| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Hyundai i30 hatchback: solidny konserwatyzm

Test Hyundai i30 hatchback: solidny konserwatyzm

Hyundai i30 to bratni model Kii cee'd. W założeniu ma być to bardziej luksusowa, wyżej pozycjonowana i droższa wersja swojego koreańskiego brata. Jak Hyundai i30 spełnia te założenia?

Podsumowanie i ceny

Testowany egzemplarz Hyundaia i30 hatchback z silnikiem 1,6 CRDi 115 KM w wariancie Style kosztuje obecnie 80 900 złotych. Ceny auta zaczynają się od 51 200 złotych. Jak więc wypada Hyundai i30? To bardzo solidne auto: dość przestronne, z doskonałymi jednostkami diesla pod maską, łatwe w obsłudze i dobrze zaprojektowane. Wadą jest słabe wyposażenie wnętrza, przez co zakup droższych wersji wyposażeniowych nie zawsze jest dobrym pomysłem, bowiem zysk nie będzie aż tak widoczny, a wzrost kosztów odczuwalny.

Zobacz też: Test KIA Cee'd: rozważna i nieromantyczna

Nie chciałbym być źle zrozumiany, gdyż uważam, że Hyundai i30 to bardzo ciekawa propozycja na rynku hatchbacków. Jednak uważam też, że strategia Hyundaia polegająca na pozycjonowaniu swych produktów wyżej niż bratnia Kia obecnie nieco się wyczerpała, zwłaszcza w obliczu ostatniego faceliftingu jakiemu zostały poddane modele Kii (zwłaszcza cee'd). "Luksusowość" Hyundaia przejawia się w tym momencie raczej tylko w nieco bardziej "ekskluzywnie" (używam tego słowa w tym wypadku bardzo ostrożnie) wyglądającym wnętrzu.

Dane Techniczne

Długość: 4245 mm
Szerokość: 1775 mm
Wysokość: 1480 mm
Rozstaw osi: 2 650 mm
Masa: 1291 kg
Pojemność bagażnika: 340/1250 l

Skrzynia biegów: manualna 6-biegowa
Napęd: przedni
Typ silnika: turbodiesel
Liczba cylindrów: 4
Pojemność silnika: 1582  ccm
Moc silnika: 115 KM / 400 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 260 Nm / 1900-2750 obr./min

Prędkość maksymalna: 188 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 11,5 s
Zużycie paliwa: 4,5 l / 100 km (dane producenta)
Pojemność zbiornika paliwa: 53 l

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

W kwestii miejsca za kierownicą i dla przedniego pasażera Hyundai i30 wpisuje się w średnią segmentu kompaktów.  fot. moto.wieszjak.pl
W kwestii miejsca za kierownicą i dla przedniego pasażera Hyundai i30 wpisuje się w średnią segmentu kompaktów. fot. moto.wieszjak.pl

Zdecydowanie przydałoby się wygaszenie podświetlenia wszystkich podświetlonych na niebiesko wyświetlaczy LCD, a nie tylko radia: zbyt jasny niebieski panel może w nocy razić. Hyundai i30 hatchback fot. moto.wieszjak.pl
Zdecydowanie przydałoby się wygaszenie podświetlenia wszystkich podświetlonych na niebiesko wyświetlaczy LCD, a nie tylko radia: zbyt jasny niebieski panel może w nocy razić. Hyundai i30 hatchback fot. moto.wieszjak.pl

Odpowiednia ilość na nogi dla pasażerów drugiego rzędu nie jest już jednak w segmencie C oczywista, a tu Hyundai i30 spisuje się bardzo dobrze.  fot. moto.wieszjak.pl
Odpowiednia ilość na nogi dla pasażerów drugiego rzędu nie jest już jednak w segmencie C oczywista, a tu Hyundai i30 spisuje się bardzo dobrze. fot. moto.wieszjak.pl

Patrząc na czerwono-białe wskaźniki trudno jest się oprzeć wrażeniu, że Hyundai wyraźnie aspiruje do wyglądu deski rozdzielczej w Volkswagenie Golfie.  fot. moto.wieszjak.pl
Patrząc na czerwono-białe wskaźniki trudno jest się oprzeć wrażeniu, że Hyundai wyraźnie aspiruje do wyglądu deski rozdzielczej w Volkswagenie Golfie. fot. moto.wieszjak.pl

Za projekt nadwozia Hyundaia i30 odpowiada niemiecki ośrodek Hyundai European Team.  fot. moto.wieszjak.pl
Za projekt nadwozia Hyundaia i30 odpowiada niemiecki ośrodek Hyundai European Team. fot. moto.wieszjak.pl

Problemem wnętrza Hyundaia i30 są jednak wykorzystane materiały.  fot. moto.wieszjak.pl
Problemem wnętrza Hyundaia i30 są jednak wykorzystane materiały. fot. moto.wieszjak.pl

Hyundai i30 to bratni model Kii cee'd. fot. moto.wieszjak.pl
Hyundai i30 to bratni model Kii cee'd. fot. moto.wieszjak.pl

Kształty Hyundai i30 ma dość zachowawcze: tak, aby podobać się mógł każdemu: ot, auto jakich wiele jest na polskich drogach. fot. moto.wieszjak.pl
Kształty Hyundai i30 ma dość zachowawcze: tak, aby podobać się mógł każdemu: ot, auto jakich wiele jest na polskich drogach. fot. moto.wieszjak.pl

Największym mankamentem Hyundaia i30 jest jednak słaba oferta wyposażenia dodatkowego. fot. moto.wieszjak.pl
Największym mankamentem Hyundaia i30 jest jednak słaba oferta wyposażenia dodatkowego. fot. moto.wieszjak.pl

Hyundai i30 wygląda podobnie do Kii cee'd, jednak juz na pierwszy rzut oka wyróżnia go inna, mniej agresywna, przednia atrapa. fot. moto.wieszjak.pl
Hyundai i30 wygląda podobnie do Kii cee'd, jednak juz na pierwszy rzut oka wyróżnia go inna, mniej agresywna, przednia atrapa. fot. moto.wieszjak.pl

Hyundai i30 po raz pierwszy ujrzał światło dzienne w marcu 2007 roku na targach w Genewie, zaś do salonów trafił cztery miesiące później.  fot. moto.wieszjak.pl
Hyundai i30 po raz pierwszy ujrzał światło dzienne w marcu 2007 roku na targach w Genewie, zaś do salonów trafił cztery miesiące później. fot. moto.wieszjak.pl

Wnętrze Hyundaia i30 jest równie zachowawcze stylistycznie, co linia nadwozia.fot. moto.wieszjak.pl
Wnętrze Hyundaia i30 jest równie zachowawcze stylistycznie, co linia nadwozia.fot. moto.wieszjak.pl

Bagażnik Hyundaia i30 mieści 340 litrów, po rozłożeniu foteli pojemność zwiększa się do 1250 litrów. fot. moto.wieszjak.pl
Bagażnik Hyundaia i30 mieści 340 litrów, po rozłożeniu foteli pojemność zwiększa się do 1250 litrów. fot. moto.wieszjak.pl

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Paul Ostrowski

Adwokat i notariusz

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »