| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Volvo S80 T6: ognisty rydwan

Test Volvo S80 T6: ognisty rydwan


Volvo S80 to jeden z tych samochodów, które urzekają dyskretną elegancją i idealnymi proporcjami. Mieliśmy okazję sprawdzić jak jeździ najmocniejsza odmiana Volvo S80 – T6 z silnikiem o mocy 304 KM!

Vovlo S80 to flagowy okręt szwedzkiej marki. To nic, że konstrukcja ma już kilka lat, a najmłodsi konkurenci są wyposażeni w najnowsze technologie. Bo S80 to nadal bardzo dobry samochód, zwłaszcza w mocnej odmianie T6.

Nadwozie

Spoglądając na karoserię S80 trudno oprzeć się wrażeniu, że tak pięknych aut już dzisiaj nikt nie produkuje. Idealnie wyważona sylwetka klasycznego sedana. Nie przekombinowana, nie nachalna. Prosta i elegancka. 

Nadwozie ma długość 485 cm, szerokość 186 cm, a rozstaw osi wynosi niebagatelne 283,5 cm. Jednym z najładniejszych akcentów przedniej części nadwozia są elegancko narysowane reflektory oraz stosunkowo niewielki wlot powietrza z chromowaną obwódką. Tylną część dopełniają eleganckie lampy, zgrabnie wkomponowane w tę części karoserii.

Zobacz również: Opinie kierowców o Volvo S80

Sylwetka Volvo S80 już na dzień dobry sugeruje, że mamy do czynienia z reprezentacyjną i komfortową limuzyną.

Wnętrze/wyposażenie

Konstruktorzy zadbali o odpowiednią do klasy pojazdu jakość wykończenia przedziału pasażerskiego. Tablica przyrządów jest ładna i uporządkowana z charakterystyczną dla Volvo cienką konsolą centralną i niepraktyczną półką umieszczoną z nią. W testowanym modelu na górze środkowej konsoli zainstalowano wysuwany wyświetlacz nawigacji.

Sposób spasowania poszczególnych elementów oraz jakość tworzyw użytych do wykończenia wnętrza są na bardzo wysokim poziomie.
Powodów do narzekań nie dostarczą także fotele oraz tylna kanapa. Są bardzo wygodne i sprzyjają dłuższym podróżom. Co więcej w dalekie podróże można zabrać ze sobą sporo bagażu – pojemność bagażnika w S80 to 480 l. Niestety przewóz dużych objętościowo pakunków się raczej nie powiedzie, bo wykorzystanie możliwości przewozowych auta mocno ogranicza niewielki otwór załadunku. Wnętrze testowanego egzemplarza wykończone było przyjemną w dotyku skórzaną tapicerką.

Zobacz również: Test Volvo S60 T6: Auto do ruszania spod świateł

Co więcej w wyposażeniu standardowym prezentowanej na zdjęciach odmiany Summum znalazło się mnóstwo dodatków uprzyjemniających jazdę.

I tak, podróż umilają kierowcy i pasażerom mi.in. system elektronicznie sterowanej klimatyzacji oraz system poprawy jakości powietrza w kabinie, system audio High Performance Sound, automatyczna sześciobiegowa przekładnia Geartronic, czy system nawigacyjny RTI (Road Trafiic Information). Ponadto testowana wersja została wyposażona dodatkowo m.in. w układ Collision Mitigation Support z funkcą pełnego automatycznego hamowania (Auto Brake) z układem ACC (Adaptive Cruise Control), układem wspomagania hamowania BS (Brake Support) i układem pełnego automatycznego hamowania AB (Auto Brake) za 7440 zł. Ponadto do dyspozycji podróżujących pozostawał zestaw multimedialny (RSE z możliwością odtwarzania płyt DVD) z dwoma ekranami ukrytymi w zagłówkach przednich foteli za 8890 zł.

Dalej: Napęd

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Fotel kierowcy Volvo S80 ma szeroką regulację. fot. moto.wieszjak.pl
Fotel kierowcy Volvo S80 ma szeroką regulację. fot. moto.wieszjak.pl

Tylna kanapa Volvo S80 jest bardzo wygodna. fot. moto.wieszjak.pl
Tylna kanapa Volvo S80 jest bardzo wygodna. fot. moto.wieszjak.pl

Automatyczna przekładnia zmienia biegi bez szarpnięć, ale mogła by działać szybciej. fot. moto.wieszjak.pl
Automatyczna przekładnia zmienia biegi bez szarpnięć, ale mogła by działać szybciej. fot. moto.wieszjak.pl

Charakterystyczna dla Volvo cienka konsola centralna. fot. moto.wieszjak.pl
Charakterystyczna dla Volvo cienka konsola centralna. fot. moto.wieszjak.pl

Wnętrze Volvo S80 jest wykończone z dbałością o szczegóły. fot. moto.wieszjak.pl
Wnętrze Volvo S80 jest wykończone z dbałością o szczegóły. fot. moto.wieszjak.pl

Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl
Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl

Widocznymi na zdjęciu przyciskami zmieniamy charakterystykę nastawienia zawieszenia Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl
Widocznymi na zdjęciu przyciskami zmieniamy charakterystykę nastawienia zawieszenia Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl

Na dole fotografii widać włącznik hampulca pomocniczego Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl
Na dole fotografii widać włącznik hampulca pomocniczego Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl

Testowana odmiana Volvo S80 wyposażona była m.in. w DVD. fot. moto.wieszjak.pl
Testowana odmiana Volvo S80 wyposażona była m.in. w DVD. fot. moto.wieszjak.pl

Ładna linia reflektorów ksenonowych Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl
Ładna linia reflektorów ksenonowych Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl

Jazda Volvo S80 jest bardzo komfortowa. fot. moto.wieszjak.pl
Jazda Volvo S80 jest bardzo komfortowa. fot. moto.wieszjak.pl

Testowany egzemplarz Volvo S80 wyposażony m.in. w tempomat. fot. moto.wieszjak.pl
Testowany egzemplarz Volvo S80 wyposażony m.in. w tempomat. fot. moto.wieszjak.pl

Bagażnik Volvo S80 ma objętość 480 l. fot. moto.wieszjak.pl
Bagażnik Volvo S80 ma objętość 480 l. fot. moto.wieszjak.pl

Tylne lampy Volvo S80 są ładnie wkomponowane w sylwetkę. fot. moto.wieszjak.pl
Tylne lampy Volvo S80 są ładnie wkomponowane w sylwetkę. fot. moto.wieszjak.pl

Na górze środkowej konsoli Volvo S80 umieszczono wysuwany wyświetlacz nawigacji. fot. moto.wieszjak.pl
Na górze środkowej konsoli Volvo S80 umieszczono wysuwany wyświetlacz nawigacji. fot. moto.wieszjak.pl

Stylizacja Volvo S80 jest elegancka i dyskretna. fot. moto.wieszjak.pl
Stylizacja Volvo S80 jest elegancka i dyskretna. fot. moto.wieszjak.pl

Czytelne wskaźniki Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl
Czytelne wskaźniki Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl

Kokpit Volvo S80 wykończony jest z dbałością o detale. fot. moto.wieszjak.pl
Kokpit Volvo S80 wykończony jest z dbałością o detale. fot. moto.wieszjak.pl

Mnogość przyciskow na konsoli Volvo S80 nie przytłacza. fot. moto.wieszjak.pl
Mnogość przyciskow na konsoli Volvo S80 nie przytłacza. fot. moto.wieszjak.pl

O drzemiacej pod maska mocy informuje dyskretny emblemat T6. fot. moto.wieszjak.pl
O drzemiacej pod maska mocy informuje dyskretny emblemat T6. fot. moto.wieszjak.pl

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

r.pr. Bartosz Drozdowicz

Specjalista prawa pracy i ekspert ds. negocjacji, autor bloga www.oprawiepracy.pl

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »