| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Opel Astra Tourer: wielkość nie jest najważniejsza

Test Opel Astra Tourer: wielkość nie jest najważniejsza

Nowa Astra Sports Tourer to oczekiwana od pewnego czasu odmiana kombi popularnego Opla. Auto nie jest największe w klasie, posiada jednak kilka innych interesujących zalet.

Wnętrze

O wnętrzu Astry już pisaliśmy, zatem skoncentruję się tylko na jednym elemencie: ilości miejsca na tylnej kanapie. Dodatkowe 28 centymetrów Sports Tourera zostało zagospodarowane już za tylną osią, więc różnice w drugim rzędzie siedzeń nie są wielkie i ograniczają się właściwie tylko do nieco większej ilości przestrzeni nad głową – to za sprawą dachu opadającego pod nieco mniejszym kątem i wyższego o 2,5 centymetra. Poza tym bez zmian: komfortowo mogą na tylnej kanapie podróżować dwie osoby, trzem będzie już ciasno.

Napęd

W testowanym egzemplarzu znalazł się turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,4 litra, mocy 140 KM i momencie obrotowym 200 Nm. Według danych producenta auto przyspiesza do setki w 9,7 sekundy, a prędkość maksymalna to 202 km/h. Na papierze wygląda to nieźle, jednak w rzeczywistości auto zachowuje się trochę ociężale. Na dodatek podane przez producenta dane spalania są mocno zaniżone: zrobiliśmy tym autem w trasie około tysiąca kilometrów, średnie spalanie było na poziomie 7,5 litra na 100 kilometrów. W mieście wyniki powyżej 9, a nawet 10 litrów na 100 kilometrów nie są niczym niezwykłym.

Duży wpływ na spalanie miała na pewno zamontowana w aucie automatyczna skrzynia biegów, która bardzo podnosi zużycie paliwa. Niestety działanie tej skrzyni trudno jest ocenić pozytywnie: podobnie jak w opisywanej wcześniej Merivie, działa ona z dość dużym opóźnieniem, zaś na trasie zdarza się jej „przeskakiwać” pomiędzy biegami nawet podczas utrzymywania w miarę stałej prędkości. Zdecydowanie więc polecamy skrzynię manualną, która chodzi precyzyjnie i z lekkim wyczuwalnym oporem.

Podsumowanie i ceny

Podstawowa wersja Opla Astry Sports Tourer z silnikiem 1,4 100 KM kosztuje 63 850 zł. Róznica w stosunku do podstawowego hatchbacka, kosztującego 59 950 zł nie jest zatem duża. Testowana wersja z silnikiem 1,4 140 KM w wersji Cosmo kosztuje już 83 200 zł i to jeszcze przed zajrzeniem do listy akcesoriów i wyposażenia dodatkowego. 

Zobacz też: Test Renault Scenic: Grunt to rodzinka

Astra Sports Tourer to ciekawa propozycja dla entuzjastów marki, jako interesujące dopełnienie wersji hatchback. Auto nie ma największego bagażnika w klasie, jednak stara się konkurować dzięki wyposażeniu (ciekawe systemy ułatwiające przewożenie bagażu) i ładną stylistyką zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz.

Dane techniczne: Opel Astra 1,4 Turbo Sports Tourer

Długość: 4698 mm
Szerokość: 1814 mm
Wysokość: 1535 mm
Rozstaw osi: 2685 mm

Masa: 1318 kg
Pojemność bagażnika: 500
Pojemność po złożeniu siedzeń: 1550

Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna

Napęd: przedni
Typ silnika: turbobenzyna
Liczba cylindrów: 4
Pojemność silnika: 1364 ccm
Moc silnika: 140 KM/4900-6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 200 Nm/1850-4900 obr/min

Prędkość maksymalna: 195 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 11,5 sekundy
Zużycie paliwa: 7,5/9 (trasa/miasto - dane testowe)

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Duży ekran nawigacji znajduje się na linii wzroku
Duży ekran nawigacji znajduje się na linii wzroku

Kierowca i pasażer podróżują wygodnie, zmęczenie w długiej trasie nie będzie odczuwalne
Kierowca i pasażer podróżują wygodnie, zmęczenie w długiej trasie nie będzie odczuwalne

Pasażerowie tylnego rzędu otrzymują dodatkowe 15 cm w porównaniu z hatchbackiem
Pasażerowie tylnego rzędu otrzymują dodatkowe 15 cm w porównaniu z hatchbackiem

Testowane auto było wyposażone w automatyczną skrzynię biegów
Testowane auto było wyposażone w automatyczną skrzynię biegów

Przestrzeń bagażnika po złożeniu foteli powiększa się z 500 do 1550 litrów
Przestrzeń bagażnika po złożeniu foteli powiększa się z 500 do 1550 litrów

Nowa Astra jest wyposażona w LEDowe światła do jazdy dziennej
Nowa Astra jest wyposażona w LEDowe światła do jazdy dziennej

Linia boczna auta przypomina większą siostrę - Insignię
Linia boczna auta przypomina większą siostrę - Insignię

Tempomat umieszczono po lewej stronie kierownicy
Tempomat umieszczono po lewej stronie kierownicy

Opel Astra Sports Tourer to wersja kombi Opla Astry IV
Opel Astra Sports Tourer to wersja kombi Opla Astry IV

Sterowanie radiem w kierownicy
Sterowanie radiem w kierownicy

Wskazania komputera pokładowego są wyświetlane na środku, pomiędzy tarczami zegarów
Wskazania komputera pokładowego są wyświetlane na środku, pomiędzy tarczami zegarów

Linia nadwozia wyraźnie opada ku tyłowi auta
Linia nadwozia wyraźnie opada ku tyłowi auta

Silnik 1.4 Turbo spala średnio 7.5 litra benzyny
Silnik 1.4 Turbo spala średnio 7.5 litra benzyny

Testowana wersja 1.4 turbo
Testowana wersja 1.4 turbo

Wnętrze nowego Opla Astry Sports Tourer
Wnętrze nowego Opla Astry Sports Tourer

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

R. Olszewski, J. Tokarski i Wspólnicy

Kancelaria Prawnicza

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »