| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Volvo S80 T6: ognisty rydwan

Test Volvo S80 T6: ognisty rydwan


Volvo S80 to jeden z tych samochodów, które urzekają dyskretną elegancją i idealnymi proporcjami. Mieliśmy okazję sprawdzić jak jeździ najmocniejsza odmiana Volvo S80 – T6 z silnikiem o mocy 304 KM!

Napęd

Do testu redakcyjnego wypożyczyliśmy najmocniejszą dostępną odmianę S80 – T6 z trzylitrowym, benzynowym, turbodoładowanym silnikiem o mocy maksymalnej 305 KM, rozwijającym maksymalny moment obrotowy 440 Nm. Testowany egzemplarz został standardowo wyposażony w elektronicznie sterowany napęd na obie osie oraz zawieszenie z możliwością regulacji charakterystyki. Napęd w S80 T6 jest przekazywany poprzez automatyczną sześciobiegową przekładnię Geartronic.

Zobacz również: Test Infiniti FX30d S: SUV w sportowej okrasie

Cały zestaw współdziała ze sobą bardzo dobrze i pasuje do charakteru pojazdu. Według danych producenta S80 T6 osiąga „setkę” po 6,7 s. Po uruchomieniu silnika i wciśnięciu pedału gazu do końca, auto szybko wyrywa do przodu rozpędzając się dynamicznie do pożądanej prędkości. W sprawnych startach pomaga napęd na obie osie, a w utrzymaniu toru jazdy na śliskiej nawierzchni szereg systemów czuwających nad właściwą trakcją.
Kierowcom ze sportowym zacięciem będzie z pewnością brakowało łopatek przy kierownicy do samodzielnej zmiany przełożeń. Zastosowana w T6 automatyczna przekładnia, zmienia przełożenia bez szarpnięć, ale wolniej niż konstrukcje dostępne u konkurentów z Niemiec.

Zobacz poradnik: Volvo S80 – jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Prowadzący S80 może ustawiać charakterystykę pracy zawieszenia w zależności od stylu jazdy oraz rodzaju nawierzchni wybierając pomiędzy trybem sztywniejszym – sportowym, oraz miękkim – komfortowym. Zawieszenie zwłaszcza w tym drugim ustawieniu doskonale radzi sobie z tłumieniem nierówności nawierzchni.

Zobacz również: Pierwsza jazda: Peugeot 508 - lekkość i wygoda

Niestety jazda S80 sporo kosztuje. Według danych producenta auto zużywa w ruchu miejskim około 14 l/100 km i zaznaczmy, że przy dynamicznej jeździe bardzo łatwo osiągnąć wynik rzędu 17 l/100 km. Delikatnie obchodząc się z pedałem gazu zużycie paliwa spadnie do ok. 15 l/100 km. To nadal sporo.

Dalej podsumowanie

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Fotel kierowcy Volvo S80 ma szeroką regulację. fot. moto.wieszjak.pl
Fotel kierowcy Volvo S80 ma szeroką regulację. fot. moto.wieszjak.pl

Tylna kanapa Volvo S80 jest bardzo wygodna. fot. moto.wieszjak.pl
Tylna kanapa Volvo S80 jest bardzo wygodna. fot. moto.wieszjak.pl

Automatyczna przekładnia zmienia biegi bez szarpnięć, ale mogła by działać szybciej. fot. moto.wieszjak.pl
Automatyczna przekładnia zmienia biegi bez szarpnięć, ale mogła by działać szybciej. fot. moto.wieszjak.pl

Charakterystyczna dla Volvo cienka konsola centralna. fot. moto.wieszjak.pl
Charakterystyczna dla Volvo cienka konsola centralna. fot. moto.wieszjak.pl

Wnętrze Volvo S80 jest wykończone z dbałością o szczegóły. fot. moto.wieszjak.pl
Wnętrze Volvo S80 jest wykończone z dbałością o szczegóły. fot. moto.wieszjak.pl

Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl
Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl

Widocznymi na zdjęciu przyciskami zmieniamy charakterystykę nastawienia zawieszenia Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl
Widocznymi na zdjęciu przyciskami zmieniamy charakterystykę nastawienia zawieszenia Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl

Na dole fotografii widać włącznik hampulca pomocniczego Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl
Na dole fotografii widać włącznik hampulca pomocniczego Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl

Testowana odmiana Volvo S80 wyposażona była m.in. w DVD. fot. moto.wieszjak.pl
Testowana odmiana Volvo S80 wyposażona była m.in. w DVD. fot. moto.wieszjak.pl

Ładna linia reflektorów ksenonowych Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl
Ładna linia reflektorów ksenonowych Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl

Jazda Volvo S80 jest bardzo komfortowa. fot. moto.wieszjak.pl
Jazda Volvo S80 jest bardzo komfortowa. fot. moto.wieszjak.pl

Testowany egzemplarz Volvo S80 wyposażony m.in. w tempomat. fot. moto.wieszjak.pl
Testowany egzemplarz Volvo S80 wyposażony m.in. w tempomat. fot. moto.wieszjak.pl

Bagażnik Volvo S80 ma objętość 480 l. fot. moto.wieszjak.pl
Bagażnik Volvo S80 ma objętość 480 l. fot. moto.wieszjak.pl

Tylne lampy Volvo S80 są ładnie wkomponowane w sylwetkę. fot. moto.wieszjak.pl
Tylne lampy Volvo S80 są ładnie wkomponowane w sylwetkę. fot. moto.wieszjak.pl

Na górze środkowej konsoli Volvo S80 umieszczono wysuwany wyświetlacz nawigacji. fot. moto.wieszjak.pl
Na górze środkowej konsoli Volvo S80 umieszczono wysuwany wyświetlacz nawigacji. fot. moto.wieszjak.pl

Stylizacja Volvo S80 jest elegancka i dyskretna. fot. moto.wieszjak.pl
Stylizacja Volvo S80 jest elegancka i dyskretna. fot. moto.wieszjak.pl

Czytelne wskaźniki Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl
Czytelne wskaźniki Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl

Kokpit Volvo S80 wykończony jest z dbałością o detale. fot. moto.wieszjak.pl
Kokpit Volvo S80 wykończony jest z dbałością o detale. fot. moto.wieszjak.pl

Mnogość przyciskow na konsoli Volvo S80 nie przytłacza. fot. moto.wieszjak.pl
Mnogość przyciskow na konsoli Volvo S80 nie przytłacza. fot. moto.wieszjak.pl

O drzemiacej pod maska mocy informuje dyskretny emblemat T6. fot. moto.wieszjak.pl
O drzemiacej pod maska mocy informuje dyskretny emblemat T6. fot. moto.wieszjak.pl

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Myloview.pl

Fachowcy branży designu wnętrzarskiego, postanowili stworzyć miejsce dla użytkowników internetu, które pozwoli na wybór dekoracji ściennej najwyżej jakości - myloview.pl. Platforma artystyczna myloview.pl, to sklep internetowy, który pozwoli Państwu na wyposażenie wnętrz oryginalnymi naklejkami, muralami, fototapetami oraz obrazami.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »