| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Pierwsza jazda: Kia Picanto 2011

Pierwsza jazda: Kia Picanto 2011

Nowa Kia Picanto w polskich salonach sprzedaży pojawi się w maju. W porównaniu do poprzedniczki, jest konstrukcją większą i o wiele bardziej zaawansowaną technologicznie. Czy jeździ równie dobrze, jak wygląda?

Benzyna i LPG

W gamie silnikowej Picanto znalazły się trzy benzynowe jednostki napędowe (w tym jedna przystosowana fabrycznie do zasilania gazem LPG).
Najsłabszym źródłem napędu jest trzycylindrowy silnik o pojemności 1l rozwijający moc maksymalną 69 KM i rozwijający moment obrotowy 95 Nm. Drugi w kolejności pod względem mocy jest silnik o pojemności 1l (również trzycylindrowy) i mocy maksymalnej 82 KM rozwijający moment obrotowy 94 Nm. Jest to jednostka przystosowana do zasilania gazem LPG wyposażona w zbiornik na gaz o pojemności 35 litrów oraz dodatkowo zbiornik na benzynę o pojemności 10 litrów, co umożliwia według producenta na przejechanie do 150 km po zużyciu całego gazu.
Najmocniejszy w gamie jest czterocylindrowy silnik o pojemności 1,25 l i mocy maksymalnej 85 KM, rozwijający moment obrotowy 121 Nm.
Mieliśmy okazję przekonać się jak jeździ właśnie najmocniejsza wersja nowego Picanto z manualną pięciobiegową przekładnią.
Według danych producenta silnik o mocy 85 KM, rozpędza ważące855 kg Picanto od 0 do 100 km/h w 11,4 s. Zużywa przy tym średnio 4,5 l benzyny na 100 km.

W praktyce

W praktyce nowa Kia z czterocylindrowym silnikiem jeździ przyjemnie. Auto jest dobrze wyciszone, a jednostka napędowa jest wystarczająco elastyczna do sprawnej jazdy w ruchu miejskim.
Co ważne, dźwignia manualnej przekładni z dokładnością i bez haczenia trafia w poszczególne przełożenia.
Na pochwałę zasługuje także zawieszenie. Konstruktorzy zmodyfikowali system zastosowany w poprzednim Picanto (konstrukcja - kolumny Mac Pherson z przodu i belka skrętna z tyłu) i w rezultacie zmniejszono o 12 punktów procentowych twardość sprężyn w przednim zawieszeniu jednocześnie wydłużając jego skok o 2 cm. Ponadto podwyższono sztywność zespolonej belki skrętnej tylnego zawieszenia o 60 punktów procentowych. W rezultacie nowe Picanto zyskało na komforcie i stabilności prowadzenia.
Gorzej auto sprawuje się w połączeniu z automatyczną czterobiegową przekładnią. Automat jest ospały w działaniu i znacznie ogranicza osiągi samochodu, jednocześnie podwyższając zużycie paliwa.

Zobacz także: Test Nissan Micra - tylko dla mieszczuchów

W Polsce za trzy tygodnie

Nowe Picanto pojawi się w polskich salonach sprzedaży w maju br. Ceny jeszcze nie są znane, ale biorąc pod uwagę politykę cenową Kii znaną z innych modeli producenta, mogą być interesujące. Najnowsza Kia dobrze wygląda, jest przyzwoicie wykonana i nieźle jeździ. A możliwość zakupu auta przystosowanego do zasilania LPG jest dodatkowym atutem dla osób szukających taniego środka transportu do pracy, czy na uczelnię.

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Nowa Kia Picanto zaprojektowana została w stylu, który zapoczątkował model Soul. Fot. Moto.wieszjak.pl
Nowa Kia Picanto zaprojektowana została w stylu, który zapoczątkował model Soul. Fot. Moto.wieszjak.pl

Ostre krawędzie sylwetki Picanto dodają autu dynamiki. Fot. Moto.wieszjak.pl
Ostre krawędzie sylwetki Picanto dodają autu dynamiki. Fot. Moto.wieszjak.pl

Z tej perspektywy Kia Picanto prezentuje się ładnie. Fot. Kia
Z tej perspektywy Kia Picanto prezentuje się ładnie. Fot. Kia

Uchwyty na napoje Kii Picanto można złożyć. Uzyskujemy wtedy większą półkę. Fot. Kia
Uchwyty na napoje Kii Picanto można złożyć. Uzyskujemy wtedy większą półkę. Fot. Kia

Niewielkie gabaryty Picanto ułatwiają znalezienie miejsca do zaparkowania w mieście. Fot. Moto.wieszjak.pl
Niewielkie gabaryty Picanto ułatwiają znalezienie miejsca do zaparkowania w mieście. Fot. Moto.wieszjak.pl

Na krętej drodze Picanto radzi sobie całkiem nieźle. Fot. Kia
Na krętej drodze Picanto radzi sobie całkiem nieźle. Fot. Kia

Skok przedniego zawieszenia Picanto w porównaniu do poprzednika został wydłużony. Fot. Kia
Skok przedniego zawieszenia Picanto w porównaniu do poprzednika został wydłużony. Fot. Kia

Sylwetka nowej Kii Picanto przyciąga wzrok głównie kobiet. Fot. Moto.wieszjak.pl
Sylwetka nowej Kii Picanto przyciąga wzrok głównie kobiet. Fot. Moto.wieszjak.pl

Fotel kierowcy Kii Picanto jest odpowiednio wyprofilowany. Fot. Kia
Fotel kierowcy Kii Picanto jest odpowiednio wyprofilowany. Fot. Kia

Miasto to naturalne środowisko nowej Kii Picanto. Fot. Kia
Miasto to naturalne środowisko nowej Kii Picanto. Fot. Kia

W ofercie Picanto znalazły się wyraziste kolory. Fot. Kia
W ofercie Picanto znalazły się wyraziste kolory. Fot. Kia

Tablica przyrządów Kii Picanto jest wygodna w obsłudze i przejrzysta. Kierownica jest nieco zbyt duża. Fot. Kia
Tablica przyrządów Kii Picanto jest wygodna w obsłudze i przejrzysta. Kierownica jest nieco zbyt duża. Fot. Kia

W zależności od wersji Picanto może być wyposażona w reflektory LED o jazdy dziennej lub światła do jazdy dziennej mogą być zainstalowane w zderzaku. Fot. Kia
W zależności od wersji Picanto może być wyposażona w reflektory LED o jazdy dziennej lub światła do jazdy dziennej mogą być zainstalowane w zderzaku. Fot. Kia

Na tylnej kanapie Kii Picanto siedzi się wygodnie. Fot. Kia
Na tylnej kanapie Kii Picanto siedzi się wygodnie. Fot. Kia

Bagażnik Picanto ma objętość 200 l. Fot. Kia
Bagażnik Picanto ma objętość 200 l. Fot. Kia

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Witold Studziński

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »