| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Opel Astra Tourer: wielkość nie jest najważniejsza

Test Opel Astra Tourer: wielkość nie jest najważniejsza

Nowa Astra Sports Tourer to oczekiwana od pewnego czasu odmiana kombi popularnego Opla. Auto nie jest największe w klasie, posiada jednak kilka innych interesujących zalet.

O Oplu Astrze pisaliśmy już wcześniej (test do przeczytania tutaj). Był to jednak pięciodrzwiowy hatchback z silnikiem diesla o pojemności 1,7 litra. Tym razem do redakcyjnego testu trafiła nowa wersja Sports Tourer, czyli kombi. Właśnie taki samochód, z turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 140 KM i pojemności 1,4 litra trafił do redakcyjnego testu. Konkurencja w popularnym segmencie kompaktów jest bardzo ostra, bo i stawki są wysokie. Jakie jest więc nowe kombi?

Nadwozie

Patrząc na auto z tyłu trudno jest się oprzeć wrażeniu stylistycznego podobieństwa do wersji hatchback. Owszem, klapa bagażnika jest nieco większa, a tylną szybę postawiono pod mniejszym kątem, jednak wyraźnie widać, że projektanci Opla trzymają się jednej ustalonej linii stylistycznej. Wersja kombi jest oczywiście większa od hatchbacka. Szerokość  auta pozostały bez zmian, urosła wysokość (z 1510 do 1535 mm) oraz długość: z 4419 mm (hatchback) do 4698 mm. 28 centymetrów to wcale nie mało, jak przekłada się to na pojemność bagażnika?

Bagażnik Sports Tourera mieści równo 500 litrów bagażu. Po złożeniu foteli rośnie ona aż do 1550 litrów. Do czołówki klasy zatem nie należy, bo choć podobne wartości spotykamy np. w Fordzie Focusie kombi czy Volkswagenie Golfie Variancie, to np. KIA cee’d SW bije już Opla na głowę, bo choć nominalnie bagażnik mieści 534 litry, to po rozłożeniu foteli pojemność rośnie do 1664 litrów. Podobnie większe jest też Renault Megane Grandtour, gdzie w bagażniku mieści się 524/1600 litrów. Bagażnik nie jest zatem największą zaletą Astry, choć można pochwalić go za nisko umieszczony próg i konfigurowalną podłogę, pod którą mieści się wygodny schowek, a którą w razie czego można obniżyć i tym sposobem powiększyć trochę pojemność z tyłu. 

Zobacz też: Opinie kierowców o Opel Astra

Inną zaletą jest to, że fotele składają się na płasko. Sam przedział bagażowy ma bardzo regularne kształty, co też należy zaliczyć na plus. Bardzo ciekawym pomysłem jest też podgrzewanie tylnych szyb bocznych (tych w bagażniku).
W bagażniku Sports Tourera zamontowano też system zdalnego składania oparć tylnej kanapy FlexFold, a także dodatkowe siatki i mocowane do bocznych uchwytów przesuwne przegrody, zwane FlexOrganizer i Luggage Compartment Liner.

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Duży ekran nawigacji znajduje się na linii wzroku
Duży ekran nawigacji znajduje się na linii wzroku

Kierowca i pasażer podróżują wygodnie, zmęczenie w długiej trasie nie będzie odczuwalne
Kierowca i pasażer podróżują wygodnie, zmęczenie w długiej trasie nie będzie odczuwalne

Pasażerowie tylnego rzędu otrzymują dodatkowe 15 cm w porównaniu z hatchbackiem
Pasażerowie tylnego rzędu otrzymują dodatkowe 15 cm w porównaniu z hatchbackiem

Testowane auto było wyposażone w automatyczną skrzynię biegów
Testowane auto było wyposażone w automatyczną skrzynię biegów

Przestrzeń bagażnika po złożeniu foteli powiększa się z 500 do 1550 litrów
Przestrzeń bagażnika po złożeniu foteli powiększa się z 500 do 1550 litrów

Nowa Astra jest wyposażona w LEDowe światła do jazdy dziennej
Nowa Astra jest wyposażona w LEDowe światła do jazdy dziennej

Linia boczna auta przypomina większą siostrę - Insignię
Linia boczna auta przypomina większą siostrę - Insignię

Tempomat umieszczono po lewej stronie kierownicy
Tempomat umieszczono po lewej stronie kierownicy

Opel Astra Sports Tourer to wersja kombi Opla Astry IV
Opel Astra Sports Tourer to wersja kombi Opla Astry IV

Sterowanie radiem w kierownicy
Sterowanie radiem w kierownicy

Wskazania komputera pokładowego są wyświetlane na środku, pomiędzy tarczami zegarów
Wskazania komputera pokładowego są wyświetlane na środku, pomiędzy tarczami zegarów

Linia nadwozia wyraźnie opada ku tyłowi auta
Linia nadwozia wyraźnie opada ku tyłowi auta

Silnik 1.4 Turbo spala średnio 7.5 litra benzyny
Silnik 1.4 Turbo spala średnio 7.5 litra benzyny

Testowana wersja 1.4 turbo
Testowana wersja 1.4 turbo

Wnętrze nowego Opla Astry Sports Tourer
Wnętrze nowego Opla Astry Sports Tourer

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Integral Collections

Dział Bibby Financial Services Sp. z o.o.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »