| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Nissan Juke: miejski eksperyment

Test Nissan Juke: miejski eksperyment

Nissan Juke to przedstawiciel nowego segmentu małych crossoverów. Auto, które chce być jednocześnie terenowe, sportowe i miejskie. Jak mu to wychodzi?

Napęd i zawieszenie

W testowanym Juke’u zamontowano wolnossący benzynowy silnik o pojemności 1,6 litra i mocy 117 KM. Jednostka ta sprawdza się w ważący 1196 kilogramów Juke’u bardzo dobrze. Samochód przyspiesza od zera do setki w około 11 sekund, a prędkość maksymalna to 178 km/h. Przy normalnej jeździe miejskiej auto potrzebuje około 8-9 litrów na sto kilometrów.

Być może małe diesle z turbodoładowaniem są mocniejsze i oszczędniejsze, ale są zarówno o wiele droższe przy zakupie jak i w obsłudze. Oczywiście diesel (jak również turbodoładowany 190 konny silnik benzynowy) również jest dostępny, ale o nich przeczytajcie w poradniku kupującego.

Zawieszenie jest również dość komfortowe, dobrze absorbując nierówności jezdni i nie pozwalając hałasom przedostać się do wnętrza. Dzięki temu jazda Nissanem Juke jest tak naprawdę, mimo jego wad, bardzo przyjemna. Cichy silnik w połączeniu z dobrze zestrojonym zawieszeniem, doskonałą zwrotnością i małymi gabarytami auta sprawiają, że kierujący ma naprawdę dużo frajdy z jazdy.

Testowany Nissan Juke był napędzany tylko na przednie koła. Chętni mogą wybrać też wersję z napędem na cztery koła, z elektronicznym rozdziałem mocy (od 100:0 aż do 50:50 w stosunku przód:tył).

Podsumowanie i ceny

Juke to auto o awangardowym wyglądzie (zarówno zewnętrznym jak i wewnętrznym), z dobrze dobranymi jednostkami napędowymi, oferujące dużo frajdy z jazdy. Niestety przy okazji jest też ciasny, mało funkcjonalny… i dość drogi.

No właśnie, cena. Ceny Nissana Juke (bez promocji) zaczynają się od 61 900 złotych. Testowana topowa wersja Tekna z silnikiem 1,6 117 KM to już wydatek rzędu 71 200. Za wersję Tekna ze 190-konnym silnikiem 1,6 i napędem na cztery koła zapłacimy już 95 500 zł!

Zobacz też: Test Nissan X-trail: komfort z napędem na cztery koła

Juke to auto nieco schizofreniczne z charakteru. Próbuje być jednocześnie autem do miasta, autem sportowym i autem terenowym. W efekcie płacimy jak za trzy, ale czy dostajemy auto trzy razy lepsze? Na pewno atutem Juke’a jest jego układ jezdny – silniki są żwawe, a zawieszenie wygodne – jednak płacenie za auto segmentu B niewiele mniej niż za auto segmentu D (dopłacając 10 tysięcy złotych możemy mieć… nowego Avensisa) to już mała przesada.

Racjonalnych przesłanek do kupienia Nissana Juke nie jest zbyt wiele. W obliczu tego awangardowy (dla niektórych wręcz dziwaczny) design Nissana wydaje się bardzo przemyślanym krokiem. W końcu jeśli ktoś uzna, że Juke jest piękny, to nie będzie miał wielkiego wyboru – konkurencja nie produkuje zbyt wielu aut mogących być dla niego konkurencją. Poza tym auto zwraca na siebie uwagę – czy budzi przy tym skojarzenia pozytywne czy negatywne, to już niech każdy sam sobie zdecyduje.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Nissan Juke z przodu ma dość dużo miejsca fot. moto.wieszjak.pl
Nissan Juke z przodu ma dość dużo miejsca fot. moto.wieszjak.pl

Plastiki użyte do wykończenia wnętrza nie są zbyt wysokiej jakości. Tak wygląda gałka zmiany biegów po 18 tysiącach kilometrów fot. moto.wieszjak.pl
Plastiki użyte do wykończenia wnętrza nie są zbyt wysokiej jakości. Tak wygląda gałka zmiany biegów po 18 tysiącach kilometrów fot. moto.wieszjak.pl

Tył Nissana Juke ma w założeniu zdradzać sportowe zacięcie auta fot. moto.wieszjak.pl
Tył Nissana Juke ma w założeniu zdradzać sportowe zacięcie auta fot. moto.wieszjak.pl

Gorzej jest z tyłu fot. moto.wieszjak.pl
Gorzej jest z tyłu fot. moto.wieszjak.pl

Nissan Juke powstał na bazie koncepcyjnego modelu Qazana fot. moto.wieszjak.pl
Nissan Juke powstał na bazie koncepcyjnego modelu Qazana fot. moto.wieszjak.pl

Czerwone wstawki ożywiają wnętrze Nissana Juke'a fot. moto.wieszjak.pl
Czerwone wstawki ożywiają wnętrze Nissana Juke'a fot. moto.wieszjak.pl

Nissan Juke ma aż trzy pary świateł z przodu fot. moto.wieszjak.pl
Nissan Juke ma aż trzy pary świateł z przodu fot. moto.wieszjak.pl

Nissan Juke z tyłu ma w założeniu nawiązywać do Nissana 350/370Z fot. moto.wieszjak.pl
Nissan Juke z tyłu ma w założeniu nawiązywać do Nissana 350/370Z fot. moto.wieszjak.pl

Bagażnik też nie jest wielki  fot. moto.wieszjak.pl
Bagażnik też nie jest wielki fot. moto.wieszjak.pl

Wnętrze Nissana Juke jest dość ciekawe wizualnie fot. moto.wieszjak.pl
Wnętrze Nissana Juke jest dość ciekawe wizualnie fot. moto.wieszjak.pl

Nissan Juke wyraźnie nawiązuje do gustów klientów na rynku japońskim fot. moto.wieszjak.pl
Nissan Juke wyraźnie nawiązuje do gustów klientów na rynku japońskim fot. moto.wieszjak.pl

Zmiany w stosunku do Nissana Qazany nie są znaczące fot. moto.wieszjak.pl
Zmiany w stosunku do Nissana Qazany nie są znaczące fot. moto.wieszjak.pl

Zegary na desce rozdzielczej są bardzo czytelne i proste fot. moto.wieszjak.pl
Zegary na desce rozdzielczej są bardzo czytelne i proste fot. moto.wieszjak.pl

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Rachelski i Wspólnicy Kancelaria Prawnicza

Rachelski i Wspólnicy Kancelaria Prawnicza - Bezpiecznie i pewnie prowadzimy do celu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »