| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Fiat Panda: stworzona do miejskiej dżungli

Test Fiat Panda: stworzona do miejskiej dżungli

Od premiery produkowanego w Tychach Fiata Pandy drugiej generacji minęło już 8 lat, ale auto nadal jest mocnym graczem w segmencie aut miejskich. Głównie dlatego, że mimo upływu lat Fiat Panda wciąż świetnie zaspokaja potrzeby kierowców jeżdżących przede wszystkim po mieście.

Wnętrze/wyposażenie

Mimo niewielkich gabarytów zewnętrznych Fiata Pandy, we wnętrzu pojazdu siedzi się wygodnie. Przynajmniej na przednich siedzeniach. Oczywiście siedzisko fotela kierowcy jest krótkie, a oparcie dość wąskie, ale mimo to za kierownicą Pandy można znaleźć dość wygodną pozycję.

Ilość przestrzeni w przedziale pasażerskim jest umiarkowana. Wyższym kierowcom może przeszkadzać zbyt wąska przestrzeń w okolicach kolan. Efektem tego jest notoryczne ocieranie podczas jazdy prawego kolana o krawędź środkowej konsoli deski rozdzielczej. Wysocy pasażerowie będą też narzekali na ciasnotę na tylnej kanapie. 

Nikt za to nie będzie narzekał na jakość wykończenia przedziału pasażerskiego, czy przejrzystość tablicy przyrządów. W testowanym egzemplarzu zwróciły nasza uwagę dużo większe niż w pierwszych produkowanych w Tychach Pandach lusterka boczne oraz obszyta skórą kierownica.

Warto też zaznaczyć, że od początku produkcji drugiej generacji Pandy komunikaty komputera pokładowego wyświetlane są w języku polskim, co nie jest oczywiste w przypadku innych modeli samochodów.

Zobacz też: Opinie kierowców o Fiat Panda

Przedział bagażowy ma objętość 206 l. To niewiele, jeżeli chcemy do Pandy zapakować bagaże na dłuższy wyjazd, jednak przestrzeń bagażowa jest wystarczająca do spakowania większych zakupów, czy pakunków na weekendowy wyjazd.

Podczas pierwszych kontaktów z samochodem irytująca jest tylna półka, zakrywająca przestrzeń bagażową. Nie jest niczym przyczepiona do pokrywy bagażnika i po otwarciu tylnej klapy należy ją unieść, żeby zapakować przedmioty. Nie to jest jednak irytujące, ale fakt że trzeba pamiętać, żeby ją ponownie opuścić. Półka nie wraca na swoje miejsce po zamknięciu pokrywy bagażnika, w efekcie zapominalscy kierowcy po zajęciu miejsca za kierownicą muszą się wrócić, by ponownie otworzyć bagażnik i opuścić półeczkę, bo ta – nie opuszczona - zasłania tylną szybę. Po przyzwyczajeniu się do tego rozwiązania problem z koniecznością cofania się do bagażnika znika.

W widocznym na zdjęciach egzemplarzu Pandy zainstalowany został standardowo pakiet wyposażenia Actual ( Panda z silnikiem wysokoprężnym dostępna jest tylko w tej wersji wyposażeniowej). Na liście wyposażenia standardowego Actual znajdziemy m.in. ABS z EBD i BAS, dwie poduszki powietrzne, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, pełnowymiarowe koło zapasowe, reflektory z funkcją Follow me Home. Ponadto testowany egzemplarz został wyposażony w m.in. centralny zamek z pilotem i elektrycznie sterowane szyby (1200 zł), manualną klimatyzację(3000 zł), zintegrowany radioodtwarzacz (1000 zł).

Napęd

Pod maską widocznego na zdjęciach Fiata Pandy został zamontowany wysokoprężny, czterocylindrowy silnik z układem Common Rail o pojemności 1,3 l, rozwijający moc maksymalną 75 KM i dysponujący maksymalnym momentem obrotowym 145 Nm od 1400 obr./min.

Według danych producenta silnik rozpędza ważącego 935 kg Fiata Pandę od 0 do 100 km/h w 13,1 s.
Jak na auto, które służy do jazdy głównie w mieście to niezły wynik. Tym bardziej, że jeżdżąc dynamicznie w ruchu miejskim Panda zużywa ok. 5,5 l oleju napędowego na 100 km (5,2 l/100 km – dane producenta).

Zobacz też: Pierwsza jazda: Kia Picanto 2011

Bardzo dobrze z polskimi drogami radzi sobie zawieszenie Pandy (układ – z przodu kolumny MacPherson, z tyłu belka skrętna). Mimo niewielkiego rozstawu osi jazda Fiatem po nierównych drogach jest zaskakująco komfortowa. Zawieszenie zostało zestrojone miękko, dlatego wszelkie napotkane na drodze nierówności typu torowiska, czy ubytki w asfalcie nie zakłócają zbytnio komfortu jazdy pasażerom. Miękko zestrojone zawieszenie ma jednak wady, które ujawniają się na szybko pokonywanych łukach – wtedy nadwozie mocno się przechyla.

reklama

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Charakterystyczny tył Pandy jest nie do pomylenia z innym autem
Charakterystyczny tył Pandy jest nie do pomylenia z innym autem

Dużo miejsca nad głowami, mniej na nogi fot. moto wieszjak
Dużo miejsca nad głowami, mniej na nogi fot. moto wieszjak

Fotele typowo do miasta, słabe trzymanie boczne ale mimo tego można zająć wygodną pozycję za kierownicą fot. moto wieszjak
Fotele typowo do miasta, słabe trzymanie boczne ale mimo tego można zająć wygodną pozycję za kierownicą fot. moto wieszjak

Deska jest czytelna, komunikaty nareszcie wyświetlane są po polsku fot. moto wieszjak
Deska jest czytelna, komunikaty nareszcie wyświetlane są po polsku fot. moto wieszjak

Półka nie wraca na swoje miejsce po zamknięciu pokrywy bagażnika co jest dość irytujące fot. moto wieszjak
Półka nie wraca na swoje miejsce po zamknięciu pokrywy bagażnika co jest dość irytujące fot. moto wieszjak

Leciwa, ale bardzo udana konstrukcja wciąż przyciąga klientów  fot. moto wieszjak
Leciwa, ale bardzo udana konstrukcja wciąż przyciąga klientów fot. moto wieszjak

Łatwość parkowania, praktyczne pięciodrzwiowe nadwozie, Panda to auto stworzone do miasta  fot. moto wieszjak
Łatwość parkowania, praktyczne pięciodrzwiowe nadwozie, Panda to auto stworzone do miasta fot. moto wieszjak

Pod maską znajduje się silnik common rail o pojemności 1.3 litra fot. moto wieszjak
Pod maską znajduje się silnik common rail o pojemności 1.3 litra fot. moto wieszjak

W testowanym egzemplarzu Pandy zainstalowany został standardowo pakiet wyposażenia Actual  fot. moto wieszjak
W testowanym egzemplarzu Pandy zainstalowany został standardowo pakiet wyposażenia Actual fot. moto wieszjak

Sterowanie panelem klimatyzacji jest proste i intuicyjne fot. moto wieszjak
Sterowanie panelem klimatyzacji jest proste i intuicyjne fot. moto wieszjak

Radioodtwarzacz z CD wymaga dopłaty 1000 zł fot. moto wieszjak
Radioodtwarzacz z CD wymaga dopłaty 1000 zł fot. moto wieszjak

Wyższym kierowcom może przeszkadzać zbyt wąska przestrzeń w okolicach kolan fot. moto wieszjak
Wyższym kierowcom może przeszkadzać zbyt wąska przestrzeń w okolicach kolan fot. moto wieszjak

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Pysz

Doradca podatkowy nr 11335

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »