| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Opel Insignia Sports Tourer: komfortowa jazda za niewielkie pieniądze

Test Opel Insignia Sports Tourer: komfortowa jazda za niewielkie pieniądze

Opel Insignia Sports Tourer z silnikiem 2.0 CDTI w wersji EcoFlex to kolejny przedstawiciel modnego ostatnio gatunku samochodów proekologicznych. Ale w tym przypadku nie oznacza to, że jej użytkowanie wymaga kompromisów, które są w stanie zaakceptować jedynie najaktywniejsi działacze Green Peace.

Na łamach Moto.wieszjak.pl publikowaliśmy już recenzję Opla Insigni 2.0 CDTI, ale w wersji nadwoziowej Sedan (przeczytaj test Insigni 2.0 CDTI sedan) . Tym razem mieliśmy okazję pojeździć Insignią z tym samym silnikiem, ale z nadwoziem Sports Tourer czyli kombi.

Nadwozie

Egzemplarz Insigni, który trafił do naszej redakcji wyglądał bardzo atrakcyjnie. Dynamiczny wygląd Opla w wersji Sports Tourer został podkreślony białym kolorem karoserii i dopełniony osiemnastocalowymi obręczami ze stopów lekkich.

W efekcie Insignia kombi nie straciła sportowego sznytu, którym emanuje sedan, co więcej projektanci zadbali o to, żeby auto mimo atrakcyjnego wyglądu nie straciło na użyteczności, jaką oferuje nadwozie kombi. Przykład – tylne lampy. W większości współcześnie produkowanych samochodów z nadwoziem kombi, tylne lampy umieszczone są na słupkach w taki sposób, by podczas jazdy z podniesioną pokrywą bagażnika, np. w przypadku przewożenia długich przedmiotów, światła były widoczne. W Insigni tylne lampy umieszczone są na pokrywie bagażnika.

Nie oznacza to jednak, że autem nie można poruszać się z uniesioną do góry tylną klapą. Producent umieścił mniej więcej na wysokości błotników dodatkowe lampy, które są widoczne dopiero po uniesieniu do góry pokrywy bagażnika i zastępują te które „wędrują” do góry wraz z piątymi drzwiami (patrz galeria zdjęć).

Zobacz też: Opinie kierowców o Opel Insignia

Wnętrze/wyposażenie

W widocznym na zdjęciach egzemplarzu indywidualności i szlachetności dodawała wnętrzu opcjonalna tapicerka Indian Summer z jasnobrązowej skóry dostępna z elementami ozdobnymi wnętrza z tworzywa imitującego drewno fortepianowe, podgrzewanymi i elektrycznie regulowanymi, sportowymi fotelami przednimi (koszt całego pakietu 15 000 zł). Wnętrze Insigni Sports Tourer dodatkowo zostało wyposażone w elementy ozdobne OPC (koszt 400 zł) obejmujące m.in. skórzaną, spłaszczoną na dole kierownicę oraz aluminiowe nakładki na pedały.
Tablicę przyrządów Insigni zaprojektowano z finezją, a co najważniejsze gąszcz przycisków umieszczonych na konsoli centralnej nie wprowadza zamieszania, obsługa poszczególnych funkcji jest intuicyjna. Przyzwyczajenia wymaga jedynie obsługa opcjonalnego systemu nawigacji (prezentowana wersja została wyposażona w pakiet Infinity Navi za 6200 zł).

Słowa uznania należą się fotelom, odpowiednio wyprofilowane zapewniają wygodną podróż nawet na bardzo dalekich trasach.

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Kolorowy wyświetlacz to element systemu nawigacji satelitarnej. Opel Insignia Sports Tourer EcoFlex Fot. Moto.wieszjak.pl
Kolorowy wyświetlacz to element systemu nawigacji satelitarnej. Opel Insignia Sports Tourer EcoFlex Fot. Moto.wieszjak.pl

Tapicerka skórzana Indian Summer wraz ze sportowymi fotelami z elektryczną regulacją kosztuje 15 000 zł. Opel Insignia Sports Tourer EcoFlex Fot. Moto.wieszjak.pl
Tapicerka skórzana Indian Summer wraz ze sportowymi fotelami z elektryczną regulacją kosztuje 15 000 zł. Opel Insignia Sports Tourer EcoFlex Fot. Moto.wieszjak.pl

Na tylnej kanapie Opla Insigni siedzi się wygodnie, miejsca jest sporo. Opel Insignia Sports Tourer EcoFlex Fot. Moto.wieszjak.pl
Na tylnej kanapie Opla Insigni siedzi się wygodnie, miejsca jest sporo. Opel Insignia Sports Tourer EcoFlex Fot. Moto.wieszjak.pl

Wstawki z tworzywa imitującego drewno fortepianowe to element pakietu dołączanego do skórzanej tapicerki. Schowek przed pasażerem jest pojemny. Opel Insignia Sports Tourer EcoFlex Fot. Moto.wieszjak.pl
Wstawki z tworzywa imitującego drewno fortepianowe to element pakietu dołączanego do skórzanej tapicerki. Schowek przed pasażerem jest pojemny. Opel Insignia Sports Tourer EcoFlex Fot. Moto.wieszjak.pl

Widoczność do tyłu ogranicza niewielka tylna szyba, warto zainwestować w czujniki parkowania. Opel Insignia Sports Tourer EcoFlex Fot. Moto.wieszjak.pl
Widoczność do tyłu ogranicza niewielka tylna szyba, warto zainwestować w czujniki parkowania. Opel Insignia Sports Tourer EcoFlex Fot. Moto.wieszjak.pl

Swiatła do jazdy dziennej są elementem standardowym wyposażenia widocznej na zdjęciach wersji Cosmo. Opel Insignia Sports Tourer EcoFlex Fot. Moto.wieszjak.pl
Swiatła do jazdy dziennej są elementem standardowym wyposażenia widocznej na zdjęciach wersji Cosmo. Opel Insignia Sports Tourer EcoFlex Fot. Moto.wieszjak.pl

Dodatkowe lampy na słupkach umożliwiają jazdę Insignią z otwartą pokrywą bagażnika. Fot. Moto.wieszjak.pl
Dodatkowe lampy na słupkach umożliwiają jazdę Insignią z otwartą pokrywą bagażnika. Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Insignia w wersji Sports Tourer nie stracił sportowego sznytu, którym emanują pozostałe wersje nadwoziowe Insigni. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Insignia w wersji Sports Tourer nie stracił sportowego sznytu, którym emanują pozostałe wersje nadwoziowe Insigni. Fot. Moto.wieszjak.pl

Sportowego sznytu ładnej tablicy przyrządów nadaje pakiet OPC obejmujący m.in. alumniowe nakłdaki na pedały oraz sportową kierownicę. Opel Insignia Sports Tourer EcoFlex Fot. Moto.wieszjak.pl
Sportowego sznytu ładnej tablicy przyrządów nadaje pakiet OPC obejmujący m.in. alumniowe nakłdaki na pedały oraz sportową kierownicę. Opel Insignia Sports Tourer EcoFlex Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Insignia Sports Tourer ma spory rozstaw osi, co podnosi komfort jazdy po nierównościach. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Insignia Sports Tourer ma spory rozstaw osi, co podnosi komfort jazdy po nierównościach. Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Insignia Sports Tourer, czyli wersja kombi. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Insignia Sports Tourer, czyli wersja kombi. Fot. Moto.wieszjak.pl

W tym miejscu umieszczono przyciski sterowania systemem nawigacji. Opel Insignia Sports Tourer EcoFlex Fot. Moto.wieszjak.pl
W tym miejscu umieszczono przyciski sterowania systemem nawigacji. Opel Insignia Sports Tourer EcoFlex Fot. Moto.wieszjak.pl

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Iwona Zygmunt

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »