| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Seat Altea XL: urodziwy i praktyczny

Test Seat Altea XL: urodziwy i praktyczny

Seat Altea to przykład na to, że ładna stylistyka wcale nie wyklucza użyteczności. Ładne, użyteczne i szybkie auto za rozsądną cenę: czy to możliwe?

Wnętrze i wyposażenie

Auto we wnętrzu niestety nie wygląda tak dobrze jak na zewnątrz. W środku witają nas dwa rodzaje plastików. Większość deski rozdzielczej wykonana jest z materiału nieco przypominającego w dotyku gumę. Robi on zdecydowanie dobre wrażenie. Gorzej jest z elementami wykończeniowymi (np. centralna konsola, czy tablica wskaźników za kierownicą), które zrobione są z twardego szarego plastiku, niezbyt przyjemnego w dotyku i sprawiającego niekorzystne wrażenie. Na szczęście wszystko zamontowane jest bardzo solidnie.

W kwestii ergonomii Altea niestety cierpi na tą samą bolączkę, co większość aut produkowanych przez koncern Volkswagena. W testowanej wersji obecna była nawigacja. Jej ekran niestety umieszczony jest za nisko i wymaga ciągłego zerkania w dół. Wielu innych producentów, w tym choćby Opel, stara się umieścić ekrany LCD jak najwyżej, aby kierowca nie musiał odrywać wzroku od drogi.

Zobacz test: Seat Altea - jakiego kupić? Poradnik kupującego

Bardzo wygodne są za to fotele, zarówno przednie jak i tylne. Wygodne, wysokie i szerokie oparcia oraz długie siedziska zapewniają bardzo komfortową pozycję za kierownicą. Z tyłu wygodnie mogą jechać nawet 3 osoby i to nie narzekając na brak miejsca na nogi.

Dużym plusem we wnętrzu pojemnego Seata jest masa różnego rodzaju schowków. Łącznie z trzema umieszczonymi centralnie pod sufitem na plastikowej „zabudowie”, która jednak wcale nie ogranicza przestrzeni nawet dla wyższych osób.

Napęd i zawieszenie

Testowana Altea wyposażona była w turbodiesla o pojemności dwóch litrów i mocy 140 KM. To dobrze znana z innych Seatów, Volkswagenów i Audi jednostka TDI z układem common rail.
Silnik jest już na tyle dopracowany, że jak na diesla ma zupełnie przyzwoitą kulturę pracy, choć z zewnątrz klekot pozostaje słyszalny. Silnik odwdzięcza się bardzo przyzwoitą dynamiką i niskim zużyciem paliwa. Od zera do setki ważący 1504 kg samochód rozpędza się w 9,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 201 km/h. Zużycie paliwa w mieście nie jest wielkie, choć większe niż podaje producent. Przy spokojnej jeździe, jednak bez „napinania się” na ecodriving, Altea XL zużywała około 7,5 litra oleju napędowego. Producent podaje 6,9, co prawdopodobnie jest wynikiem do osiągnięcia, wymaga to jednak od kierowcy dużego skupienia i dostosowania techniki jazdy.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Ford C-Max 1.6 TDCi - Bezkompromisowy

Skrzynia biegów to doskonały dwusprzęgłowy 6-biegowy DSG. Biegi zmieniane są błyskawicznie, prawie niewyczuwalnie dla kierowcy, a zużycie paliwa pozostaje na podobnym poziomie co w przypadku przekładni manualnej. DSG było już przez nas zachwalane przy okazji innych testów aut tak wyposażonych, wspomnimy więc tylko, że w przypadku Altei skrzynia DSG to dopłata 5-6 tysięcy złotych w zależności od wersji. Można ją szczerze polecić osobom lubiącym, gdy biegi zmieniają się same. Przy kierownicy umieszczone są łopatki do zmiany biegów w trybie półautomatycznym, co jest wyjątkowo wygodnym i świetnie działającym rozwiązaniem.

Zawieszenie Altei jest… niemieckie. Bardzo dobrze tłumi wszystkie wstrząsy, jest jednocześnie komfortowe i nie pozwala na zbyt duże przechyły auta.

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Fotele przednie są bardzo wygodne Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl
Fotele przednie są bardzo wygodne Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl

Skrzynia biegów to doskonałe 6-biegowe dwusprzęgłowe automatyczne DSG Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl
Skrzynia biegów to doskonałe 6-biegowe dwusprzęgłowe automatyczne DSG Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl

Z tyłu jest sporo miejsca Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl
Z tyłu jest sporo miejsca Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl

Bagażnik nie powala wielkością, ale jest bardzo przyzwoity Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl
Bagażnik nie powala wielkością, ale jest bardzo przyzwoity Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl

Ekran nawigacji mógłby być umieszczony wyżej Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl
Ekran nawigacji mógłby być umieszczony wyżej Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl

Wnętrze nie zachwyca już tak bardzo Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl
Wnętrze nie zachwyca już tak bardzo Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl

Konsola sterująca klimatyzacją i wentylacją jest prosta i przejrzysta Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl
Konsola sterująca klimatyzacją i wentylacją jest prosta i przejrzysta Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl

Nadwozie zaprojektował Walter da SilvaSeat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl
Nadwozie zaprojektował Walter da SilvaSeat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl

Mały obrotomierz umieszczono centralnie przed kierowcą Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl
Mały obrotomierz umieszczono centralnie przed kierowcą Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl

Wersja XL jest dłuższa od zwykłej Altei o 19 centymetrów Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl
Wersja XL jest dłuższa od zwykłej Altei o 19 centymetrów Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl

Pasażerowie tylnej kanapy mogą oglądać filmy podczas jazdy Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl
Pasażerowie tylnej kanapy mogą oglądać filmy podczas jazdy Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl

Detale auta są bardzo przyjemne dla oka. Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl
Detale auta są bardzo przyjemne dla oka. Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl

Z tyłu auto wygląda dynamicznie Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl
Z tyłu auto wygląda dynamicznie Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl

Seat Altea XL 2,0 TDI należy do segmentu minivanów fot. moto.wieszjak.pl
Seat Altea XL 2,0 TDI należy do segmentu minivanów fot. moto.wieszjak.pl

Wszystkimi ważnymi funkcjami mozna sterować z koła kierownicy Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl
Wszystkimi ważnymi funkcjami mozna sterować z koła kierownicy Seat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl

Płytę podłogową auto dzieli m.in. z Volkswagenem TouranemSeat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl
Płytę podłogową auto dzieli m.in. z Volkswagenem TouranemSeat Altea XL 2,0 TDI fot. moto.wieszjak.pl

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Artur Dawid Samek

radca prawny, ekspert z zakresu prawa pracy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »