| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Pierwsza jazda: Nowa Lancia Ypsilon

Pierwsza jazda: Nowa Lancia Ypsilon

Najnowsza Lancia Ypsilon ma trudne zadanie. Musi przekonać do siebie wymagających klientów szukających produktów z klasy premium. Czy małe auto ma na to szanse?

Napęd

Konstrukcyjnie Ypsilon jest oparty o platformę Fiata Punto. W gamie jednostek napędowych nowej Lancii Ypsilon znalazły się dwa silniki benzynowe − 69-konny 1.2 Fire EVO II i 85-konny 0.9 TwinAir (także w parze z półautomatyczną przekładnią DFN) oraz 95-konny turbodiesel 1.3 MultiJet II. Już wkrótce dostępny będzie także silnik Fire 1.2 EVO II Bi-fuel (na benzynę i LPG).

Podczas pierwszych jazd mieliśmy okazję sprawdzić, jak jeździ nowy Ypsilon z podstawowym, ośmiozaworowym silnikiem benzynowym 1,2/69 KM. Jednostka napędowa bardzo dobrze sprawdza się podczas jazdy w ruchu miejskim. Silnik pracuje cicho, a w dolnych zakresach obrotów ma wystarczający do płynnej, spokojnej jazdy moment obrotowy. Ale nie ma się co oszukiwać, Lancia ze wspomnianym napędem nie jest autem, które wygra sprint spod świateł. Według danych producenta 69-konny Ypsilon rozpędza się od 0 do 100 km/h w 14,5 s.

Kiepska dynamika auta nie jest problemem podczas eksploatacji w ruchu miejskim, ale słabość jednostki ma znaczenie podczas jazdy poza miastem, na trasach szybkiego ruchu. Przy prędkościach przekraczających 100 km/h silnik wyraźnie dostaje zadyszki, w efekcie rozpędzanie się od prędkości mniej więcej 110 km/h trwa irytująco długo. Co więcej przy prędkości około 130 km/h w aucie robi się głośno, głównie przez donośny odgłos szumu powietrza. Wtedy też Ypsilon ma problem z utrzymaniem prędkości podczas podjazdów na wzniesienia.
Mimo niewielkiego rozstawu osi (niespełna 239 cm) zawieszenie Ypsilona miękko tłumi wszelkiego rodzaju nierówności nawierzchni, a podczas jazdy po nierównościach w aucie nie trzęsie.
Całkiem nieźle Ypsilon wypada pod względem zużycia paliwa, w ruchu miejskim podczas dynamicznych jazd testowych osiągaliśmy wynik w granicach 7,5 l/100 km.

Zobacz również: Pierwsza jazda: Ford Focus III: symbol przemian

Podsumowanie

Lancia Ypsilon może się podobać. Jedną z pierwszych klientek tego modelu Lancii jest aktorka Marta Żmuda-Trzebiatowska, miłośniczka marki. Mimo, że tworzywa zastosowane we wnętrzu nie są najwyższej jakości, tak jak byśmy się tego spodziewali po aucie klasy premium, Ypsilon jest samochodem bardzo komfortowym. Dodatkowo ma swój indywidualny styl, a wysoka cena zakupu z pewnością uczyni z tego modelu auto dość rzadkie na polskich drogach. A to dla wielu kierowców może być największym atutem tego auta.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Nowa Lancia Ypsilon Fot. Lancia
Nowa Lancia Ypsilon Fot. Lancia

Nowa Lancia Ypsilon Fot. Lancia
Nowa Lancia Ypsilon Fot. Lancia

Dzięki ukrytym klamkom tylnych drzwi, nadwozie nowej Lancii Ypsilon wygląda jak by było trzydrzwiowe. Fot. Lancia
Dzięki ukrytym klamkom tylnych drzwi, nadwozie nowej Lancii Ypsilon wygląda jak by było trzydrzwiowe. Fot. Lancia

Nowa Lancia Ypsilon Fot. Lancia
Nowa Lancia Ypsilon Fot. Lancia

Charakterystyczny "grill" nowej Lancii Ypsilon przywodzi na myśl stylizację Chryslera. Tymczasem to typowy akcent stylizacyjny dla modeli Lancii z lat 30stych XX w. Fot. Lancia
Charakterystyczny "grill" nowej Lancii Ypsilon przywodzi na myśl stylizację Chryslera. Tymczasem to typowy akcent stylizacyjny dla modeli Lancii z lat 30stych XX w. Fot. Lancia

W gamie jednostek napędowych nowej Lancii Ypsilon znajdzie się niebawem silnik zasilany gazem LPG. Fot. Lancia
W gamie jednostek napędowych nowej Lancii Ypsilon znajdzie się niebawem silnik zasilany gazem LPG. Fot. Lancia

Nowa Lancia Ypsilon Fot. Lancia
Nowa Lancia Ypsilon Fot. Lancia

Atrakyjny wzór obręczy kół to jeden z akcentów wyrózniających nową Lancię Ypsilon Fot. Lancia
Atrakyjny wzór obręczy kół to jeden z akcentów wyrózniających nową Lancię Ypsilon Fot. Lancia

Zawieszenie nowej Lancii Ypsilon jest zestrojone miękko. Fot. Lancia
Zawieszenie nowej Lancii Ypsilon jest zestrojone miękko. Fot. Lancia

Nowa Lancia Ypsilon Fot. Lancia
Nowa Lancia Ypsilon Fot. Lancia

Nowa Lancia Ypsilon Fot. Lancia
Nowa Lancia Ypsilon Fot. Lancia

Nowa Lancia Ypsilon Fot. Lancia
Nowa Lancia Ypsilon Fot. Lancia

Tablica przyrządów nowej Lancii Ypsilon jest ciekawa pod względem stylizacyjnym. Nie każdemu przypadnie do gustu wygląd górnej części środkowej konsoli. Fot. Lancia
Tablica przyrządów nowej Lancii Ypsilon jest ciekawa pod względem stylizacyjnym. Nie każdemu przypadnie do gustu wygląd górnej części środkowej konsoli. Fot. Lancia

Reflektory ksenonowe to wyposażenie opcjonalne nowej Lancii Ypsilon. Fot. Lancia
Reflektory ksenonowe to wyposażenie opcjonalne nowej Lancii Ypsilon. Fot. Lancia

Przedział pasażerski nowej Lancii Ypsilon jest zaskakująco przestronny. Fot. Lancia
Przedział pasażerski nowej Lancii Ypsilon jest zaskakująco przestronny. Fot. Lancia

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Danuta Trochim

Księgowa

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »