| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Renault Laguna III – krok w stronę jakości

Test Renault Laguna III – krok w stronę jakości

Renault Laguna III w porównaniu do modeli poprzednich generacji jest wykończona z większą starannością. A niedawny lifting najnowszej generacji Renault Laguny dodał autu więcej uroku.

Napęd

Pod maską testowanej przez nas Renault Laguny III został zamontowany wysokoprężny silnik z serii DCi. Jednostka o pojemności 2 litrów rozwija moc maksymalną 173 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 350 Nm dostępnym od 2000 obr./min i standardowo współpracuje z automatyczną sześciobiegową przekładnią.

Dynamika opisywanego Renault nie jest imponująca. Według danych producenta auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,6 s, co jak na auto ważące 1500 kg nie jest porywającym wynikiem. Rzeczywiście podczas jazdy 175-konną Laguną III odczuwa się pewien niedosyt dynamiki. Auto jest ospałe w dolnych zakresach obrotów poza tym automatyczna przekładnia działa z irytującym opóźnieniem. Sama zmiana biegów odbywa się bez szarpnięć, ale trwa zbyt długo. Jak na dzisiejsze standardy, jednostka wysokoprężna zbyt głośno pracuje. Podczas jazdy słuchać wyraźny klekot diesla.

Zobacz również: Renault uruchamia produkcję nowego silnika diesla

Jednak powyższe minusy rekompensuje niewielkie spalanie. Według danych producenta, auto w ruchu miejskim zużywa 8,2 l oleju napędowego na 100 km. Podczas testu, Laguna spalała w mieście ok. 9 l/100 km. To niezły wynik biorąc pod uwagę spore gabaryty samochodu, dużą moc silnika, automatyczną przekładnię i fakt, że nie stosowaliśmy zasad ecodrivingu.

Zastosowanie dużych obręczy kół i opon o niskim profilu poskutkowało ograniczeniem komfortu jazdy Renault. Auto dobrze radzi sobie podczas szybkiego pokonywania ciasnych łuków na równej nawierzchni. Gorzej na nierównościach, wtedy w Lagunie dość mocno trzęsie, co jest zjawiskiem zaskakującym w przypadku auta francuskiego. Francuskie konstrukcje, w tym Laguna zawsze słynęły przecież z miękkiego, bardzo komfortowego zawieszenia.

Podsumowanie

Cennik Renault Laguny III otwiera kwota 79 900 zł za auto z silnikiem benzynowym 2.0/140 KM. Patrząc na inne oferty na rynku, ta wydaje się interesująca. Ceny testowanej odmiany Renault Initiale z silnikiem o mocy 175 KM zaczynają się od kwoty 137 tys. zł. Biorąc pod uwagę wysoką jakość wykończenia, bardzo bogate wyposażenie, niezły wygląd i oszczędne jednostki napędowe, można francuskiej konstrukcji wybaczyć niedoskonałą przekładnię i zbyt głośną pracę najmocniejszego diesla.

Zobacz również:

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Fotel kierowcy Renault Laguny jest sprężysty, co sprzyja długim podróżom. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fotel kierowcy Renault Laguny jest sprężysty, co sprzyja długim podróżom. Fot. Moto.wieszjak.pl

Na tylnej kanapie Renault Laguny miejsca jest wystarczająco dużo. Fot. Moto.wieszjak.pl
Na tylnej kanapie Renault Laguny miejsca jest wystarczająco dużo. Fot. Moto.wieszjak.pl

Zaiweszenie Renault Laguny jest zestrojone dość twardo, jak na auto francuskie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Zaiweszenie Renault Laguny jest zestrojone dość twardo, jak na auto francuskie. Fot. Moto.wieszjak.pl

Wnętrze Renault Laguny ozdobiono okleiną imitującą drewno fortepianowe. Fot. Moto.wieszjak.pl
Wnętrze Renault Laguny ozdobiono okleiną imitującą drewno fortepianowe. Fot. Moto.wieszjak.pl

Panel sterowania systemem nawigacji umieszczono pomiędzy przednimi fotelami Laguny. Fot. Moto.wieszjak.pl
Panel sterowania systemem nawigacji umieszczono pomiędzy przednimi fotelami Laguny. Fot. Moto.wieszjak.pl

Światła do jazdy dziennej były wyposażeniem standardowym testowanej Laguny. Fot. Moto.wieszjak.pl
Światła do jazdy dziennej były wyposażeniem standardowym testowanej Laguny. Fot. Moto.wieszjak.pl

Nadwozie Renault Laguny ma opływowy kształt, co m.in. niweluje szum powietrza przy wyższych prędkościach. Fot. Moto.wieszjak.pl
Nadwozie Renault Laguny ma opływowy kształt, co m.in. niweluje szum powietrza przy wyższych prędkościach. Fot. Moto.wieszjak.pl

Jednostka napędowa Renault Laguny o mocy 173 KM jest oszczędna ale zbyt mało wyciszona. Fot. Moto.wieszjak.pl
Jednostka napędowa Renault Laguny o mocy 173 KM jest oszczędna ale zbyt mało wyciszona. Fot. Moto.wieszjak.pl

Nadwozie Renault Laguny ma długość prawie 470 cm. Fot. Moto.wieszjak.pl
Nadwozie Renault Laguny ma długość prawie 470 cm. Fot. Moto.wieszjak.pl

Tylne lampy Renault Laguny wykorzystują technologię LED. Fot. Moto.wieszjak.pl
Tylne lampy Renault Laguny wykorzystują technologię LED. Fot. Moto.wieszjak.pl

Przedział bagażowy Renault Laguny ma objętość 450 l. Fot. Moto.wieszjak.pl
Przedział bagażowy Renault Laguny ma objętość 450 l. Fot. Moto.wieszjak.pl

Z tej perspektywy Renault Laguna prezentuje się ładniej niż z przodu. Fot. Moto.wieszjak.pl
Z tej perspektywy Renault Laguna prezentuje się ładniej niż z przodu. Fot. Moto.wieszjak.pl

Tablica przyrządów Renault Laguny wykonana jest z dokładnością i prezentuje sie bardzo elegancko.  Fot. Moto.wieszjak.pl
Tablica przyrządów Renault Laguny wykonana jest z dokładnością i prezentuje sie bardzo elegancko. Fot. Moto.wieszjak.pl

Automatycznej przekładni Renault Laguny brakuje szybkości reakcji. Fot. Moto.wieszjak.pl
Automatycznej przekładni Renault Laguny brakuje szybkości reakcji. Fot. Moto.wieszjak.pl

Eleganckie "zegary" Renault Laguna Fot. Moto.wieszjak.pl
Eleganckie "zegary" Renault Laguna Fot. Moto.wieszjak.pl

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Horyzonty®-Szkolenia dla Biznesu

Szkolenia dla Biznesu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »