| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Pierwsza jazda: Ford Focus III: symbol przemian

Pierwsza jazda: Ford Focus III: symbol przemian

Od czasu pojawienia się na rynku, Ford Focus stał się ważnym graczem w segmencie kompaktów. Właśnie pojawiła się trzecia generacja Forda Focusa, która ma za zadanie przekonać do modelu dotychczas nieprzekonanych.

Od czasu premiery tego auta w 1998 roku sprzedano już ponad 10 milionów egzemplarzy Forda Focusa. W przypadku pierwszej generacji kompaktowego Forda niewątpliwymi zaletami auta była nietuzinkowa stylizacja (oparta na łagodnych łukach i ostrych kątach), a także legendarnych już własnościach jezdnych. 

Druga generacja, która pojawiła się w 2003 roku, przyniosła nieco bardziej stonowaną linię, jednak pod względem przyjemności z jazdy kontynuowała dobrą tradycję poprzednika. Ten model szczególnie upodobali sobie klienci flotowi. 

Obecnie do oferty producenta wchodzi najnowsza, trzecia generacja Focusa, która jest symbolem przemian jakie zachodzą w motoryzacji. W dzisiejszych czasach już nie wystarczy, że auto kompaktowe jest przestronne, bezpieczne czy oszczędne. Teraz liczy się jakość materiałów użytych do wykonania wnętrza, sposób ich montażu i przede wszystkim najnowsze technologie wspierające kierowcę.

Zobacz również: Opinie kierowców o Ford Focus

Globalna platforma Forda

Ciekawostką jest fakt, że platforma na której powstał najnowszy Focus będzie bazą dla co najmniej 10 różnych modeli Forda. Sam Focus będzie oferowany na ponad 120 rynkach świata w niemal niezmienionej formie. A to znaczy, że projektanci nadwozia tego auta musieli sprostać wymaganiom klientów z całego globu. Pewnie dla tego design auta jest bardziej stonowany (nie mylić z brzydki) w porównaniu z pierwszym fokusem. 

Pracownicy europejskiego biura projektowego chyba popatrzyli w stronę niemieckiej konkurencji, z której jeden model ma zmienione lampy i udaje nowe auto, a drugi zamienił ostre krawędzie na masywne krągłości.

Na całym świecie „Foka” będzie oferowana w trzech wariantach nadwoziowych: jako hatchback, kombi i sedan. 

Kilka dni temu mieliśmy okazję przekonać się, jak jeździ pięciodrzwiowy Ford Focus Trzeci wyposażony w silnik EcoBoost o pojemności 1,6 litra generujący moc 182 KM. 

Pierwsze wrażenie

Deska rozdzielcza została „przeszczepiona” z minivana C-Max i idealnie pasuje do nowoczesnego wizerunku auta. Obsługa radia i niezwykle rozbudowanego komputera pokładowego wymaga chwili przyzwyczajenia, ale jest do opanowania w kilka minut. 

Wewnątrz jest wystarczająca ilość miejsca aby auto spełniało funkcję samochodu rodzinnego, jednak ze zmieszczeniem bagaży wszystkich członków czteroosobowej rodziny może być problem. Bagażnik (w przypadku wyboru zestawu naprawczego koła) ma pojemność 363 litrów, a pełnowymiarowe koło zapasowe ogranicza bagażnik do 277 litrów, co nie jest wartością zadowalającą. 

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Ford Focus III sedan ma bagażnik o pojemności 475 litrów. Fot. Ford
Ford Focus III sedan ma bagażnik o pojemności 475 litrów. Fot. Ford

Ford Focus III kombi pomieści 490 litrów bagażu. Fot. Ford
Ford Focus III kombi pomieści 490 litrów bagażu. Fot. Ford

Ford Focus III jest dostępny w trzech wersjach nadwozia; jako hatchback, kombi i sedan. Fot. Ford
Ford Focus III jest dostępny w trzech wersjach nadwozia; jako hatchback, kombi i sedan. Fot. Ford

Ford Focus III został zaprojektowany zgodnie ze stylem Forda "Kinetic design". Fot. Ford
Ford Focus III został zaprojektowany zgodnie ze stylem Forda "Kinetic design". Fot. Ford

Ford Focus III w podstawowej wersji kosztuje około 60 tysięcy złotych.  Fot. Ford
Ford Focus III w podstawowej wersji kosztuje około 60 tysięcy złotych. Fot. Ford

Ford Focus III to globalny model marki, co oznacza, że będzie oferowany na ponad 120 runkach świata. Fot. Ford
Ford Focus III to globalny model marki, co oznacza, że będzie oferowany na ponad 120 runkach świata. Fot. Ford

Ford Focus III otrzymał deskę rozdzielczą znaną z modelu C-Max. Fot. Ford
Ford Focus III otrzymał deskę rozdzielczą znaną z modelu C-Max. Fot. Ford

Ford Focus III należy do segmentu aut kompaktowych. Fot. Ford
Ford Focus III należy do segmentu aut kompaktowych. Fot. Ford

Ford Focus III konkuruje z autami takimi jak Opel Astra IV i Volkswagen Golf VI. Fot. Ford
Ford Focus III konkuruje z autami takimi jak Opel Astra IV i Volkswagen Golf VI. Fot. Ford

Ford Focus III został zbudowany na platformie, która posłuży jako baza do około 10 innych pojazdów. Fot. Ford
Ford Focus III został zbudowany na platformie, która posłuży jako baza do około 10 innych pojazdów. Fot. Ford

Ford Focus jest dostępny z silnikami benzynowymi i nowoczesnymi turbodieslami. Fot. Ford
Ford Focus jest dostępny z silnikami benzynowymi i nowoczesnymi turbodieslami. Fot. Ford

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Marcin Wicherkiewicz

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »