| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Peugeot 207 SW: kombi z kosmosu

Test Peugeot 207 SW: kombi z kosmosu

Następca kultowej 206-tki jest większy, przestronniejszy i praktyczniejszy od poprzedniczki. Czy jest jednak lepszy?

Napęd i zawieszenie

207-kę napędza silnik diesla HDi o pojemności 1,6 litra  i mocy 92 KM. Auto przyspiesza od zera do setki w 12,3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 182 km/h. Być może przyspieszenie nie imponuje na papierze, jednak dzięki momentowi obrotowemu (230 Nm przy 1750 obrotach) Peugeot wcale nie jest zawalidrogą. Zaletą silnika jest jego niskie spalanie, nie tak jednak niskie jak podaje producent. W mieście 207-ka zużywa około 5-6 litrów na 100 kilometrów, w trasie około 4-ech. Zaletą 207-ki jest jej dobrze zestrojone zawieszenie. Nie za miękko ani nie za twardo: dokładnie tak jak powinno być, a przy tym większość hałasu przenoszonego z drogi jest wytłumiana.

Podsumowanie i ceny

Peugeot 207 to auto, którego pozycję producent chciał niejako zbudować na plecach modelu 206. 207-ka jest autem o nieco bardziej uniwersalnym charakterze niż 206. Sprawdza się tu jednak maksyma, że jeśli chcesz być dobry we wszystkim, to jesteś we wszystkim przeciętny.

Choć przez wielu jest uważana za najładniejsze auto segmentu B na rynku (z czym mógłbym się zgodzić), to jednak jakość wykonania wnętrza i dziwne rozwiązania ergonomiczne działają zdecydowanie na niekorzyść auta. Testowana 207-ka z silnikiem 1.6 HDi była topową wersją Trendy, już nieobecną w ofercie modelowej na 2011 rok. Obecnie odpowiada jej mniej więcej wersja Active, kosztująca w tej wersji 63 890 zł. Wersja kombi SW jest droższa od 5-drzwiowego hatchbacka o 3600 złotych. To auto nie pozbawione wad, jednak jego estetyka i agresywny styl na pewno nie pozostają bez wpływu na decyzję o kupnie.

Zobacz poradnik: Peugeot 207 - jakiego kupić? Poradnik kupującego

Dane techniczne

Długość: 4164 mm

Szerokość: 1720 mm

Wysokość: 1530 mm

Rozstaw osi: 2540 mm

Masa: 1202 kg

Pojemność bagażnika: 337 litrów

Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna

Napęd: na przednie koła

Typ silnika: turbodiesel

Liczba cylindrów: 4

Pojemność silnika: 1560 ccm

Moc silnika: 92 KM/4000 obr/min

Maksymalny moment obrotowy: 230 Nm/1750 obr/min

Prędkość maksymalna: 182 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 12,3 sekundy

Zużycie paliwa: 5,2/3,5/4,2 (miasto/trasa/średnia)


reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Niewielka ilość miejsca w tylnej części przestrzeni poasażerskiej to norma w autach segmentu B. Peugeot 207 SW Fot. Moto.wieszjak.pl
Niewielka ilość miejsca w tylnej części przestrzeni poasażerskiej to norma w autach segmentu B. Peugeot 207 SW Fot. Moto.wieszjak.pl

Na przednich fotelach podróżować jednak będą komfortowo nawet osoby wysokie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Na przednich fotelach podróżować jednak będą komfortowo nawet osoby wysokie. Fot. Moto.wieszjak.pl

Peugeot 207 to następca kultowego modelu 206. Fot. Moto.wieszjak.pl
Peugeot 207 to następca kultowego modelu 206. Fot. Moto.wieszjak.pl

bardzo miłym dla oka elementem wyposażenia wnętrza jest szklana tafla, biegnąca przez prawie całą długość dachu. Fot. Moto.wieszjak.pl
bardzo miłym dla oka elementem wyposażenia wnętrza jest szklana tafla, biegnąca przez prawie całą długość dachu. Fot. Moto.wieszjak.pl

Na liście wyposażenia testowanego Peugeota 207 SW znalazły się podgrzewane fotele przednie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Na liście wyposażenia testowanego Peugeota 207 SW znalazły się podgrzewane fotele przednie. Fot. Moto.wieszjak.pl

Zegary Peugeota 207 SW są czytelne, a ich podświetlenie nie męczy oczu. Fot. Moto.wieszjak.pl
Zegary Peugeota 207 SW są czytelne, a ich podświetlenie nie męczy oczu. Fot. Moto.wieszjak.pl

Tylne lampy Peugeota 207 SW w wersji kombi są zbyt wielkie, dominują nad tylną częścią auta. Fot. Moto.wieszjak.pl
Tylne lampy Peugeota 207 SW w wersji kombi są zbyt wielkie, dominują nad tylną częścią auta. Fot. Moto.wieszjak.pl

Wersja kombi SW jest droższa od 5-drzwiowego hatchbacka o 3600 złotych. Fot. Moto.wieszjak.pl
Wersja kombi SW jest droższa od 5-drzwiowego hatchbacka o 3600 złotych. Fot. Moto.wieszjak.pl

W nawigacji nie ma możliwości wyświetlenia samej mapy z własną pozycją. Fot. Moto.wieszjak.pl
W nawigacji nie ma możliwości wyświetlenia samej mapy z własną pozycją. Fot. Moto.wieszjak.pl

Peugeot 207 SW Fot. Moto.wieszjak.pl
Peugeot 207 SW Fot. Moto.wieszjak.pl

Peugeota 207 becnie można kupić w trzech wersjach nadwoziowych: 3- i 5-drzwiowy hatchback oraz kombi, znane jako SW (station wagon). Fot. Moto.wieszjak.pl
Peugeota 207 becnie można kupić w trzech wersjach nadwoziowych: 3- i 5-drzwiowy hatchback oraz kombi, znane jako SW (station wagon). Fot. Moto.wieszjak.pl

Na jednej konsoli umieszczono przyciski sterujące acją i radioodtwarzaczem. Fot. Moto.wieszjak.pl
Na jednej konsoli umieszczono przyciski sterujące acją i radioodtwarzaczem. Fot. Moto.wieszjak.pl

Peugeot 207 jest sporo większy niż model 206. Auto jest wugodniejsze i praktyczniejsze. Fot. Moto.wieszjak.pl
Peugeot 207 jest sporo większy niż model 206. Auto jest wugodniejsze i praktyczniejsze. Fot. Moto.wieszjak.pl

Bagażnik Peugeota 207 SW mieści 337 litrów bagażu. Fot. Moto.wieszjak.pl
Bagażnik Peugeota 207 SW mieści 337 litrów bagażu. Fot. Moto.wieszjak.pl

Pokrętła sterujące wentylacją chodzą niezwykle ciężko. Fot. Moto.wieszjak.pl
Pokrętła sterujące wentylacją chodzą niezwykle ciężko. Fot. Moto.wieszjak.pl

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Krystyna Jolanta Ptasińska

Doradca podatkowy, prawnik. Prowadzi kancelarię podatkową.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »