo przyzwoity. Z pojemnościa 408 litrów plasuje się w ścisłej czołówce i przebija takie auta jak Ford Focus czy Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl
Bagażnik Citroena C4 jest bardzo przyzwoity. Z pojemnościa 408 litrów plasuje się w ścisłej czołówce i przebija takie auta jak Ford Focus czy Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl

Przednie fotele zapewniają odpowiednią ilość miejsca a siedziska są długie i nie męczą podróżujących Fot. Moto.wieszjak.pl
Przednie fotele zapewniają odpowiednią ilość miejsca a siedziska są długie i nie męczą podróżujących Fot. Moto.wieszjak.pl

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Natalia Buchholc

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »