| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Seat Altea XL: urodziwy i praktyczny

Test Seat Altea XL: urodziwy i praktyczny

Seat Altea to przykład na to, że ładna stylistyka wcale nie wyklucza użyteczności. Ładne, użyteczne i szybkie auto za rozsądną cenę: czy to możliwe?

Minivan Seat Altea pojawił się na rynku w 2004 roku. Auto zostało zaprojektowane przez znanego projektanta Waltera da Silvę. Było pierwszym przykładem zupełnie nowej filozofii stylistycznej Seata, zrywającej kompletnie z dotychczasowymi schematami aut stylistycznie nijakich. Prezentowany wcześniej model koncepcyjny spotkał się z oczywistym sceptycyzmem: czy naprawdę Seat zamierza wprowadzić tak radykalne zmiany? Jak się wkrótce okazało, tak.

Zobacz też: Opinie kierowców o Seat Altea

Altea to auto o wyjątkowo nowatorskich, jak na 2004 rok, kształtach. Do dzisiaj auto produkowane jest w praktycznie niezmienionej formie, wyjmując niewielki lifting w 2009 roku. Ciekawy kształt nadwozia zdobył bardzo duże uznanie, zdobywając prestiżową nawet w środowisku projektantów, niemiecką nagrodę „Red Dot Design Award”.

Oprócz „zwykłej” Altei, w ofercie dostępny jest też model Altea XL, wprowadzony w 2006 roku. Auto ma tył dłuższy o prawie 19 centymetrów, co przekłada się na większą pojemność bagażnika. Minivana Seata do testów otrzymaliśmy właśnie w takiej wersji: XL z silnikiem 2,0 TDI, automatyczną dwusprzęgłową skrzynią DSG oraz wyposażeniem w wersji Reference.

Nadwozie

Patrząc na Alteę praktycznie niemożliwe jest uniknięcie porównań do innych modeli Seata, przede wszystkim kompaktowego Leona. Jest to tylko podobieństwo powierzchowne, bowiem Altea XL jest całkiem pojemnym minivanem. Sylwetka auta jednak bardzo odstaje od konkurencji w postaci np. Scenica czy Tourana. Jest o wiele bardziej zwarta, dynamiczna i proporcjonalna. To auto ma po prostu mnóstwo stylu.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Ford C-Max 1.6 TDCi - Bezkompromisowy

Altea XL jest dłuższa od zwykłej wersji o 18,7 centymetra. Dzięki temu bagażnik jest większy: w środku mieszczą się 532 litry bagażu (zamiast 409). Pod podłogą bagażnika znajduje się jeszcze całkiem pojemny i bardzo przydatny schowek: mniejsze zakupy już nie będą na zakrętach przewalać się po całym samochodzie. Doskonałym pomysłem są też schowki po bokach bagażnika, gdzie upchniemy różne drobiazgi. Bagażnik rekordów nie bije, jest funkcjonalny, jednak nieco blednie w porównaniu z przepastnym Touranem, gdzie zmieści się minimum 695 litrów bagażu.

Zobacz test: Seat Altea - jakiego kupić? Poradnik kupującego

Ciekawie rozwiązano przednie wycieraczki. Chowają się one w bocznych słupkach, co w założeniu ma poprawiać bezpieczeństwo przechodniów w sytuacji, w której nastąpiłoby wysoce niepożądane spotkanie z przednią częścią auta (eufemizm zamierzony). Ma też swoje walory stylistyczne: linia podszybia jest czysta i nie zaburzona wystającymi piórami wycieraczek. Ma to też jeszcze jedną zaletę, jak zwrócili uwagę dziennikarze z pewnego dużego polskiego magazynu motoryzacyjnego, nie ma gdzie zatknąć mandatu.

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Fotele przednie są bardzo wygodne Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl
Fotele przednie są bardzo wygodne Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl

Skrzynia biegów to doskonałe 6-biegowe dwusprzęgłowe automatyczne DSG Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl
Skrzynia biegów to doskonałe 6-biegowe dwusprzęgłowe automatyczne DSG Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl

Z tyłu jest sporo miejsca Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl
Z tyłu jest sporo miejsca Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl

Bagażnik nie powala wielkością, ale jest bardzo przyzwoity Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl
Bagażnik nie powala wielkością, ale jest bardzo przyzwoity Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl

Ekran nawigacji mógłby być umieszczony wyżej Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl
Ekran nawigacji mógłby być umieszczony wyżej Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl

Wnętrze nie zachwyca już tak bardzo Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl
Wnętrze nie zachwyca już tak bardzo Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl

Konsola sterująca klimatyzacją i wentylacją jest prosta i przejrzysta Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl
Konsola sterująca klimatyzacją i wentylacją jest prosta i przejrzysta Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl

Nadwozie zaprojektował Walter da SilvaSeat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl
Nadwozie zaprojektował Walter da SilvaSeat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl

Mały obrotomierz umieszczono centralnie przed kierowcą Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl
Mały obrotomierz umieszczono centralnie przed kierowcą Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl

Wersja XL jest dłuższa od zwykłej Altei o 19 centymetrów Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl
Wersja XL jest dłuższa od zwykłej Altei o 19 centymetrów Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl

Pasażerowie tylnej kanapy mogą oglądać filmy podczas jazdy Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl
Pasażerowie tylnej kanapy mogą oglądać filmy podczas jazdy Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl

Detale auta są bardzo przyjemne dla oka. Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl
Detale auta są bardzo przyjemne dla oka. Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl

Z tyłu auto wygląda dynamicznie Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl
Z tyłu auto wygląda dynamicznie Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl

Seat Altea XL 2,0 TDI należy do segmentu minivanów fot. moto.wieszjak.pl
Seat Altea XL 2,0 TDI należy do segmentu minivanów fot. moto.wieszjak.pl

Wszystkimi ważnymi funkcjami mozna sterować z koła kierownicy Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl
Wszystkimi ważnymi funkcjami mozna sterować z koła kierownicy Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl

Płytę podłogową auto dzieli m.in. z Volkswagenem TouranemSeat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl
Płytę podłogową auto dzieli m.in. z Volkswagenem TouranemSeat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

SLOWLAJF - Fundacja Przeciw Wypaleniu Zawodowemu

SLOWLAJF - Fundacja Przeciw Wypaleniu Zawodowemu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »