| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Volvo S80 T6: ognisty rydwan

Test Volvo S80 T6: ognisty rydwan


Volvo S80 to jeden z tych samochodów, które urzekają dyskretną elegancją i idealnymi proporcjami. Mieliśmy okazję sprawdzić jak jeździ najmocniejsza odmiana Volvo S80 – T6 z silnikiem o mocy 304 KM!

Podsumowanie

Volvo S80 to reprezentacyjne auto dla statecznej głowy rodziny. Także w najmocniejszej odmianie T6 mimo świetnych osiągów nie udaje auta sportowego. Mocny silnik zwyczajnie pasuje do charakteru prestiżowego Volvo, a komfortowe wnętrze i spory bagażnik czynią z niego dobre auto na rodzinne wyjazdy. Dużymi minusami są na pewno wysoka cena zakupu – odmiana T6 jest dostępna od 196 600 zł oraz wysokie zużycie paliwa. Jednak kierowcy, dla których mniej liczą się iście sportowe osiągi mogą nabyć jedną ze sporo tańszych i słabszych odmian S80. Podstawowa odmiana ze 180-konnym benzynowym silnikiem kosztuje od 139 600 zł. A ta cena - jak na flagową limuzynę – wydaje się bardzo atrakcyjna.

Zobacz poradnik: Volvo S80 – jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Dane techniczne

Długość: 4851 mm

Szerokość: 2106 mm

Wysokość: 1490 mm

Rozstaw osi: 2835 mm

Masa: 1581 kg

Pojemność bagażnika: 480 litrów

Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna

Napęd: na cztery koła

Typ silnika: turbobenzyna

Liczba cylindrów: 6

Pojemność silnika: 2953 ccm

Moc silnika: 304 KM/5600 obr/min

Maksymalny moment obrotowy: 440 Nm/2100 obr/min

Prędkość maksymalna: 250 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,3 sekundy

Zużycie paliwa: 14,4/7,3/9,9 (miasto/trasa/średnia)

Test zderzeniowy – wynik ogólny: 5 gwiazdek (EuroNCAP)

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Fotel kierowcy Volvo S80 ma szeroką regulację. fot. moto.wieszjak.pl
Fotel kierowcy Volvo S80 ma szeroką regulację. fot. moto.wieszjak.pl

Tylna kanapa Volvo S80 jest bardzo wygodna. fot. moto.wieszjak.pl
Tylna kanapa Volvo S80 jest bardzo wygodna. fot. moto.wieszjak.pl

Automatyczna przekładnia zmienia biegi bez szarpnięć, ale mogła by działać szybciej. fot. moto.wieszjak.pl
Automatyczna przekładnia zmienia biegi bez szarpnięć, ale mogła by działać szybciej. fot. moto.wieszjak.pl

Charakterystyczna dla Volvo cienka konsola centralna. fot. moto.wieszjak.pl
Charakterystyczna dla Volvo cienka konsola centralna. fot. moto.wieszjak.pl

Wnętrze Volvo S80 jest wykończone z dbałością o szczegóły. fot. moto.wieszjak.pl
Wnętrze Volvo S80 jest wykończone z dbałością o szczegóły. fot. moto.wieszjak.pl

Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl
Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl

Widocznymi na zdjęciu przyciskami zmieniamy charakterystykę nastawienia zawieszenia Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl
Widocznymi na zdjęciu przyciskami zmieniamy charakterystykę nastawienia zawieszenia Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl

Na dole fotografii widać włącznik hampulca pomocniczego Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl
Na dole fotografii widać włącznik hampulca pomocniczego Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl

Testowana odmiana Volvo S80 wyposażona była m.in. w DVD. fot. moto.wieszjak.pl
Testowana odmiana Volvo S80 wyposażona była m.in. w DVD. fot. moto.wieszjak.pl

Ładna linia reflektorów ksenonowych Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl
Ładna linia reflektorów ksenonowych Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl

Jazda Volvo S80 jest bardzo komfortowa. fot. moto.wieszjak.pl
Jazda Volvo S80 jest bardzo komfortowa. fot. moto.wieszjak.pl

Testowany egzemplarz Volvo S80 wyposażony m.in. w tempomat. fot. moto.wieszjak.pl
Testowany egzemplarz Volvo S80 wyposażony m.in. w tempomat. fot. moto.wieszjak.pl

Bagażnik Volvo S80 ma objętość 480 l. fot. moto.wieszjak.pl
Bagażnik Volvo S80 ma objętość 480 l. fot. moto.wieszjak.pl

Tylne lampy Volvo S80 są ładnie wkomponowane w sylwetkę. fot. moto.wieszjak.pl
Tylne lampy Volvo S80 są ładnie wkomponowane w sylwetkę. fot. moto.wieszjak.pl

Na górze środkowej konsoli Volvo S80 umieszczono wysuwany wyświetlacz nawigacji. fot. moto.wieszjak.pl
Na górze środkowej konsoli Volvo S80 umieszczono wysuwany wyświetlacz nawigacji. fot. moto.wieszjak.pl

Stylizacja Volvo S80 jest elegancka i dyskretna. fot. moto.wieszjak.pl
Stylizacja Volvo S80 jest elegancka i dyskretna. fot. moto.wieszjak.pl

Czytelne wskaźniki Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl
Czytelne wskaźniki Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl

Kokpit Volvo S80 wykończony jest z dbałością o detale. fot. moto.wieszjak.pl
Kokpit Volvo S80 wykończony jest z dbałością o detale. fot. moto.wieszjak.pl

Mnogość przyciskow na konsoli Volvo S80 nie przytłacza. fot. moto.wieszjak.pl
Mnogość przyciskow na konsoli Volvo S80 nie przytłacza. fot. moto.wieszjak.pl

O drzemiacej pod maska mocy informuje dyskretny emblemat T6. fot. moto.wieszjak.pl
O drzemiacej pod maska mocy informuje dyskretny emblemat T6. fot. moto.wieszjak.pl

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Chronos-Investment Sp. z o. o.

Usługi księgowe i doradztwo podatkowe.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »